Ämne: Dagens rätt
Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-07, 17:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dagens rätt

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
....et deilig liv...visualisert... lengte, lengte...
Ja, jag visualiserade detta hela vintern, så blev det så kallt när jag kom hit att det inte blev så många morgondopp ... Men imorse var det härligt. Och vattnet höll lite drygt 20 grader. Vilket är mer än de har hemma - i luften

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Härligt Ink..en liten termos måste jag komma ihåg till nästa resa, så gott med kaffe om man är på en strand utan taverna!..
Kika efter termosmugg. Det är det jag har, den är liten och behändig. Klockren att ha med sig här.

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Funkar nog i Grekland om något. I Sverige däremot, så kan du inte driva en restaurang i ett samhälle med flera tusen invånare ens.
Good point. Om Liostasi är så bra som LaRose beskrev så är den förmodligen inarbetad också. Så de klarar sig nog. Marouso, som jag brukade äta lunch hos, var rolig. Det händer ju inte mycket i Arkesini, i alla fall inte i lågsäsong, så jag var alltid ensam gäst där. Så när hon hade serverat mig maten brukade hon slå sig ner intill för att prata ett tag. På grekiska. Det blev inga avancerade konversationer

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Så var även denna tråd ikappläst efter en vecka utan Kalimera (det var frivilligt, men Kalimera fanns nog i mina tankar... ). Härligt med matbilder från Amorgos, trots att jag både åt och drack gott i Kroatien så saknade jag nog det där med meze, att beställa in olika smårätter. Så detta är härligt matprat!
Ja, matprat är roligt! Jag misstänkte att det inte bara var jag ...

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ett tips är att köpa dessa på Ikea. Det gjorde vi ett år. Fyllde på med dricksvatten. Frös in. Sen fungerade de som kylklampar i kylväskan och efterhand som de smälte fick vi dricka iskallt vatten
Det kalla vinet och medhavda mackor smakade alldeles förträffligt på beachen.
Svara med citat