Visa fullständig version : Bildgåta 5130 - Myrthios på Kreta, där tiden har stannat
Var har tiden stannat?
https://i.ibb.co/PrfmpzR/naxos.jpg
/Netwolf
Kalimera
2020-05-23, 11:53
Var har tiden stannat?
Lavrio?
marilene
2020-05-24, 07:10
Kefalonia?
Marilene
Kalimera
2020-05-24, 14:17
IcketMen det var väldigt likt. :)
Kolla bilden här (https://www.kalimera.se/oar/fastland/aten-lavrio.html).
marilene
2020-05-24, 16:02
Zakynthos?
Marilene
Men det var väldigt likt. :)
Kolla bilden här (https://www.kalimera.se/oar/fastland/aten-lavrio.html). Ja, det var likt, men icke
Paxos?
/Ulla bye_bye Dessvärre
Zakynthos?
Marilene Nope
Skiatos stad.Nej
Poros
Ånej
Naxos?
/Ulla bye_bye Ånej
Kos??
Ulla Icket
marilene
2020-05-25, 10:54
Korfu?
Marilene
sjöborren
2020-05-25, 13:54
Leros ...:D
Leros ...:D
Å inte Leros heller...
Afitos, Kassandra ?
//Conny :)
Samos?
Pia :)
Nope
Ithaka?
/ Anne :)Nope
Afitos, Kassandra ?
//Conny :)Nope
Ikaria?
/Ulla bye_bye
tyvärr
Smultron
2020-05-28, 12:51
Kreta?
Thassos?
/ Anne :) Å inte Thassos
Kreta?
Men visst är det på Kreta! Otroligt att den gissningen tog så lång tid. Var på ön är vi då?
/Netwolf
Kalimera
2020-05-28, 13:59
Men visst är det på Kreta! Otroligt att den gissningen tog så lång tid. Var på ön är vi då?Stadsparken i Chania?
Stadsparken i Chania?
Inte Chania
Rethymno?
Masse
Jag gissade på Kreta och Rethymno den 24/5 så det tog väl inte så väldigt lång tid tycker jag. Men du är ju lite lurig Wolfen och lät bli att svara på min gissning. Det är ju ett smart sätt att få bildgåtan att leva lite längre! Det gäller ju att hushålla med gåtorna så här i coronatider! :D:D:D
Men jag gissar väl en gång till då!
Rethymno på Kreta!
Masse
Jag gissade på Kreta och Rethymno den 24/5 så det tog väl inte så väldigt lång tid tycker jag. Men du är ju lite lurig Wolfen och lät bli att svara på min gissning. Det är ju ett smart sätt att få bildgåtan att leva lite längre! Det gäller ju att hushålla med gåtorna så här i coronatider! :D:D:D
Men jag gissar väl en gång till då!
Rethymno på Kreta!
Masse
Oj! Det hade hade jag missat. Sorry! MEN, det var iofs ok, då du bara skrivit Rethymnon vilket är fel ändå :D
/Netwolf
Heraklion?
/Ulla bye_bye
Nope
Fast jag kan ge dig rätt på en punkt, Masse. Det är i Rethymnonregionen, men alltså inte orten Rethymnon...
/Wolfen
Kanske Plakias?
Masse
Nu är du j*vligt nära...
Nolltrefem
2020-05-31, 17:19
Då dänger jag till med Mýrthios
Det finns en liten by i närheten av Plakias som heter Koxare Ett lite lustigt namn som jag lagt på minnet Tyvärr sträcker sig inte minnet till om det finns ett klocktorn/kyrktorn där men det kan faktiskt vara så😉
//majibye_bye
Athanasia
2020-06-01, 05:25
Tror som Masse..Spili..
Det finns en liten by i närheten av Plakias som heter Koxare Ett lite lustigt namn som jag lagt på minnet Tyvärr sträcker sig inte minnet till om det finns ett klocktorn/kyrktorn där men det kan faktiskt vara så😉
//majibye_bye Inte Koxare
Ierapetra på Kreta Å inte Ierapetra
Vad sägs om Spili?
Masse
Tror som Masse..Spili..
Å inte Spili heller...
Då dänger jag till med Mýrthios
....men Myrthios är helt korrekt! klapp_klapklapp_klapklapp_klap
/Netwolf
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.