Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-02, 23:39
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Man behöver inte vara Guru på etikett för att ta på sig ett par långbyxor och en skjorta.
Är man per automatik välvårdad för att byxorna har långa ben och det man har på överkroppen har en krage? O nej, jag har sett många bevis på motsatsen!

Citat:
Jag kan inte påminna mig att jag sett någon Grekisk kille/man över 13 - 14 år som inte haft långbyxor av någon sort.
Senast i somras på Kythnos blev vi serverade fantastisk god mat och dryck av en mycket trevlig kypare klädd i shorts och t-shirt. (Hellre det än en kypare i långbyxor och skjorta som dryper av svett.)

Och jag har mer än en gång blivit serverad av en grekisk servitris så lättklädd så man... Puh!

Citat:
Tja. Efter ca 40 resor dit och närmare totalt 2 års vistelse där, tror och hoppas jag att jag kan, som jag skrev, "ge lite upplysningar".
Tja... sommaren -92 tillbringade jag 5 månader i Grekland och jobbade/hjälpte till emellanåt lite här och där i både kök och bar. Jag hörde ingen grek gnälla på gästernas klädsel. Totalt har det genom åren blivit 750-800 övernattningar, men utspridda på lite fler öar.

Citat:
Ursprungligen postat av june Visa inlägg
Ibland kanske det räcker med sunt förnuft?
Precis. Man märker ganska omgående om den klädsel man har på sig just den kvällen inte passar sig på ett ställe. Skulle jag ändå missa det så accepterar jag att bli avvisad och går helt enkelt någon annanstans.

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2008-09-03 klockan 00:09.
Svara med citat