Citat:
Ursprungligen postat av jonasw
Att luffning skulle vara ett sätt att undvika svenskar och norrmän som Elisabeth skrev tycker jag inte stämmer. I Kykladerna i juni går det inte många timmar innan man stöter på landsmän eller grannar från väster. Det gör väl inget. Jättebra att kunna byta några ord, dela erfarenheter och sen trava vidare åt var sitt håll. Bara roligt tycker jag.
|
Instämmer med Dig jonasw!
Vi tycker också att det är kul att träffa på både landsmän och andra nordbor! Oj så trevliga "grannar" vi haft genom åren! Inte har vi stört varandra för att vi kommit från samma land

..
Jag kan tvärtemot tycka att det i så fall ofta är "jobbigare" och mer störande att ha greker eller italienare som grannar för där är det full volym på prat och skratt sena kvällar och nätter många gånger, ingen som helst hänsyn till om grannar vill sova...vi har ju så olika dygnsrytm..men det VET man ju när man bor privat så då är det öronproppar som gäller!

Vill man inte störas av andra så ska man nog bo i eget hus, ensligt, men så tråkigt det skulle bli...För mig är ju en del av semestern just möten med andra semesterfirande, presis som jonasw skrev!
Det är synd tycker jag att charter och egen ö-luff så ofta ställs i motsats till varandra.."antingen -eller" ...för vår det är det "både-och!"!!
Lissi