Mitt inlägg var inte en önskan om en debatt i det etiska att åka ofta ....det var en reflektion över det märkliga i att för min del längtar jag mer och mer till Grekland ju oftare jag åker...det borde ju vara tvärsom kan man tycka , att man blir mätt...Det var bara enliten spontan tanke på Kafé Kalimera.
Jag funderade också lite över vilka resedrömmar grekerna har , FAST jag vet att deras drömmar gäller överlevnad just nu...
Det har blivit lite svårt att skriva spontant här på forumet numer jämfört med förr....Nu måste allt vara så genomtänkt och politiskt och känslomässigt rätt för att inte andra ska bli sårade av det man skriver.....Jag är nog för impulsiv och är inte undersökande journalist, så jag får nog i fortsättningen hålla mina skrivarfingrar i styr..

(Obs Inte riktat till Dig Inkfish utan allmänt

)
Jag är dock glad ändå och säkert egoistisk, över att jag just nu några år haft möjlighet att resa mycket i Europa.Resor är det enda jag lägger pengar på. Bor billigt har inga andra dyra intressen....allt utom det nödvändigaste går till resor.
Lissi