handdator

Visa fullständig version : Mamma, Johnny längtar så till Grekland!

Lindiz
2007-02-14, 20:29
Så säger "mini" lite då och då nu senaste veckorna:D Precis vad en Greklandslängtande morsa vill höra.

Och så rabblar han upp saker han minns...

- mamma kommer du ihåg när farmor och Johnny ramlade i vattnet?
- mamma, varför har dom två dörrar till balkongen?
- mamma, i grekland måste man slänga pappret i papperskorgen...
- mamma, kommer du ihåg att om jag åt upp maten fick jag gå hoppa sen? ( i hoppborgarna på Childrens world i Geo)
- mamma, vaffö hade vi två to-or? (toaletter)
- mamma, kommer du ihåg att mjölken blev mmmmm... (sur alltså)
- mamma, vaffö åt flickan upp alla våra chips (en granne för ett par år sen kom alltid över till oss och käkade upp alla våra chips)

och sådär håller han på.

Och ungen är bara 3½!

Snacka om att man inte förstår dom som förespråkar att "det är ingen idé åka på utlandet med små barn - dom har ändå inget ut av det förrän dom minns...!!!!":eek:

Herregud ungen verkar ju minnas nästan allt... ja, kanske inte från resan han gjorde när han var 9 månader, men därefter!
Tur vi har en resa att se fram emot i sommar med!

http://www.kalimera.se/grekland/till/juli/stor/linda.html

_B-anana

inkfish
2007-02-14, 22:42
Otroligt att en så liten kan tänka på sånt - i februari!

Det blir nog en bra grabb av denflabb_flab

Janérik
2007-02-14, 23:05
Emma är nu 1 år 1 månad lite drygt. Hon älskar att sitta och titta på bilder av sej själv på datorn. Allra mest verkar hon tycka om att titta på bilderna som vi tog i höstas då vi var i Grekland. Jag vill nog påstå att dessa bilder väcker minnen hos henne för hon reagerar sällan på samma sätt då man ser "vanliga" bilder tagna här hemma.
Sedan har hon nu börjat äta oliver i mängd och massor också, det går inte att ha fram oliver på bordet då hon ska äta mat för då blir det bara oliver, helst ska det vara gröna oliver men i brist på annat kan hon ta svarta oliver också.

Mvh Janérik

Lotta E
2007-02-15, 05:37
Ja, det är nåt visst Grekland!

Moa älskar Grekland, och jag med!
Hon säger
-I Maj mamma, åker vi till Kreta!

Lottaflabb_flab

KosAnn
2007-02-15, 08:25
Ja, man måste härda de små liven!!! ;) De måste få reda på att det är Grekland som gäller så tidigt som möjligt. flabb_flab Vår äldsta dotter var med första gången när hon var 3 & 1/2 år, medan den yngsta var med första gången när hon var 5 månader och efter det varje år. Nu är de snart 18 & 13 år gamla. De sitter i dagarna och suktar efter Grekland. Den "stora" har planer på att själv (med kompis) åka till Rhodos i sommar. (mamma och pappa betalar; tjänster och gentjänster) :rolleyes: Hon kommer att vara katt-och husvakt när vi åker i augusti. Vad gör man inte för de små liven? :p
Annika /GBG

Lissi
2007-02-15, 09:05
JA visst återvänder våra barn till Grekland som vuxna om de varit med som barn! Min dotter berättade nu i veckan att hon bokat resa med sin sambo till västra Kreta. Hon vill visa honom sina pärlor! Vi var där på "tjejresa" för några år sen och nu vill hon gå Imbrosravinen en gång till!
Man blir ju så glad när barnen gillar Grekland också...

Lissi

Lindiz
2007-02-15, 10:05
Sedan har hon nu börjat äta oliver i mängd och massor också, det går inte att ha fram oliver på bordet då hon ska äta mat för då blir det bara oliver, helst ska det vara gröna oliver men i brist på annat kan hon ta svarta oliver också.

Så är det här hemma också.. men det var redan innan han fick smak för landet!

Lindiz
2007-02-15, 10:07
Ja, man måste härda de små liven!!! ;) De måste få reda på att det är Grekland som gäller så tidigt som möjligt. flabb_flab Vår äldsta dotter var med första gången när hon var 3 & 1/2 år, medan den yngsta var med första gången när hon var 5 månader och efter det varje år.

EXAKT.

Mini var 9 månader när vi tog med honom. Passade på medan vi båda kunde vara hemma en hel sommar! Och OM han njöt (samt lärde sig gå!) Sen har han ju fått forstätta.

Lindiz
2007-02-15, 10:08
JA visst återvänder våra barn till Grekland som vuxna om de varit med som barn! Min dotter berättade nu i veckan att hon bokat resa med sin sambo till västra Kreta. Hon vill visa honom sina pärlor! Vi var där på "tjejresa" för några år sen och nu vill hon gå Imbrosravinen en gång till!
Man blir ju så glad när barnen gillar Grekland också...

Lissi

Kanske han bjuder med Gamla Mamma när han är stor med familj och barn! Så jag kan vakta hans ungar medan han och frun har det lite mysigt!:p