handdator

Visa fullständig version : Bildgåta 4746 - Internetcafé i Pyles på Karpathos

simetra
2018-10-18, 14:22
Var finns detta gamla internetcafè?

https://i.imgur.com/8vnFxLS.jpg

Masse
2018-10-18, 15:21
På Karpathos!

Masse

Charleston
2018-10-18, 15:52
På Sifnos?

simetra
2018-10-18, 19:58
På Sifnos?
Inte Sifnos :rolleyes:

På Karpathos!

Masse
Javisst är det det! klapp_klap Men då blir frågan, var på Karpathos?

Masse
2018-10-18, 20:58
Tycker mig känna igen skylten, men minns inte riktigt var på Karpathos jag har sett den. Kanske Arkasa?

Masse

simetra
2018-10-19, 08:20
Tycker mig känna igen skylten, men minns inte riktigt var på Karpathos jag har sett den. Kanske Arkasa?

Masse
Detta internetcafé finns inte i Arkasa :rolleyes:

Kalimera
2018-10-19, 08:58
På Sifnos?Trodde också att det var Sifnos, men så var det inte. :)

Masse
2018-10-19, 11:59
Att det var Karpathos kände jag ganska starkt för. Känns som sagt som att jag har passerat den här skylten. Men Karpathos har ju många byar så nu blir det svårt.

Är det kanske Menetes?

Masse

simetra
2018-10-20, 04:35
Att det var Karpathos kände jag ganska starkt för. Känns som sagt som att jag har passerat den här skylten. Men Karpathos har ju många byar så nu blir det svårt.

Är det kanske Menetes?

Masse
Tyvärr, inte heller Menetes och visst finns det många byar på Karpathos bye_bye

Masse
2018-10-21, 09:54
Ett internetcafé kan kanske passa i en turistfälla så jag försöker med Olympos!

simetra
2018-10-21, 20:48
Ett internetcafé kan kanske passa i en turistfälla så jag försöker med Olympos!
Nu håller jag ju inte med om att Olympos bara är en turistfälla :eek: men där är det i alla fall inte.

Och eftersom du just nu är den enda som vill gissa på min bildgåta får du ytterligare en bild på caféet... om det blir lättare att gissa återstår att se Ang_elx

https://i.imgur.com/JmoU6Xl.jpg

Masse
2018-10-21, 21:34
https://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=135&pictureid=20173

Det här var ju kul Simetra! För det första får ju du och jag nästan helt ensamma försöka klura ut den här bildgåtan. För det andra så blir det ju om möjligt ännu klurigare med din andra bild som ska vara en ledtråd.

När jag jämför dina bilder så är det ju påtagliga skillnader. Kanske beror det på att det finns mera än en ingång till cafet och mera än en skylt. Men den ena skylten är ju fyrkantig och den andra välvd. Dessutom är både dörrarna och husgrunderna olika. Men som sagt, det kan vara två olika sidor av samma ställe.

Som du ser har jag lagt upp en av mina bilder. Och då kan vi konstatera att din bild nummer 1 var inte riktigt den som jag har sett, bara lite lik i stilen. Kanske var det det som jag tyckte verkade bekant. Men skylten på din bild nr 2 är ju exakt samma som skylten på min bild.

Så frågan återstår ..... var sjutton har jag tagit den bilden och sett den skylten? Karpathos är som sagt ingen tvekan. Och min bild av skylten är tagen 2008. Men i vilken by????????? ...... och ......

är det verkligen samma internetcafe som på dina bilder? Konstigt! Men skyltarna på min bild och på din bild nr 2 är ju identiska!!!! Eller????

Uj uj uj vilket deckararbete!!!!!!

Får ta fram Karpathoskartan och gissa!

Kanske var jag i Pyles?????

Masse

Masse
2018-10-21, 21:50
Eller är där trots allt små skillnader på skyltarna. Men i så fall väldigt små!!!!
Kanske samma konstnär! Kan det vara allas vår "Fixar-Mikke" på Karpathos som har gjort dem? :D

Masse

simetra
2018-10-22, 04:11
När jag jämför dina bilder så är det ju påtagliga skillnader. Kanske beror det på att det finns mera än en ingång till cafet och mera än en skylt. Men den ena skylten är ju fyrkantig och den andra välvd. Dessutom är både dörrarna och husgrunderna olika. Men som sagt, det kan vara två olika sidor av samma ställe.

Som du ser har jag lagt upp en av mina bilder. Och då kan vi konstatera att din bild nummer 1 var inte riktigt den som jag har sett, bara lite lik i stilen. Kanske var det det som jag tyckte verkade bekant. Men skylten på din bild nr 2 är ju exakt samma som skylten på min bild.

Så frågan återstår ..... var sjutton har jag tagit den bilden och sett den skylten? Karpathos är som sagt ingen tvekan. Och min bild av skylten är tagen 2008. Men i vilken by????????? ...... och ......

är det verkligen samma internetcafe som på dina bilder? Konstigt! Men skyltarna på min bild och på din bild nr 2 är ju identiska!!!! Eller????

Uj uj uj vilket deckararbete!!!!!!

Får ta fram Karpathoskartan och gissa!

Kanske var jag i Pyles?????

Masse
Nej då och ja då, bara två olika dörrar på samma café och skyltarna sitter vid varsin dörr. Skillnaden på din skylt och min skylt är att det skiljer nio år emellan och jag kan tänka mig att det inte längre är ett Internetcafé i samma bemärkelse som för nio år sedan…

När man inte vet var man tagit en bild brukar det ju hjälpa att titta på föregående eller efterföljande bild men du har redan varit inne och tassat på det rätta svaret som är Pyles (eller Piles) :)

Grattis Masse klapp_klapklapp_klapklapp_klap till ett enastående detektivarbete som ledde fram till rätt by!

Kanske samma konstnär! Kan det vara allas vår "Fixar-Mikke" på Karpathos som har gjort dem? :D
Vem vet, i så fall får han väl ge sig till känna...