![]() |
Flygbussen Aten - Pireus
Är det någon som har åkt med flygbussen från Atens flygplats till Pireus nyligen? Jag har gjort det många gånger (och ska dit om en vecka) men blir inte klok på hemsidan. Listan på hållplatserna i Pireus verkar vara samma som tidigare men på kartan verkar det som bussen kör en annan väg. Vi ska vidare med båt(nära Karaiskaki Square) och det är lite tight med tid så det är bra att vara förberedd.
|
Sv: Flygbussen Aten - Pireus
Citat:
|
Citat:
Vilken hemsida menar du? |
Jag har åkt i år och kartan stämmer inte. Bussarna stannar som vanligt i hamnen.
Tror kartan är automatiskt genererad av Google mellan första och sista hållplats utan hänsyn till mellanliggande hållplatser. |
Räkna med minst 1 tim och en kvart!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag hänger på med en följdfråga. Vi brukar kliva av vid första stoppet när man kommer ner till hamnen, dvs där man har Gate 7 snett över gatan. Bussen tar ju sedan vänster där i T-korsningen och fortsätter längs hamnen om jag minns rätt. Är nästa stopp närmare att välja om man ska till Gate 8 eller är den hållplatsen längre bort?
Masse |
Citat:
Men det är väl bara till att fråga busschauffören om man är osäker.. fast det är ju inte särskilt långt att gå från gate E7 till gate E8.. |
Vi hoppade av på ändhållplatsen som var vid gate 8 :)
|
Citat:
Kan dessutom berätta att bussen igår fredag klarade turen på 13.35 - 14.50 = 1.15. Ganska bra med tanke på fredag och ganska tät trafik. Vi hann med båten!klapp_klap Masse |
Tack för info Masse då vet jag vart jag ska kliva av när jag kommer till Pireaus.. och Grattis till att ni hann med båten!..klapp_klap
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:17. |