Logga in

Visa fullständig version : Janne?

Netwolf
2023-10-10, 14:04
Hej Janne. Länge sen man hörde av dig i forumet. Hoppas allt är bra med dig och att du snart är åter. Du är ju motorn här :)

När jag skrev "Avgå Janne!", så var det Janne Andersson jag menade och ingen annan ;)

/Netwolf

Lasse F
2023-10-10, 14:40
fb_gilla

Fältjäntan
2023-10-10, 15:13
Fler som undrar och saknar Jannes inlägg och historier. Avgå får han ju absolut inte. Kerstin

Pian
2023-10-10, 15:46
Detta underbara forum där vi har koll på varandra och bryr oss!
Undrar oxå vad som hänt med Janne och hoppas han strax är tillbaka. 🙏

Masse
2023-10-10, 16:29
Bra Wolfen att du startade denna tråden!

Janne! Hoppas allt är väl med dig!
Vi är många här som bryr oss!!!!!

Masse

piam
2023-10-10, 20:08
Här är en till som undrar🤔

Pia

Catlady
2023-10-10, 21:06
Och ytterligare en!!!
Du har en väldigt "duktig och stilren" penna så vi saknar dig!
Hoppas allt är bra med dig och Camilla, din co-driver på Kalimera!
Catlady bye_bye

Kajja
2023-10-10, 21:14
Ja man undrar vart "chefen" har tagit vägen!
Hoppas allt är okey.
/ Kajja bye_bye

sjöborren
2023-10-11, 07:25
Fantomen …alla vet att han finns, men ser honom aldrig. :cool: Janne har säkert en fantomen-tröja i garderoben. Kanske befinner han sig just nu någonstans i grekiska övärlden?

Kalimera
2023-10-13, 17:02
Min mamma har gått bort och det är mycket att stå i.

C@nny
2023-10-13, 17:38
Min mamma har gått bort och det är mycket att stå i.

Oj vad tråkigt att höra Janne. Jag får verkligen beklaga.

//Conny

Kajja
2023-10-13, 17:47
Janne!
Beklagar verkligen 🕊
/ Kajja😥

Catlady
2023-10-13, 18:26
Hur "förberedd" man än är på att det kan hända, när det väl händer blir det ändå ett hårt slag ........
Beklagar sorgen, Janne!!!
Catlady

piam
2023-10-13, 19:59
Beklagar sorgen!
Vet vad ni går igenom..
Ta hand om varandra!

Pia

simetra
2023-10-13, 20:17
Så tråkigt att höra, Janne
Jag beklagar din förlust

/ Simetra

Susie
2023-10-13, 20:17
Beklager sorgen! 😢
Desværre ved jeg også hvad I går igennem. At miste sin mor er virkelig tungt!
De bedste hilsner til dig og Camilla.
/Susie

Masse
2023-10-13, 21:26
Tänker mycket på dig Janne! Vi är många som känt oro för dig och undrat vad som drabbat dig. Nu vet vi.Tack för att du låter oss veta. Hoppas att du liksom jag har många fina minnen av din mamma som kommer att bära dig vidare.

Ta det lugnt och ta tid på dig. Vi finns kvar här.

Masse

Fältjäntan
2023-10-13, 21:28
Så tråkigt. Visste att din mamma var till åren, men när det händer är det ändå lika tråkigt. Hade nån konstig känsla att det kanske var något sånt som hänt. Var tacksam över alla år ni fått vara tillsammans. En del av dig är för alltid borta, men var tacksam för alla år ni fått tillsammans. Sorgen tar tid, det är mycket att tänka på, men nånstans ifrån får man orken att ta sig igenom det.
Vi är många som är med dig och Camilla.
Kerstin

Alala
2023-10-14, 04:39
Det var tråkigt att höra. Beklagar sorgen. Säger som Masse, ta den tid du behöver. Vi finns kvar.

/ Anne

Netwolf
2023-10-14, 06:48
Beklagar din förlust, Janne. Låt sorgen ta sin tid och vårda alla minnen.

/Netwolf

Pian
2023-10-14, 07:26
Sorgligt och ledsamt att förlora nära och kära. Beklagar din förlust.
Pian

Sol och hav
2023-10-14, 09:19
Det var tråkigt att höra. Jag beklagar! Var rädda om Er!

Maria

MariaJ
2023-10-14, 11:17
Så tråkigt, beklagar din förlust !

Maria

zakka
2023-10-14, 16:44
Jag beklagar förlusten! När allt praktiskt är över blir det tid att minnas i lugn och ro.

MVH zakka

Ylva A
2023-10-14, 19:24
Från Koutsounari kommer vår beklagan över er förlust. Kanske kan en resa till Grekland, så småningom bli till verklighet för att lindra sorgen?
/ Jannis

sjöborren
2023-10-17, 06:55
Beklagar din förlust!

naxoss
2023-10-17, 08:49
Vad ledsamt :(
Lena

Mafric
2023-10-21, 19:04
Tråkigt att höra, Janne. Jag beklagar sorgen och sänder mina varmaste tankar💗

maji
2023-10-22, 22:00
Beklagar sorgen efter din mamma Janne Förlorade min mamma för 5 år sedan 93 år gammal tänker på henne nästan varje dag fortfarande
//majibye_bye

Netwolf
2023-10-23, 06:47
Beklagar sorgen efter din mamma Janne Förlorade min mamma för 5 år sedan 93 år gammal tänker på henne nästan varje dag fortfarande
//majibye_bye

Samma här. Trots att det i mitt fall nu gått 14 år sen hon försvann. De första åren, kunde man från och till tänka att "det var länge sen man ringde mamma" innan man kom ihåg.
Men. Hon hälsar på i bland - i mina drömmar. Alltid lika snäll och omtänksam, som hon var i verkliga livet. :)

/Netwolf

Kalimera
2023-10-23, 08:38
Tack snälla för alla fina ord. Jag återkommer i ämnet mamma, som vi öluffade med flera gånger.

Kalimera
2023-11-01, 17:12
Nu har jag varit osynlig ett tag igen, och det beror inte bara på att mamma har gått bort, det beror på att jag har varit sjuk. Jag har inte varit sjuk sedan pandemin började, men jag tror inte att det är covid som spökar nu, det är något annat. Däremot hör jag från andra i bekantskapskretsen att covid ökar igen. Jag ska ta min femte spruta nästa vecka. Ska ni också göra det?

Fältjäntan
2023-11-01, 20:36
Välkommen tillbaka, du har varit saknad. Tråkigt att du varit sjuk, men skönt att det inte är Covid. Vi tar vår 6:e spruta nästa vecka samtidigt med den årliga influensasprutan.
Kerstin

Kajja
2023-11-01, 21:15
Nu har jag varit osynlig ett tag igen, och det beror inte bara på att mamma har gått bort, det beror på att jag har varit sjuk. Jag har inte varit sjuk sedan pandemin började, men jag tror inte att det är covid som spökar nu, det är något annat. Däremot hör jag från andra i bekantskapskretsen att covid ökar igen. Jag ska ta min femte spruta nästa vecka. Ska ni också göra det?

Alltså jag har blivit lite nojjig nu!! Jag och mina närmaste väninnor har fått högt blodtryck helt plötsligt efter coviden. Sprutorna?? Ingen aning! Sen har det även blivit andra åkommor: Hjärtsjukdomar, stroke, depressioner och även cancer. I detta nu ligger min närmaste kompis med blodtrycksmätare och tabletter.
Vill absolut inte skapa nåt vara eller icke vara men tycker detta är konstigt!
Allt detta drabbar ju vem som helst i livet men att det händer mina närmaste vänner, alla i samma ålder tycker jag är märkligt!
Hon som fick stroken har faktiskt blivit tillsagd att inte ta nån mer spruta.
Detta är så ledsamt och det må va ett konstigt sammanträffande..men att ta en spruta till..vet inte faktiskt om jag vågar.
Jag litar till fullo på sjukvården..men är skeptisk endå..En spruta till eller inte..det är frågan..
Hoppas nån kunnig i ämnet kan lugna mig!
/ Kajja bye_bye

Catlady
2023-11-01, 21:22
Aj då, hoppas du mår bättre Janne! Och att Camilla mår bra, förstårs! Du har varit saknad ......
Självklart ska vi ta sprutorna! Tycker nog det vore bra dumt att neka sig själv hjälp att bekämpa allsköns virus och bakterier när nu hjälpen finns så nära........ Måste säga att om man inte tar emot den hjälpen är man nog något korttänkt, om det inte finns kroppsliga anledningar självklart!
Catlady, som tackar och tar emot all hjälp i kampen mot alla "smittor".........

Masse
2023-11-01, 22:57
Janne! Fint att vi har dig tillbaka! Hoppas du är ok!

Kajja! Någon ”kunnig” som kan tala om huruvida du ska vaccinera dig eller ej tror jag inte att du ska hoppas på. Viktigt att var och en utifrån sina unika förutsättningar själv kommer fram till ett beslut.

Själv har jag alltid varit positiv till att ta vaccinering. Men man ska vara klar över att alla medikamenter har risk för biverkningar. Normalt tycker jag att man ska ta vara på den hjälp man kan få av vaccinering. Men kom nyligen på något som gjort mig tveksam till min 6e covidspruta.

Funderade över om det var dags nu och fann att jag fick 5an i slutet av september i fjol jämte vanlig influensa vaccinering samtidigt. All vaccinering är såvitt jag förstår en form av manipulering av immunförsvaret och fem veckor senare fick jag feber i samband med njursten. Tydligen nån infektion. Immunförsvaret drar då igång men går bananas och attackerar det egna nervsystemet så att jag blir förlamad i benen. Berodde det på covidvaccinet? Kan nog ingen veta.

Så …. Nej jag vågar tyvärr inte ta 6an pga min situation. Men skulle helst vilja det och tycker att alla som inte har särskild anledning att avstå bör ta den. Covid är ju tyvärr inte heller ofarligt att drabbas av. Men det är ju upp till var och en att bedöma riskerna. Pest eller kolera.

Masse

Catlady
2023-11-02, 00:25
Kajja, vill bara säga att jag är definitivt inte "kunnig" i ämnet! Hade inte läst ditt inlägg när jag skrev mitt.
Masse har så rätt, var och en måste ju ta sina egna beslut med stöd av läkare och sjukvård. Varje människa är en specifik individ och vad som passar den ene kanske inte passar den andre! All medicin kan dessutom ha oönskade biverkningar som Masse så riktigt skriver!
Där kan jag kanske ibland tycka att sjukvården inte ser just individen (med alla standardiserade tabeller och mätvärden) men vi är ju många så det är nog svårt.
Catlady, som ändå kommer ta sprutorna så fort hon får chansen.........

Alala
2023-11-02, 04:26
Visst kan man känna sig osäker inför alla sprutor. Det är så mycket man inte vet, som ingen vet. Men många påstår sig veta. :confused: Men, jag skall också snart ta båda vaccinerna, covid och influensa. Första gången båda för mig, har blivit tillräckligt gammal här i Finland (65) för gratis influensaspruta. Vid ett annat tillfälle (en screening) för några veckor sa sjuksköterskan åt mig att jag också borde ta en stelkrampsspruta. För att inte tala om andra vaccineringar man "borde" ta.

Krya på dig Janne! Och Masse, hoppas det har gått framåt för dig?

/ Anne :)

Netwolf
2023-11-02, 07:12
Welcome back, Janne! Och krya på dig. :)

/Netwolf - som ännu inte tagit 4:an 😐

KR
2023-11-02, 20:38
Livet kan vara tufft så jag beklagar sorgen och hoppas du kryar på dig på riktigt snabbt.
Själv väntar jag på att få ta min 5:e spruta, de kan släppa min åldersgrupp nu i november.
//
KR

Getpinglan
2023-11-11, 09:39
Hej Janne!

Vill bara beklaga sorgen efter din mamma Janne, minns dina beskrivningar av henne med på öluff, med rullator och allt. Jättefint! ❤️🕯️

Förstår att det är svårt att hålla samma tempo i alla trådar som du tidigare gjort.

Önskar dig god bättring, covidvaccin & hälsa Camilla!

/Getpinglan