Citat:
Ursprungligen postat av HenricG
Är inte detta lite av samma diskussion som efter tsunamin, den som handlade om hur mycket ansvar den enskilde resenären egentligen kan förväntas behöva ta?
|
Det tycker jag är en både brutal och skev jämförelse. Den drabbade människorna på plats. Vi sitter nu hemma och diskuterar en, eller egentligen flera, teoretiska händelser i framtiden. Där man i förväg kan bestämma sig för vad man själv vill göra. Resa eller avstå. Enkelt.
Citat:
Konsekvenserna av det - en eventuell (trolig) statsbankrutt kan vi nog också vara överens om. Följderna av DEN däremot, skiljer sig åt.
|
Förhoppningsvis blir det inga större följder. Om alla hjälps åt. Men jag tycker i alla fall att man ska vara medveten om att det
kan gå rent åt he... i värsta fall. Det är faktiskt det enda jag säger! Att man ska vara medveten om att risken finns även om även jag tror att den är väldigt liten. Det anser inte jag vara panik eller hysteri. Det anser jag är att vara realist...
Citat:
Realism, inte hysteri eller panik, är vad som krävs av alla om det här ska gå att lösa på bästa sätt.
|

Av vilka? Oss här på Kalimera? Jag tror inte vi kan påverka så mycket...
Jag har själv suttit och planerat en höstresa i veckan. Eftersom jag hoppas att det ska lösa sig. Men för att vara realistisk så kommer jag inte att beställa några biljetter eller boka rum förän efter den 28 juni när jag vet hur det gått i Parlamentet...
Jag kommer att hålla tummarna för Papandreou! Och för att oppositionen tar sitt förnuft tillfånga och inser vad som krävs av Grekland nu... Och stöttar Grekland oavsett politiska skillnader.
Peter