Visa fullständig version : Tilos med barn?
Funderar på Tilos för första gången med familjen.
Det jag läst är att ön har ett behagligt tempo och lugnet själv.
Jag gillar att det är så.
Vill gärna höra vad ni som varit på Tilos säger vad det gäller att ta med barn.
Är det mest par, ensamresenärer och äldre som åker?
Har en dotter på 5 år och ännu är bad inte så attraktivt för henne. Pool har gått bättre...
Jag har inte sett många barn på Tilos - men jag tror att det beror på när man åker. Jag har varit där i maj/juni och september. Det är säkert fler barn där från mitten av juni till sista augusti.
Om dottern inte gillar havsbad så är nog inte Tilos rätt. I Livadia finns mig veterligt bara ett hotell med pool, Irini.
elisabethk
2015-02-15, 13:30
Tilos är min favoritö, 2 ggr per år blir det. Men skulle jag åka med småbarn skulle jag välja en annan ö. Som inkfich skrev finns bara en pool i Livadia, på hotel Irini. Sen är det stenstränder vilket kanske inte är det optimala för småbarn.
Vill snart ta med barnbarnen på en resa men då får det bli till en annan ö.
ElisabethK
Jag har varit på Tilos under i stort sett alla tider under sommarhalvåret, och i juni-juli brukar där vara många barnfamiljer.
Stranden är en klapperstensstrand, men de barn jag sett har verkat att ha stortrivts. De kan leka och plaska i vattenbrynet, och där finns massor av spännande och vackra stenar i alla de färger att upptäcka och samla på.
Livadia är litet och avstånden korta, det finns flera tavernor alldeles utefter stranden och solstolar och parasoll är avgiftsfria.
På kvällen är torget den självklara mötesplatsen. Där kan man ta något att dricka medan barnen leker vid torget eller på den lilla lekplatsen alldeles invid.
Jag tror att ni mycket väl kan få en härlig semester på Tilos tillsammans med er lilla dotter.
Jag tror att ni mycket väl kan få en härlig semester på Tilos tillsammans med er lilla dotter.
Jag som har ett gäng stensamlare till barnbarn skulle gärna tänka mig Tilos som ett paradis för dem....:D
När vi har varit där så har det alltid funnits några barn som lekt på stranden och de har verkat att trivas..
Lissi
Jag får nog förtydliga att jag inte tycker att Tilos är en barnovänlig ö. Jag har också sett barn där, dock, som jag skrev, inte många. Och naturligtvis har de sett ut att trivas. Men nu gällde det ju ett barn som än så länge ville ha pool istället för hav - och då tror jag inte Tilos är optimalt, eftersom Livadia bara har ett hotell med pool.
Själv skulle jag jättegärna åka till Tilos med småttingarna i min familjekrets, och de är yngre än 5.
Hej!
Förra sommaren var vi på Tilos med våra två pojkar (då drygt 4 och 7 år gamla). Vi hade en fantastisk tid och närheten till allt samt lugnet och mysigheten i Livadia gjorde resan dit till en fullträff! Vi bodde på Ellibay i början av strandpromenaden och läget var perfekt. Barnen gillar också pool och det löste vi genom att någon dag ta bussen till Eristos och där ligga vid poolen på hotellet nära stranden. Så länge du köpte dricka, glass eller liknande där var det helt ok att bada/sola där trots att vi inte bodde på hotellet. Denna princip gäller även för solstolar med parasoll i Livadia, vilket är väldigt trevligt.
Våra barn älskar Tilos och vill dit igen så snart som möjligt. Även jag och min fru stämmer in i hyllningskörerna till Tilos här på Kalimera. Det är verkligen en fantastiskt trevlig ö! Missa inte Ouzo och meze på Omonia uppe vid bytorget!
/Carl
Vi har haft med oss barn och barnbarn på Tilos flera gånger. Barnbarnen var 5 år första gången och trots att det varit pool som gällt tidigare så älskade de att bada i havet, inget problem med stenstrand om de har badskor på sig.
De älskar Tilos och frågor när vi ska dit igen.
/Seastar
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.