Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-24, 09:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jobbmöjligheter sommaren -12

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Det finns faktiskt turister som vill ha roligt i en avslappnad atmosfär när de har semester. På etablissemang där ägaren finns tillhands är det hans/hennes ansvar att skåla med gästerna, och till och med du måste vid något tillfälle blivit bjuden på en skål vid ditt eget bord "on the house".

Såvida inte din dotter var i 20-års åldern under sent 50-tal har klimatet inte hårdnat något nämnvärt i vare sig bar- eller restaurangbranchen. Det är tyvärr inte alla förunnat att ha café och restaurangerfarenhet i bagaget, och i ärlighetens namn är lyxkrogarna inte så många som de arbetssökande.

//Kikh
Det går alldeles utmärkt att ha en rolig och avslappnad atmosfär utan att personalen ständigt ska behöva skåla med sina gäster. Naturligtvis har även jag blivit bjuden på en skål på någon taverna men inte särskilt ofta faktiskt. Utan oftare har ägaren kommit med en tallrik solmogna persikor, en skål med mandlar, vattenmelon eller aprikoser. Nu har jag aldrig besökt renodlade barer särskilt frekvent utan både i yngre dagar och i mer mogen ålder hållt mig till tavernor, ouzerior eller något trevligt café. Några lyxkrogar är det inte jag pratar om utan bara riktigt, bra seriösa ställen med riktigt god mat.

Jag tycker riktigt synd om tavernaägare som ständigt tycker att de måste skåla med sina gäster för det kommer att förkorta deras liv riktigt rejält.

Taverna eller barägare som kräver att deras unga personal ska skåla med sina gäster tillför jag till kategorin icke seriösa. Jag har flera grekiska bekanta och vänner som lever både i Grekland och andra länder och i deras moraluppfattning ingår inte att unga tjejer som arbetar på barer och tavernor ska skåla med sina gäster utan de betraktar det som fullt normalt att unga kan avstå alkohol på sin arbetsplats. Snarare vet jag flera som klart föredrar att unga är återhållsamma med alkohol och försöker leva ett ordnat liv med sunda vanor.

Eva
Svara med citat