Visa fullständig version : Snön faller från taken
Kalimera
2007-01-26, 14:58
Här i Stockholm har det idag varit livsfarligt att vistas ute. Jag höll på att få en snöisklump i skallen för en timme sedan. Klarade mig med en hårsmån. Titta upp när ni går hem! Läs mer här... (http://www.bloggamera.se/)
Jag brukar ägna mig åt att gå längst ut vid gatukanten när det är risk för ras för att inte riskera min knopp. Själviskt ? Nej inte ett dugg.
Hasse :cool:
Jag brukar ägna mig åt att gå längst ut vid gatukanten när det är risk för ras för att inte riskera min knopp. Själviskt ? Nej inte ett dugg.
Ja, ja, i Uppsala fungerar det säkert. Dock, i Stockholms innerstad är risken att bli nermejad av galna bilister avsevärt större än att få en istapp i skallen. Således, håll er borta från trottoarkanterna i Kgl Hufvudstaden.
R ;)
Jag brukar ägna mig åt att gå längst ut vid gatukanten när det är risk för ras
När snön släpper från taket så är det för att taket LUTAR! Dvs massan som rasar nedåt hamnar i en sk omvänd kastparabell och kommer att hamna en bra bit ut på trottoaren. Ungefär där du går Hasse. Dvs, du kommer att få den i huvudet då! :eek:
Men när istapparna släpper från rännan så fallar de rakt ner. Ungefär mitt på trottoaren! Det var tyvärr en tragisk olycka med just detta i Sthlm för några år sedan. En ung grabb som fick en istapp i huvudet och avled. Jag har för mig att det blev rättsligt efterspel...
Så var är det säkrast???? Naturligtvis så nära husväggen som möjligt!!!! Kalla mig logisk... Ang_elx
Dock, i Stockholms innerstad är risken att bli nermejad av galna bilister avsevärt större än att få en istapp i skallen. ;)
Om detta skall jag ej tvista. Galna bilister i detta Gehenna har jag alltför stor erfarenhet av... Jag har genom åren i mitt yrke tvingats att tillbringa alltför stor tid i detta Helvete på Jorden...
Men som bilisterna gör däruppe, dvs lika gärna kör på trottoarerna som gatorna, så borde det rent logiskt innebära att det säkraste stället att gå på, skyddad från både snö, istappar och bilister, vore mitt i gatan...!!!! :confused: snyft_drop
Som väl är har vi inte sådana problem här i Svedala med alla 9.000 själar. Strax utanför Malmö. F´låt 8.999 själar. Jag har ingen... :D Och inget samvete heller. Sam... Slamv... Chlarmv... Schlamv... Vad hette hunden sa du?
Peter Ang_elx :D ;)
Ja, ja, i Uppsala fungerar det säkert. Dock, i Stockholms innerstad är risken att bli nermejad av galna bilister avsevärt större än att få en istapp i skallen. Således, håll er borta från trottoarkanterna i Kgl Hufvudstaden.
R ;)
Jag spenderar avsevärt mer tid i hufvudstaden än i Uppsala, Rasmus (as u know) ;)
Men att det är så smala gator i innerstaden att de måste köra på trottoarerna, det visste jag inte :rolleyes: ;)
Istappar, bilister......finns det fler faror ??? Shoppare, lunchflanerare, stora hundar ???
Hasse :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.