Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
..men det ÄR inte så. Tinos har flera JÄTTEFINA stränder  . Det som i så fall kan ställa till problem är om det blåser väldigt mycket för då blir man blästrad av sanden. (Fast då åker man bara till en annan sida av ön som har lä.)
Tinos har fått oförtjänt dåligt rykte som en ö utan fina stränder. Man kanske för 10-20 år sen inte gjorde så mycket för att hålla fina stränder, men det stämmer verkligen inte nu. Då tyckte vi Syros låg LÅNGT efter vad gäller stränder.
Jag kommer att ha MÅNGA sandstränder för mig själv nästa vecka  ......och jag ska plocka fram alla sommarbilder vi har från fina stränder så ska jag skicka när jag kommer hem 
Jag ska förstås även ta kort nu.
Lissi
|
Toppen Lissi,
Nu har du hissat upp Tinos ytterligare ett snäpp på min lista. På listan finns bl a även Sifnos och Amorgos. Den sistnämnda är väl lite väl avsides för att passa bra i en öluff från Athen, men Tinos o Sifnos kanske kan kombineras? Ska ägna kommande månader till studier av dina och andras bilder o rapporter så får vi se. Men det låter ju bra. Hoppas du så här dags imorgon har avnjutit en härlig välkomstmåltid och ett immigt glas retsina.
Ahhhh.... så gott!
/

Mats