Citat:
Ursprungligen postat av laero
Helt enkelt därför att jag tycker det är intressantare att, på ett forum som detta, ta del av vad ni andra har bildat er för uppfattning om Greklands möjligheter med Syrizaregeringen. Att bara slänga länkar med åsikter från professorer och proffstyckare, ur olika läger, på varandra intresserar mig föga. ... Vill jag läsa debattartiklar om Greklands problem (och det vill jag  ) så hittar jag dem utan att gå omvägen om Kalimeras forum.
|
Jag håller inte alls med dig, jag tycker att denna forumtråd har varit, och är, en av de mer intressanta jag har stött på i forumet! Det tycker jag dels för att inläggen färgas av ett stort engagemang för Grekland och de svårigheter det grekiska folket har haft, och har, med krisen och dels för alla intressanta länkar till ytterligare synpunkter och information. Jag har fått möjlighet att upptäcka synpunker som jag inte skulle ha stött på annars, synpunkter som ibland går tvärs emot varandra. Det gör tråden rik och intressant för mig!
Personligen är jag avvaktande optimistisk i min tro på att det ska bli en positiv förändring för Grekland med Syrizaregeringen, och gläds åt kommentarer från grekiska vänner på plats typ:
"- Something positive is happening here, people are changing..."
Det jag ser och hör från vännerna är att de rätar lite på ryggarna, försiktigt känner ett visst hopp och med viss rädsla håller tummarna för att det ska bli en aning lättare att leva i Grekland för de som har haft det svårast.
Jag uppskattar också politiker som kommer ut från jobbiga möten/förhandlingar med positiva kommentarer och leenden i stället för bistra, sammanbitna miner, politiker som säger att de visserligen inte har kommit överens om en lösning än men att det nog ska gå att komma överens till slut.
Eftersom jag gilla länkar till olika "tyckare" kommer här en artikel till, denna gång från Australien:
https://newmatilda.com/2015/01/31/gr...ing-government

Våga