Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-30, 22:04
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Skattmasen vässar klorna

Hej,

Javisst har det varit mygel. Inget snack om saken, men efter min sejour i grekland i år, så råder det inget tvivel om att grekerna själva vill ha förändring, och faktiskt gläds över det faktum att mutade politiker och andra tjänstemän ställs till svars.
Deras stora problem ligger i att med nuvarande takt på skatteändringar så kommer snart medelklassen att vara utrotad. det ställer i sin tur till med elände för alla som sålt tjänster o varor till medelklassen i Aten... osv. osv.

Min personliga övertygelse säger mig att dagens "krispaket" med tillhörande finansiell rensning inte är i paritet med Greklands betydelse inom €-området. De används som ett varnande exempel mot Italien, Spanien, Portugal o Irland. Det har visat sig ha önskad effekt, samtliga dessa länder har börjat "sanera" sina ekonomier, Inget ont som inte har något gott med sig...

Men i övrigt så vill jag säga att Aten äe världens härligaste stad. En riktig storstad, med ficktjuvar, tiggare, luder och samtidigt lyxshopping, limousiner, och ett liv som jag sett i få städer...

/Grimm, Som numera är förälskad i Aten, och fått min känsla av Grekland befäst
Svara med citat