Citat:
Ursprungligen postat av Admirala

Dette utsagnet er så håreisende at jeg nærmest blir målløs!
Og hva skal "de fattige" leve av mens de venter på at disse pengene (eventuelt) kommer dem til gode?
|
Nå var det ikke min mening å gjøre noen målløse, men det er faktisk tilfelle ay hvis pengene
forblir i landet så vil de komme andre tilgode
etter hvert. Som bekjent kan man ikke spise penger, og de har ingen verdi med mindre de byttes inn i varer og/eller tjenester og de som da selger disse varene og tjenestene vil ha en inntekt. Varene er produsert av noen som vil ha en inntekt av det.
Penger er en vare på lik linje med andre varer og/eller tjenester.
Velger den som tjener disse "ekstra" pengene å ikke bruke dem, men sapre dem, så vil det bety at bankene har penger å låne ut. Det finnes mange prosjekter i Hellas idag som er klare på alle vis, men bankene har sluppet opp for penger! Kjenner helt konkret til flere større prosjekter her på Kreta som er i den situasjonen idag.
Sånn er det økonomiske systemet!
Du gjentar ditt spørsmål om hva de fattige skal leve av i mellomtiden, og jeg beklager, men jeg har ingen quick fix på det spørsmålet. Jeg har heller ikke sett noen andre komme med noen forslag i så måte for selv om man valgte å løpe fra alle sine regninger og anse det man har lånt å være en gave (grekere synes å tenke slik) så blir det ikke mere penger av det.
Nødhjelp fra Sverige i dag til de fattige løser ingen problemer på sikt, kun de nærmeste dagene!