Logga in

Visa fullständig version : Tårtan

Netwolf
2023-02-01, 12:25
Vet inte om det är nåt fel på mig, men jag skrattar fortfarande hysteriskt åt Tårtan (https://www.svtplay.se/tartan). Helt absurd serie! flabb_flab

/Netwolf

Tobbe S
2023-02-01, 12:47
Min fru tycker förmodligen, det, men jagnhåller med dig, underbart program.

Tobbe

simetra
2023-02-01, 16:05
Det barnprogrammet minns jag bara lite diffust från min barndom och tänk att det var i svartvitt :eek:
Kanske borde ta och titta på det igen.

nickelena
2023-02-01, 20:49
Vi får chans att se dessa helknäppa program då och då. Svärmors man tycker absolut att de ska avnjutas, så där finns dom att se.
Han skrattar mest:D…

Lenabye_bye

Kajja
2023-02-01, 21:31
Ja vem kommer inte ihåg Tåååetaan!?
Lite Monty Phyton fast nedtonat till barnas nivå..och vi som har barnasinnet kvar
/ Kajja

Kajja
2023-02-01, 22:48
...och där o då blev avslutet på mitt inlägg abrupt..ville bara säga..Klart man minnsklapp_klap
/ Kajja bye_bye

C@nny
2023-02-02, 09:21
Vet inte om det är nåt fel på mig, men jag skrattar fortfarande hysteriskt åt Tårtan (https://www.svtplay.se/tartan). Helt absurd serie! flabb_flab

/Netwolf

Absolut inte!
Serien är ju en riktig kulturskatt. klapp_klap
Det roligaste minnet var när jag gick på tekniska gymnasiet. Det var på 80-talet och serien gick i repris (med ytterligare repris på helgen). Vi hade öppet hus och i ritsalen fanns en TV som sattes på under em när "Tårtan" började. Vi var ett gäng som då satt framför tv:n och sjöng med i signaturmelodin.
Alla anhöriga som skulle in i salen och titta vände i dörren! flabb_flabflabb_flab
De trodde väl att det var ett dårhus flabb_flab.
Men kul var det!:D

//Conny :)

MetaxaHasse
2023-02-05, 16:54
Klart man kommer ihåg TÅRTAN. Lustigt, en kompis och jag talade just om den, jag var väl i gränsen för "gammal för att se" :D han 12 år yngre.
Tårtan lades väl ner pga. "Någon" som tyckte att de inte var hygieniskt eller något sådant. Tyvärr...
Ser hos en annan god vän då barnen bakar fb_gilla det blir ätbart _B-anana