Citat:
Ursprungligen postat av E.S
Tack Thosjö,
Börjar få in många roliga tips,tack allihopa(bara fortsätt  ) ska bli jäkligt kul, vilka rätter e ett måste när man e i grekland? man kan ju bara dom traditionella som finns här i sverige.
Hur e det med shopping, ungarna e ju oroliga att dom inte ska kunna handla nått...några shoppingtips? Finns det någon sjysst butik med snygga kläder(typ våra priser +- 30% ),har dom marknader typ turkiet med falska och relativt billiga märkeskläder?
|
Svårt att tipsa om mat eftersom det finns så mycket att välja på. Men
kalamares är alltid gott.
Grillad svärdfisk likaså, den är garanterat benfri. Fiskälskare som jag är så tycker jag om
grillad red snapper, den är med ben, serveras hel, oftast med skirat smör och pressad citron. Supergott.. tycker jag.
Kleftiko, eller som det också kan heta
stolen lamb, är en jättegod kötträtt med mört kött som kan rekommenderas.
Kyckling i limesås är också väldigt gott.
Annars.. jag vet inte. Mezes är allrid gott. Man tar in flera smårätter, pomme och greksallad och delar på detta. Blir både billigt o gott.
Det bästa är att studera matsedeln för att se vad som finnes.. eller fråga vad de kan rekommendera för kvällen. Ni hittar säkert era egna favoriter.
Vad det gäller shopping så blir ni inte besvikna. Finns allt från kläder, skor, lädervaror, kryddor, flytande varor, keramik, leksaker, badsaker, mm, mm..
Jag tror att ni kommer att få en härlig vistelse i Rethymnon..
//Monica S