![]() |
Skopelitos
Hejsan!
Är det någon som vet hur det blir med Skopan i sommar? :) Kommer hon stäva till småkykladerna eller sätts det in någon annan liten båt? Någon med en hypotes är också välkommen att svara! :) Pyttan |
Sv: Skopelitos
Jag tror hon kommer att stäva på.;) Har ju gjort så hela vintern. Just nu är hon på väg från Donoussa till Kofounissia.klapp_klap
//majibye_bye |
Igår på em seglade hon iaf utefter Naxos västkust. Allt enligt marine traffic...
Åker själv på skopan den 22 juni mot Iraklia_B-anana |
Tack Maji och Para poli!:)
Härlig läsning att höra att hon har full fart igen! klapp_klap Har du köpt biljetter i förväg Para poli? Hur gör man det? Direkt via bolaget? Vad heter det i så fall? Pyttan |
Rederiet har egen hemsida, ehuru tafflig sådan.
http://www.smallcyclades.com/cyclades-tickets.asp Arne |
Citat:
//majibye_bye |
Citat:
Tänker nog knalla in på hörnet på Naxos när jag ankommer med BlueStarsbåten... När åker du? |
Aha, jag hade heller aldrig hört att någon förbokar till Skopan men allt förändras så man kan ju inte ta något för givet. :)
Jag planerar att åka med Skopan den 21 juni till Schinoussa, fast det hinner säkert ändras många ggr, iaf tills jag har köpt biljett från Aten. :) Bra med länk Arne, tack! :) Pyttan |
Hehe, dagen före vi då. Vi kliver som sagt av på Iraklia. Kan vinka till varandra över sundet iaf ;).
|
Absolut! bye_bye
Åh vad jag längtar! :) |
Nu finns Skopelitos med i båttidtabellerna!klapp_klap
GTP i alla fall Pyttan |
Citat:
Tack för trevlig info Pyttan! MVH zakka |
Citat:
|
Parapoli:
Har du sett att man får läsa på två rader? :) Första raden visar typ 3 avgångar Andra raden samma avgångstid visar 4 avgångar Dålig på att förklara men kolla en gång till, den går varje dag kl. 14 från Naxos till Iraklia vad jag kan se :) Pyttan bye_bye |
Ja du, jag såg det nu. Tack!:)
Märkligt tho...:eek:, men det finns säkert någon förklaring. Inte alla dagar. Precis som förr om åren, seglar hon från Amorgos till Santorini på söndagarna :) |
Første stop efter Naxos, mandag til lørdag er Iraklia.
Mandag, onsdag og lørdag hedder ruten; Iraklia – Schinoussa – Koufonissi – Donoussa – Egiali – Katapola. Altså sen ankomst til Katapola eftersom båden på disse dage først skal til Donoussa og Egiali. Tirsdag, torsdag og fredag er ruten; Iraklia – Schinoussa – Koufonissi – Katapola. Om sommeren sejles der også om søndagen; Katapola - Ios - Santorini. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:32. |