Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Aten, Pireus & Rafina (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Flygbussen Aten - Pireus (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39136)

maglemer 2015-09-05 15:15

Flygbussen Aten - Pireus

Är det någon som har åkt med flygbussen från Atens flygplats till Pireus nyligen? Jag har gjort det många gånger (och ska dit om en vecka) men blir inte klok på hemsidan. Listan på hållplatserna i Pireus verkar vara samma som tidigare men på kartan verkar det som bussen kör en annan väg. Vi ska vidare med båt(nära Karaiskaki Square) och det är lite tight med tid så det är bra att vara förberedd.

Kalimera 2015-09-06 17:13

Sv: Flygbussen Aten - Pireus

Citat:

Ursprungligen postat av maglemer (Inlägg 372654)
Vi ska vidare med båt(nära Karaiskaki Square) och det är lite tight med tid så det är bra att vara förberedd.

Har inte åkt där i år tyvärr. Hur kort om tid har ni?

RobEri 2015-09-06 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av maglemer (Inlägg 372654)
Jag har gjort det många gånger (och ska dit om en vecka) men blir inte klok på hemsidan.

Vilken hemsida menar du?

Andreas B 2015-09-06 17:34

Jag har åkt i år och kartan stämmer inte. Bussarna stannar som vanligt i hamnen.
Tror kartan är automatiskt genererad av Google mellan första och sista hållplats utan hänsyn till mellanliggande hållplatser.

Skåne Pia 2015-09-07 07:41

Räkna med minst 1 tim och en kvart!

maglemer 2015-09-07 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 372730)
Jag har åkt i år och kartan stämmer inte. Bussarna stannar som vanligt i hamnen.
Tror kartan är automatiskt genererad av Google mellan första och sista hållplats utan hänsyn till mellanliggande hållplatser.

Tack så väldigt mycket, det var precis det jag hoppades på! Då är allt lugnt.

maglemer 2015-09-07 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av RobEri (Inlägg 372728)
Vilken hemsida menar du?

Här tittar jag http://athensairportbus.com/en/timet...raeusport.html men jag har fått ett bra svar, dvs kartan stämmer inte

maglemer 2015-09-07 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Skåne Pia (Inlägg 372792)
Räkna med minst 1 tim och en kvart!

Tack för svar men jag tror inte du förstod frågan. Jag är väl bekant med flygbussen (jag räknar med 90 minuter) men det var tiden FRÅN bussen till båten jag var lite fundersam över om de nu hade lagt om rutten, men det verkar de inte ha gjort

Masse 2015-09-10 02:13

Jag hänger på med en följdfråga. Vi brukar kliva av vid första stoppet när man kommer ner till hamnen, dvs där man har Gate 7 snett över gatan. Bussen tar ju sedan vänster där i T-korsningen och fortsätter längs hamnen om jag minns rätt. Är nästa stopp närmare att välja om man ska till Gate 8 eller är den hållplatsen längre bort?

Masse

Sunny12 2015-09-10 10:18

Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 373044)
Jag hänger på med en följdfråga. Vi brukar kliva av vid första stoppet när man kommer ner till hamnen, dvs där man har Gate 7 snett över gatan. Bussen tar ju sedan vänster där i T-korsningen och fortsätter längs hamnen om jag minns rätt. Är nästa stopp närmare att välja om man ska till Gate 8 eller är den hållplatsen längre bort?

Masse

Jag ska också med båt från gate E8 och har tagit reda på att närmaste busshållplats att kliva av är, Coast Poseidon el. Karaiskaki square.. exakt vart det är har jag ingen aning om.. då jag också brukar stiga av nära gate E7..
Men det är väl bara till att fråga busschauffören om man är osäker.. fast det är ju inte särskilt långt att gå från gate E7 till gate E8..

Anna Pernilla 2015-09-12 13:43

Vi hoppade av på ändhållplatsen som var vid gate 8 :)

Masse 2015-09-12 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 373044)

Masse

Min minnesbild var fel. Det är ju vid gate 8 som bussen gör första stopp när den kommer ner till hamnen. Klev av där igår och det blev perfekt. Bussen fortsätter sedan åt höger och nästa stopp torde då vara vid gate 7 där vi brukar kliva på när vi åker tillbaka till flygplatsen.

Kan dessutom berätta att bussen igår fredag klarade turen på 13.35 - 14.50 = 1.15. Ganska bra med tanke på fredag och ganska tät trafik. Vi hann med båten!klapp_klap

Masse

Sunny12 2015-09-12 14:01

Tack för info Masse då vet jag vart jag ska kliva av när jag kommer till Pireaus.. och Grattis till att ni hann med båten!..klapp_klap

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17.