Lindiz
2007-02-14, 20:29
Så säger "mini" lite då och då nu senaste veckorna:D Precis vad en Greklandslängtande morsa vill höra.
Och så rabblar han upp saker han minns...
- mamma kommer du ihåg när farmor och Johnny ramlade i vattnet?
- mamma, varför har dom två dörrar till balkongen?
- mamma, i grekland måste man slänga pappret i papperskorgen...
- mamma, kommer du ihåg att om jag åt upp maten fick jag gå hoppa sen? ( i hoppborgarna på Childrens world i Geo)
- mamma, vaffö hade vi två to-or? (toaletter)
- mamma, kommer du ihåg att mjölken blev mmmmm... (sur alltså)
- mamma, vaffö åt flickan upp alla våra chips (en granne för ett par år sen kom alltid över till oss och käkade upp alla våra chips)
och sådär håller han på.
Och ungen är bara 3½!
Snacka om att man inte förstår dom som förespråkar att "det är ingen idé åka på utlandet med små barn - dom har ändå inget ut av det förrän dom minns...!!!!":eek:
Herregud ungen verkar ju minnas nästan allt... ja, kanske inte från resan han gjorde när han var 9 månader, men därefter!
Tur vi har en resa att se fram emot i sommar med!
http://www.kalimera.se/grekland/till/juli/stor/linda.html
_B-anana
Och så rabblar han upp saker han minns...
- mamma kommer du ihåg när farmor och Johnny ramlade i vattnet?
- mamma, varför har dom två dörrar till balkongen?
- mamma, i grekland måste man slänga pappret i papperskorgen...
- mamma, kommer du ihåg att om jag åt upp maten fick jag gå hoppa sen? ( i hoppborgarna på Childrens world i Geo)
- mamma, vaffö hade vi två to-or? (toaletter)
- mamma, kommer du ihåg att mjölken blev mmmmm... (sur alltså)
- mamma, vaffö åt flickan upp alla våra chips (en granne för ett par år sen kom alltid över till oss och käkade upp alla våra chips)
och sådär håller han på.
Och ungen är bara 3½!
Snacka om att man inte förstår dom som förespråkar att "det är ingen idé åka på utlandet med små barn - dom har ändå inget ut av det förrän dom minns...!!!!":eek:
Herregud ungen verkar ju minnas nästan allt... ja, kanske inte från resan han gjorde när han var 9 månader, men därefter!
Tur vi har en resa att se fram emot i sommar med!
http://www.kalimera.se/grekland/till/juli/stor/linda.html
_B-anana