Visa ett inlägg
Gammal 2009-07-06, 15:38
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Hinner vi med båten?

Citat:
Ursprungligen postat av Kasper Visa inlägg
Jag var inne på Hellenic Seaways hemsida och enligt dem kan man bl a hämta ut sina biljetter på deras kontor i hamnen eller inne i Piraeus. Det stod ingenting om att man kunde hämta ut dem på flygplatsen, där finns ju en resebyrå. Någon som vet om man kan hämta ut internet-bokade biljetter där? Någon som vet vad den resebyrån heter? Då kan man ju kanske boka via deras hemsida så att man hämtar ut där istället.

NaxosLotta eller ni andra: vet ni om man får tillbaka en del av biljettkostnaden om man missar sin båt?

/Kasper
Nej, du kan bara hämta ut "direktbokade" biljetter på rederiets egna kontor, dvs inne i Aten eller i Piraeus. Inte på flygplatsen.
Dock är det som Arne säger en ganska enkel procedur, in och visa upp lappen med bokningsnummer, damen/herren bakom disken knackar lite på sin data och skriver ut biljetten åt dig.
Den resebyrån som ligger på flygplatsen heter "Pacific travel", du måste boka via dem om du ska kunna hämta ut biljett där. Jag vet att kontaktuppgifter till denna postats många gånger tidigare här, prova sök. Annars har jag deras kort hemma.

Om du missar båten får du f ö inte tillbaka något, då är biljetten förverkad.
Svara med citat