Visa ett inlägg
Gammal 2011-12-28, 06:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Lite skämtar jag då vi sitter inne ibland. Men dån får vi tåla röken.. skylten med rökförbud gäller i alla fall inte greker.
Lissi
Problemet för mig är att jag tål röken allt sämre. Får lätt hosta och irriterade luftrör sen har ju det psykologiska viss betydelse kanske. Alla vet vi ju idag att även passiv rökning innebär stora hälsorisker och någon enstaka gång kan det vara ok men inte flera dagar i rad. Här hemma samt i många andra länder röks det ju inte längre på barer och restauranger så nu har man vant sig vid den fräscha miljön även där. Även i Spanien och Italien lär det finnas rökfria restauranger så varför det inte går i Grekland fattar jag inte. För den som försöker leva sunt är det inte roligt att behöva stå ut med andras vanor. Rökning är enligt min mening inte en personlig ensak när andra utsätts för den.

Grekerna borde satsa på kvaltité nu och vidareutveckla det ekologiska matutbudet, lokal producerat, städa upp i sin miljö och visa upp sin kulturs rikedom. Här är ön Folegandros ett fint exempel.

Eva
Svara med citat