Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-31, 21:54
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Till Rhodos/Karpathos 7 september.........

....Idag lyckades jag få tag i Andreas Diakidis, som lät glad och inte alls stressad. Sönerna hjälper till på hotellet ( Zephyros) och även dotter Sophia är med.Var jag hamnar är väl som vanligt inte klart, men jag är inte bekymrad....
Ringde också Nena, som förstås var på sin taverna. Det hade varit mycket gäster, berättade hon och det ska bli kul att komma ner och träffa alla bekanta....

Härhemma has det tagits upp Finnjollen, och i eftermiddags tog jag Hedvig´s spristagsrigg på axeln och bar upp den till huset. Det blir nog inget mer seglande i år, men Hedvig får ligga i spat några dar till.........

Ringde också till Rhodos och språkade lite med Panayotis, som tillsammans med sin charmerande fru Caliope driver vandrarhemmet, som visst numera heter Rhodos Hostel. Har ännu inte riktigt bestämt om jag ska stanna nån/nåra dar på Rhodos, eller flyga över samma dag ( Söndag 7 sept.) som jag anländer......

Hursomhelst så finns det sängplats hos Panayotis ifall det kniper.....Han och frugan har blivit helt sålda på lagrad prästost, som jag brukar ha med mej ner......Kvibille eller Allerum....så jag brukar ta med en bit till dom.
Sen gäller det att packa lätt,inte helt lätt...
Mikke
Svara med citat