Klart det finns skilllnad på sängarna även i enklare boenden eller i boenden av mellanklass. Lyxhotellen är ju ganska få i Grekland så det har nog de flesta av oss inte sett så mycket av. Jag tycker att det varierar en hel del. Exempelvis så är sångarna hos Pension Sunshine i Pythagorion som är ett enkelt, traditionellt boende acceptabla för mig medan jag någon hamnat på ett ställe med "riktig betong". Sen kan det gå att lösa som de gjorde där vi bodde på Skopelos med att lägga täcken på våra madrasser som extra buntning.
Jag tillhör den grupp som vilar ut på min semester och ställer därför gärna lite krav på mitt boende. En allt för hård säng kan vara en katastrof för en person med artros eller reumatiska sjukdomar och kan förstöra en hel semester. Klart vi ska ställa krav på vårt boende och att det skulle vara något hån mot grekerna i deras utsatta ekonomiska situation som någon skrev förstår jag inte alls.
Turismsektorn är en viktig inkomstkälla för grekerna inte bara på de stora charterresmålen utan även för den lilla ön och den lilla platsen utanför de stora turiststråken och för att den ska fungera bra i konkurrens med andra länder är det viktigt både med kvalite och långsiktighet i de satsningar som görs.
Eva