handdator

Visa fullständig version : Grattis Olympiakos

Carle
2024-05-30, 12:10
Bra gjort att vinna Conference League
Första gången ett grekiskt lag vann en Europa cup
Märktes det av ni som är i Grekland?

Ylva A
2024-05-30, 13:06
Oh, ja! Nedanför borgen i Ierapetra firade man med röda bengaler, röd Olympiakos-klädsel och med sång i natt. Vi var inte där, men har sett på FB. Idag på gymmet och på "Posten" var det mycket snack. Jag som Olympiakos-anhängare retades med Panatinaikos-anhängaren som serverar, om det är tillåtet att få en seger-öl? Han spelade väldigt sur och gav oss bara en gaffel till mezén. Vi retas alltid kring fotboll med varandra.
/ Jannis

maji
2024-05-30, 15:14
Ja här på Folegandros var TV-apparaterna på överallt
//majibye_bye

Netwolf
2024-05-31, 12:42
Ja, va kul för Olympikaos och Grekland. Första cupvinsten nånsin! :)
För mig var det extra härligt att se Daniel "Podde" Podence på härligt spelhumör, trots att han höll på att tjafsa till sig ett gult kort till (=utvisning) på slutet, men lagkamraterna lugnade ner honom. :)

/Netwolf

Tobbe S
2024-06-01, 05:45
Min klasskamrat under flera år i grundskolan på 60-talet, Thomas Ahlstrom spelade i Olympiakos 1979-82. I sin debut gjorde han 3 mål och 2 assist.
Många greker talat forfarande om den osannolika debuten han gjorde.

Tobbe

Alala
2024-06-01, 06:42
Hade ingen aning om matchen, men när vi onsdags (tror jag) var på vår favorittaverna Cavo d´oro i Karystos på Evia kom det på tal. Och en av kyparna sa att han hade problem med halsen för han hade skrikit sig hes. Olympiakos flagga hade de där också.

/ Anne :)
som är hemma igen

Netwolf
2024-06-01, 11:07
Min klasskamrat under flera år i grundskolan på 60-talet, Thomas Ahlstrom spelade i Olympiakos 1979-82. I sin debut gjorde han 3 mål och 2 assist.
Många greker talat forfarande om den osannolika debuten han gjorde.

Tobbe

Coolt! Ahlström kommer jag ihåg :)

Charleston
2024-06-01, 21:46
Han hade behövts idag...
Hellre en 72-åring som kan skjuta och träffa mål än betydligt yngre män som inte verkar kunna skjuta överhuvudtaget.

Charleston
2024-06-05, 21:50
Upptäcker nu när jag läser mitt inlägg från i söndags, att det kan verka rätt svårbegripligt. Det skrevs i besvikelse efter matchen på Gamla Ullevi samma dag (gråvitt-IFE, 1-0). Jag syftade på att de gula (tidigare) Eleganterna inte längre verkar veta varken ATT man får skjuta eller, för de enstaka som ändå försökte, HUR man skjuter.
Ingen bra säsong i år...