Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-08, 13:09
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tips om Platanias

Hej.
Just hemkommen från Platanias, kan jag rekomendera Tartufo mitt emot bensinstationen. Dom är bäst på att ta hand om sina gäster och det märks för det är alltid fullt.
Sen är ju min favorit Mylos ta Kerata, lite längre bort i Platanias. Tyvärr också ibland svårt att få bord på sekunden. Men med min lilla grekiska kom vi alltid fram och fick super service till den mycket goda maten. Ett + är att dom har nog finaste vinlistan av alla restauranger för den som är intresserad.
Vill man äta mer grekiskt kan man äta hos July på Agrofiliton ett snäpp från gamla Kafenion(som nu är till hälften glassbar).
En annan ny bekantskap som hade mycket god mat och trevlig personal var Adama, ligger lite längre bort mot Geranihållet. Dock inte många minuter från centrum av Platanias.
Vill man gå upp i bergen till gamla Platanias så välj gärna Vigli, alltid ett säkert kort.
Nu hade vi så varmt under våra 3 v vi var där, mellan 31 och 34 varje kväll och två små flickor i barnvagn så vi valde oftast Tartufo.
Åker ni in till Chania så rekomenderar jag OE (tror jag det hette) dom hade restaurang tidigare i Platanias.
Dessutom Ela, ett mysigt ställe.
I Agia Mrina äter man gärna på Mitsos och på Nontas Rokakis resturang, vad den nu hette, typiskt det försvann precis nu.
Hoppas ni får en härlig vistelse där nere.
Myssa
Svara med citat