Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-01, 18:53
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Bröllopsfärger!

Det kommer nok an på hvor tradisjonelt det er. Det Arne deltok i var vel tilsvarende et "bunadsbryllyp" i Norge, noe som krever mye av gjestenes klær også.

Selv har jeg vært i to greske bryllup, begge på sommeren. I det ene var bruden kledd i en enkel hvit sommerkjole, blomsterkrans i håret og sandaler, brudgommen i hvit, slipsfri linskjorte og beige bomullsbukser, og gjestene var tilsvarende uhøytidelig, men pent kledd. Festen ble holdt i brudens foreldres store hage.

I det andre var det hvit brudekjole + dress på hhv brud og brudgom. Festen var på en vakkert pyntet strandtaverna, og gjestene var kledd i sommerklær, både fargerike og mer avdempede, og ikke særlig mer oppstaset enn i det første bryllupet. Fine, gjerne korte sommerkjoler for kvinnene, langbukse og kort- eller langermet skjorte på mennene. Bildene viser at mange menn var uten slips, men aldersavhengig - jo eldre mennene var jo større sjanse var det for at de hadde slips. Ingen gikk i shorts, iallfall ikke på mine bilder

Jeg spurte en gresk venninne før det første bryllupet om det var feil for gjestene (vel, meg) å komme i en hvit kjole, det synes hun var et absurd spørsmål. Hvorfor skulle jeg ikke komme i hvit kjole? Men det kan ha hatt med den uhøytidelige rammen om bryllupet å gjøre.

Så dere får rett og slett spørre dem som har invitert dere!
Svara med citat