Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Ursäkta en kanske dum fråga?
Men vad är Facebook för något?
|
Finns det sånna
Frågan har ställts tidigare i tråden och fått svar, leta runt inlägg 30.
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Men det låter som något som ungdomar sysslar med............
|
Tänk, så sa min mormor när teven kom och farfar när radion kom. För att inte tala om vad de sa när grammofonen kom...
Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Ja, inte är det gruppen 40+ som är överrepresenterade.
|
Nej, men jag som är 50- känner mig inte speciellt gammal i sällskapet och ungefär som med radion så skulle jag tro att om bara några år kommer ungdomar att säga att det bara är gamlingar som håller på med facebook...
De som har tillgång till GP:s bilaga Två sidor från idag (finns inte på nätet) kan läsa ett reportage om sociala sajter. Jag har den inte själv, men har fått berättat att en arbetsgivare uttrycker sig så här: "Om inte personen (som han eventuellt ska anställa) finns på facebook frågar jag mig om han eller hon verkligen har koll. Om personen finns där frågar jag mig hur mycket information hon lämnar ut."
Det, menar jag, är en arbetsgivare som har förstått vad FB handlar om.
Reportaget tar också upp FB som opinionsbildare, särskilt gruppen "Stoppa SL:s vardagsmord", som möjligen var en bidragande orsak till att SL inte drog in nattrafiken i Sthlm.
Säkert har fler än jag noterat att seriösa dagstidningar som till exempel DN i sin nätupplaga ofta hänvisar till fortsatt diskussion på FB. I kursen i Media- och kommunikationsvetenskap som jag läser, behandlas FB som det viktigaste moderna forumet för debatt och opinionsbildning. Då handlar det om ett perspektiv där bloggandet ses som överspelat.