Visa fullständig version : KALIMERA på IPHONE flere som har problem?
Et par dager nå har jeg hatt teknisk problem når jeg logger meg inn på KALIMERA med Iphone :confused:
(det har ikke skjedd på andre nettsider)
Igjen og igjen blir jeg "kastet" ut med følgende info/tekst:
"Det oppsto et problem med nettsiden, og den ble derfor lastet inn på nytt"
Og, hver gang må jeg logge meg inn igjen.
Flere som har samme problem?
Har också haft problem. Sidan verkar inte fungera särskilt väl på IPHONE.
Eva
Kalimera
2014-10-05, 09:41
Jag testade med min iPhone nu och det gick hur bra som helst att logga in, och att läsa. Jag har inte uppdaterat till IOS 8.
ciakoohler
2014-10-05, 09:49
Jag har inte heller några bekymmer ,men det är ju i Sverige det Janne.kanke annolunda i Norge Ang_elx eller menar Kari kanske Grekland:confused:
Har du startat om mobilen, Kari?
Jag har inga problem på min iphone 5. På ipad, däremot, bråkar texteditorn - både på min förra ipad och på den nya. Med jämna mellanrum fastnar markören i editorn och jag kan inte skriva. I synnerhet händer det när jag försöker rätta fel i förhandsgranskningen. Det släpper om jag förhandsgranskar igen - men ibland får jag göra det väldigt många gånger innan det lossnar.
Et par dager nå har jeg hatt teknisk problem når jeg logger meg inn på KALIMERA med Iphone :confused:
(det har ikke skjedd på andre nettsider)
Igjen og igjen blir jeg "kastet" ut med følgende info/tekst:
"Det oppsto et problem med nettsiden, og den ble derfor lastet inn på nytt"
Og, hver gang må jeg logge meg inn igjen.
Flere som har samme problem?
Bruker min kjære stasjonære nå, ingen problem :)
Men i dag har jeg blitt kastet ut flere ggr når jeg leser, uten å være innlogget, og..., vil jo gjerne "følge med" når vi er i Hellas senere i høst!
Har också haft problem. Sidan verkar inte fungera särskilt väl på IPHONE.
Eva
G o d t å ikke være alene om problemet, Eva :)
Jag har inte heller några bekymmer ,men det är ju i Sverige det Janne.kanke annolunda i Norge Ang_elx eller menar Kari kanske Grekland:confused:
Tror "Kalimera"/nettsider fungerer like godt over grensene, bare nett tilgangen er i orden, Cia:
Har du startat om mobilen, Kari?
Jag har inga problem på min iphone 5. På ipad, däremot, bråkar texteditorn - både på min förra ipad och på den nya. Med jämna mellanrum fastnar markören i editorn och jag kan inte skriva. I synnerhet händer det när jag försöker rätta fel i förhandsgranskningen. Det släpper om jag förhandsgranskar igen - men ibland får jag göra det väldigt många gånger innan det lossnar.
Kanskje jeg skulle gjøre det igjen:confused:, men det gjorde jeg nylig :)
Jeg har også ganske ofte samme problem på Iphone, som du har på Ipad, at markøren fester/låser seg, det har jeg hatt lenge, men det gjelder ikke kun Kalimera. Iphone er suveren til m y e, men å skrive/redigere er uansett "knølete/plundrete", s e l v om markøren fungerer og, synes j e g__D
Jag testade med min iPhone nu och det gick hur bra som helst att logga in, och att läsa. Jag har inte uppdaterat till IOS 8.
Min fungerte h e l t fint med ios 8.01, men problemet har oppstått etter jeg oppgraderte til 8.02,
l i t t merkelig:confused:
- siden 8.02 skulle rette opp feil i 8.01 ....:rolleyes:
Jeg skal starte om mobilen igjen, h å p e r det hjelper :)
- skal ikke "skylde" på Kalimera :) - men l i t t merkelig synes jeg det er at jeg kan logge inn, og skrive, i andre forum, men jeg er vant til at det er m y e jeg ikke forstår ;)
Jag har inte haft problemet med editorn på vare sig min nuvarande iphone eller den förra. Bara på två ipads. Jag kan tänka mig att grundproblemet är att Kalimera inte finns i mobilversion, då kan nog lite olika fel uppträda.
Men det du beskriver låter mer likt det gamla problemet, när kalimera.se kastade ut en medan kalimera.nu fungerade bra. Fast nu finns väl bara .se, verkar det som, och nu fungerar den ju.
Nå har jeg startet på nytt, og skriver på IPhone, det går bra foreløpig :)
Janne skrev nylig at han jobber med " nye Kalimera", kanskje det kommer en
mobilversjon?
Jeg fikk skrevet ferdig innlegget uten problemfb_gilla
Hoppas det fortsätter funka, Kari.
Jag ska byta till iphone 6 under hösten, återstår att se hur det funkar då. Men det vore allt kanon med en mobilanpassad sajt. Ett annat forum där jag är med har en otroligt användarvänlig lösning där sajten bara har en version, men den anpassar automatiskt om sig till mobilläge så att hela gränssnittet "får plats" på en liten skärm.
Men det du beskriver låter mer likt det gamla problemet, när kalimera.se kastade ut en medan kalimera.nu fungerade bra. Fast nu finns väl bara .se, verkar det som, och nu fungerar den ju.
Jag använder alltid bara kalimera.nu på min hemdator (har ingen smartphone).
/kimmen
Hoppas det fortsätter funka, Kari.
Jag ska byta till iphone 6 under hösten, återstår att se hur det funkar då. Men det vore allt kanon med en mobilanpassad sajt. Ett annat forum där jag är med har en otroligt användarvänlig lösning där sajten bara har en version, men den anpassar automatiskt om sig till mobilläge så att hela gränssnittet "får plats" på en liten skärm.
Det gjør desverre ikke det :confused:
- og det er ingen forskjell på kalimera.se og .nu, eller om jeg er innlogget, eller ikke....jeg kastes ut når jeg begynner å lese i en tråd, eller når jeg vil svare.
Det har gått bra noen få ganger, det har vært når jeg vil lese en tråd med bare noen f å innlegg!
Men jeg fikk jo skrevet det e n e innlegget, svaret til deg i formiddag:)
Veldig merkelig hvis kun Eva L og jeg har dette problemet :confused:
Jeg har en Iphone 4S med over 7 MB ledig kapasitet, så ???
Kalimera
2014-10-06, 11:00
Men det du beskriver låter mer likt det gamla problemet, när kalimera.se kastade ut en medan kalimera.nu fungerade bra. Fast nu finns väl bara .se, verkar det som, och nu fungerar den ju.Båda adresserna finns fortfarande.
Janne skrev nylig at han jobber med " nye Kalimera", kanskje det kommer en mobilversjon?Tyvärr inte, det handlar om innehållet, som ska utökas rejält.
Ett annat forum där jag är med har en otroligt användarvänlig lösning där sajten bara har en version, men den anpassar automatiskt om sig till mobilläge så att hela gränssnittet "får plats" på en liten skärm.Skull gärna att det var så på Kalimera också, men jag har inte kunskap att göra om sajten, och tyvärr inga pengar att betala någon att göra det åt mig.
Jeg har en Iphone 4S med over 7 MB ledig kapasitet, så ???Jag funderar på om det beror på att du har uppdaterat till IOS 8.02, äldre telefoner (som 4S) fungerar i vissa fall sämre (http://www.dn.se/ekonomi/kritik-mot-apples-nya-operativsystem/) efter uppdateringen. Men det är ju konstigt att det fungerar på andra sajter. :o
Jag funderar på om det beror på att du har uppdaterat till IOS 8.02, äldre telefoner (som 4S) fungerar i vissa fall sämre (http://www.dn.se/ekonomi/kritik-mot-apples-nya-operativsystem/) efter uppdateringen. Men det är ju konstigt att det fungerar på andra sajter. :o
Kanskje det er derfor !
- et g o d t argument for å kjøpe n y altså :rolleyes:
Fra "spøk til alvor" i tilfelle hadde jeg forventet en advarsel mot å oppdatere om man har "eldre" telefoner!
- og så er det det "mysteriet" da, at jeg ikke har problemer med andre siter/forum:confused:
Og, jeg er jo a v h e n i g av Kalimera fb_gilla
Jag har också en 4 S som jag använder både i tjänsten och privat (vilket jag betalar för). Vi använder våra telefoner så länge det går. Har uppdaterat och det har fungerat bra i övrigt men några forum har jag inte varit ute på förutom Kalimera.
Eva
Kalimera
2014-10-06, 20:04
Fra "spøk til alvor" i tilfelle hadde jeg forventet en advarsel mot å oppdatere om man har "eldre" telefoner! Jag har en iPhone 4 (utan S) som jag inte ens har uppdaterat till 7.0. Har beställt en 6 plus som kommer om någon vecka, och det ska bli intressant att se hur världen ser ut genom den. :)
Skull gärna att det var så på Kalimera också, men jag har inte kunskap att göra om sajten, och tyvärr inga pengar att betala någon att göra det åt mig.
Nej, det forum jag tänker på är jättestort och där finns det en del pengar att göra saker. Det är nog rena lyxversionen, den version det har nu.
(Har för övrigt iphone 5 som jag inte hämtat iOS 8 på, det kräver 4.8 GB och så mycket har jag inte ledigt. Men jag har inte inloggningsproblemen som Kari har)
Jag har en iPhone 4 (utan S) som jag inte ens har uppdaterat till 7.0. Har beställt en 6 plus som kommer om någon vecka, och det ska bli intressant att se hur världen ser ut genom den. :)
Jeg skal ta en tur på "Eplehuset" og høre hva de sier.
- ja, Apple h a r faktisk en butikk på kjøpesenteret i vår lille by (stad):)
Båda adresserna finns fortfarande.
Tyvärr inte, det handlar om innehållet, som ska utökas rejält.
Skull gärna att det var så på Kalimera också, men jag har inte kunskap att göra om sajten, och tyvärr inga pengar att betala någon att göra det åt mig.
Janne, jeg t r o r at du har s t o r kunnskap/kompetanse klapp_klap
T i d er en annen sak, det vet jeg ikke om du har/ kan prioritere, og det må jo ta utrolig mye tid å lage en mobilversjon av Forumet, i tillegg til drift og oppdateringer:)
Et "gresk" forum jeg er medlem på i Norge har nylig fått en veldig fin Mobilversjon, jeg tror du vet hvilket jeg mener ;)
Det er blitt ganske stort, men mindre enn Kalimera i innhold og antall medlemmer.
Jeg vet ikke, men kan ikke tro at Webmaster der heller kan?/vil? bruke så mye penger som det koster å få noen andre til å gjøre jobben.
Men, om det er (nesten) bare meg som har dette mobilproblemet, så er jo
d e t ingen grunn til å lage en mobilversjon :)
Jeg synes KALIMERA er kjempefint slik det er jeg klapp_klap
Kalimera
2014-10-07, 12:25
Et "gresk" forum jeg er medlem på i Norge har nylig fått en veldig fin Mobilversjon, jeg tror du vet hvilket jeg mener ;)
Det er blitt ganske stort, men mindre enn Kalimera i innhold og antall medlemmer. Jeg vet ikke, men kan ikke tro at Webmaster der heller kan?/vil? bruke så mye penger som det koster å få noen andre til å gjøre jobben.Det går inte riktigt att jämföra, det forumet bygger på något annat än Kalimera, och det är gratis. (I alla fall var det så tidigare, har inte kollat där på länge.) Då är det "bara" att uppdatera när det kommer något nytt, vilket är mycket enkelt. Kalimera är så mycket mer än ett forum. Och det är just den delen som jag jobbar med nu. Jag tror att det blir uppskattat.
Jeg synes KALIMERA er kjempefintTack!
Det går inte riktigt att jämföra, det forumet bygger på något annat än Kalimera, och det är gratis. (I alla fall var det så tidigare, har inte kollat där på länge.) Då är det "bara" att uppdatera när det kommer något nytt, vilket är mycket enkelt. Kalimera är så mycket mer än ett forum. Och det är just den delen som jag jobbar med nu. Jag tror att det blir uppskattat.
Tack!
DET gjør det klapp_klapfb_gilla
Jag funderar på om det beror på att du har uppdaterat till IOS 8.02, äldre telefoner (som 4S) fungerar i vissa fall sämre (http://www.dn.se/ekonomi/kritik-mot-apples-nya-operativsystem/) efter uppdateringen. Men det är ju konstigt att det fungerar på andra sajter. :o
Jeg trodde du hadde rett i det du skrev i svaret ditt til meg, Janne :)
Men, problemet følger meg....nå har jeg en IPhone 6 pluss (64), som jeg er kjempefornøyd med fb_gilla
..."b a r e e t t minus , jeg blir fortsatt "kastet ut" herfra, snyft_drop
Noen ganger med følgende tekstinfo
" Det oppsto et problem med nettsiden, og den ble derfor lastet inn på nytt", så kommer jeg tilbake til Kalimera, men må logge meg inn på nytt !
Andre ganger, og fhv ofte "kastes" jeg helt tilbake til
"svart skjerm med eple på" og må bruke touchID, eller kode, for å bruke tlf igjen.
Det siste skjedde nå for en liten stund siden, hadde skrevet et innlegg i Forumet, det var forhåndsgransket, så, før jeg fikk trykket på "send", ble jeg kastet tilbake til "eplet" igjen...
Det nye, endel kortere, innlegget skrev jeg på stasjonær PC'n min, det k a n jeg jo gjøre hjemme,, men siden jeg har fått 6 pluss med større skjerm/tastatur skriver jeg mer på mobilen:)
Sist jeg skrev om dette var vel EvaL den eneste som bekreftet at hun også opplevde å bli kastet ut herfra,?
Merkelig ..., h v a kan årsaken være :confused:
Kalimera
2015-01-12, 18:09
Testar att skriva med min IPhone 6 +.
Kalimera
2015-01-12, 18:10
Det gick hur bra som helst. Konstigt att du inte kan skriva Kari. :confused:
Jag har en iPhone 4 (utan S) som jag inte ens har uppdaterat till 7.0. Har beställt en 6 plus som kommer om någon vecka, och det ska bli intressant att se hur världen ser ut genom den. :)
Har en "vanlig" sexa och är skitnöjd. Den bästa enhet, som nånsin tillverkats!
Det gick hur bra som helst. Konstigt att du inte kan skriva Kari. :confused:
Det er ikke kun når jeg vil skrive/skriver jeg blir kastet ut, Janne.
- og jeg har skrevet og fått lagt inn "svar" .
For å presisere, jeg blir fhv ofte kastet ut når jeg leser tråder/innlegg på Kalimera uten å være innlogget, og når jeg er innlogget og kun leser...
- og det kan skje mens jeg skriver, og når jeg h a r skrevet ferdig et svar/innlegg etter jeg har "forhåndsgransket det...
O m det da hadde vært Lightversjonen
("det har oppstått et problem med nettsiden.. osv")
av problemet som hadde skjedd i ettermiddag, ville jeg, etter å ha logget inn igjen, ha kommet tilbake til teksten jeg skrev, f o r d i jeg hadde forhåndsgransket, ellers ikke).
- men når jeg blir kastet helt ut og må slå på telefonen igjen er selvsagt a l t borte som ikke er "sendt"...
:confused::confused::confused:
Kalimera
2015-01-13, 19:59
Det är väldigt konstigt Kari. Kan inte förstå varför det inte fungerar. Har du provat att logga in och skriva direkt från denna sida (http://www.kalimera.nu/forums/index.php)?
Det är väldigt konstigt Kari. Kan inte förstå varför det inte fungerar. Har du provat att logga in och skriva direkt från denna sida (http://www.kalimera.nu/forums/index.php)?
Det er kun kalimera.nu jeg bruker, Janne :)
Det e r merkelig...., men jeg får leve med det :) - jeg er jo ingen flittig skribent her.
Og, oftest er det "lightversonen" som skjer, da kommer jeg ganske raskt tilbake til Kalimera, og må kun logge inn igjen ( dersom jeg var innlogget da det skjedde) .
-det var fordi et fhv langt innlegg gikk helt tapt for meg, og det med den n y e telefonen, jeg ble såpass oppgitt at jeg tok opp problemet på nytt...
bye_bye
Kalimera
2015-01-15, 09:50
Og, oftest er det "lightversonen" som skjer, da kommer jeg ganske raskt tilbake til Kalimera,Vad menar du med "lightversonen"?
Vad menar du med "lightversonen"?
At "Kalimera" forsvinner et øyeblikk og følgende tekst kommer på skjermen :
" Det oppsto et problem med nettsiden, og den ble derfor lastet inn på nytt"
k o r t etter komme jeg automatisk tilbake til "Kalimera" ( men må logge inn på nytt)
Nu har jag inte läst hela tråden men har du provat tömma cache history? Ta gärna bort ev bookmarks med.
Sen ett långskott. K A N det bero på norska? Dvs kan det vara så att det inte funkar med norskspåkig iPhone?
/Netwolf, som skriver detta på en iPhone 6
Nu har jag inte läst hela tråden men har du provat tömma cache history? Ta gärna bort ev bookmarks med.
Sen ett långskott. K A N det bero på norska? Dvs kan det vara så att det inte funkar med norskspåkig iPhone?
Samma problem för mig och samma felmeddelande. Bara på kalimera som problemet uppstår. Går utmärkt på FB, boka träning samt allt annat jag läser på andra sidor. Kari och jag kan ju inte vara de enda som det krånglar för.
Eva
Samma problem för mig och samma felmeddelande. Bara på kalimera som problemet uppstår. Går utmärkt på FB, boka träning samt allt annat jag läser på andra sidor. Kari och jag kan ju inte vara de enda som det krånglar för.
Eva
Synd du og har problemet, Eva, men godt å ikke være helt alene om det :o
For noen dager siden slettet jeg alle "bokmerker", uten at det gjorde noen forskjell!
Hva "cashe history" er vet jeg ikke, er det " loggen"?
- at Eva har problemet utelukker jo språket skulle være årsaken, men d e t hadde jeg ikke trodd uansett.
Og, det er feil hvis du har forstått det slik at jeg ikke kan SKRIVE med mobilen min her på Kalimera i det hele tatt! Dette innlegget, og svaret til Eva e r det :)
- feilen er sporadisk.
bye_bye Kari på en fantastisk bra IPhone ;) 6 PLUSS :D
Någon annan med norskspråkig iPhone som har problem?
For noen dager siden slettet jeg alle "bokmerker", uten at det gjorde noen forskjell!
Hva "cashe history" er vet jeg ikke, er det " loggen"?
bye_bye Kari
Skulle jo være "cache" ...
Cashe...vet jeg hva er :o
Någon annan med norskspråkig iPhone som har problem?
men...EvaL, som h a r problemet, er jo svensk...:confused:
Det du beskriver som light, alltså "problem med webbsidan, måste laddas om" - det får jag, efter senaste uppdateringen, rätt ofta på ipad. Vet inte om jag fått det på Kalimera, jag tror att jag oftast får det på blytunga sajter som t ex fb och aftonbladet, och det händer när jag drar och zoomar i en bild. Jag har tolkat det som "överbelastning", jag kanske har väldigt många sidor öppna i webläsaren just då. Men sidan laddar om så snabbt att jag inte brytt mig så mycket.
Har du prövat att stänga alla sidor utom Kalimera när du är just där?
Det andra du beskriver, du kommer till äpplet och får ange id igen, det är ju en hel omstart/reset du beskriver. Vetikatten om jag skulle acceptera det. Men går du tillbaka med den så börjar de väl med en hel fabriksåterställning, och då kan du kanske lika gärna göra det själv först.
Men att gå till en Applebutik och fråga låter väl som en bra början.
Hoppsan. Nu hände det på Kalimera - alltså att sidan fick laddas om. :D
Och det var när jag drog och zoomade i en bild även den här gången. Jag har tolkat det som att ipad får lite för mycket att göra när jag drar och grejar i en tung bild. Jag har tio flikar öppna just nu, det kanske också spelar in.
Det andra du beskriver, du kommer till äpplet och får ange id igen, det är ju en hel omstart/reset du beskriver. Vetikatten om jag skulle acceptera det. Men går du tillbaka med den så börjar de väl med en hel fabriksåterställning, och då kan du kanske lika gärna göra det själv först..
Nä, precis. Det låter om nåt fel på iOS. Hårdvarufel kan det ju också vara, även om det är sällsynt på Apple-prylar.
/Netwolf
Nä, precis. Det låter om nåt fel på iOS. Hårdvarufel kan det ju också vara, även om det är sällsynt på Apple-prylar.
/Netwolf
Ja, så tänker jag också. Vore det hårdvarufel verkar det konstigt att det bara drabbar på Kalimera. Och eftersom jag har liknande problem på min ipad (dock utan att hela plattan kraschar och startar om), så verkar det troligare vara iOS.
(Kari kanske har varit på Ios nån gång och skrivit negativt om det här, det kanske är det som är problemet :confused::rolleyes:)
Jag funderade på om hon borde installera om webläsaren, men hittar ingenstans där man kan hämta Safari igen. (Gissar att det är den Kari använder).
Jobbet byter snart ut min mobil och då får jag en iphone6 men det låter ju inte så kul om den krånglar titt som tätt. Min 4s krånglar nästan aldrig egentligen bara på kalimera. Visst är väl sexan ändå mycket bättre?
Eva
Kalimera
2015-01-20, 10:05
Visst är väl sexan ändå mycket bättre?Den är mycket bättre, helt klart!
Jobbet byter snart ut min mobil och då får jag en iphone6 men det låter ju inte så kul om den krånglar titt som tätt. Min 4s krånglar nästan aldrig egentligen bara på kalimera. Visst är väl sexan ändå mycket bättre?
Eva
Såvitt jag vet har det inte rapporterats fler problem med sexan än med andra modeller. Sedan kan det ju finnas måndagsexemplar överallt.
Jag har en 4 som jobbmobil och en 6 privat. De förhåller sig till varandra som en Skoda till en Lexus, ungefär ;) (Fast det var överdrivet, SÅ hopplös är inte 4. Men den står sig slätt mot 6).
Nu råkade jag just ut för exakt Karis problem, två gånger (den andra när jag skulle öppna den här tråden :cool: Förlåt, tre gånger, för nu hände det igen). Sidan kraschar, "ett fel inträffade och webbsidan laddas om", och när den laddat klart fick jag logga in igen. Enda skillnaden är att för mig händer det på ipad, inte på iphone.
Jag tror inte att det är Kalimeras "fel", utan att det är iOS 8 eller vår browser som inte fixar det. Samma sak händer mig ofta på fb, som ju är en blytung sajt, men skillnaden är att där är jag fortfarande inloggad när sidan laddat klart. Det händer ofta när jag drar och zoomar i en bild, det verkar vara en tung process.
Vad jag gjorde nu när det hände tre gånger på raken på Kalimera var att jag stängde en del andra sidor som jag hade uppe. Det har känts som att det kanske händer oftare när jag har många sidor uppe samtidigt, men jag är inte säker.
Fick ett skräpmeddelande när jag testade med iphone 6. Därför editerar jag.
Jag kunde inte upprepa felet när jag testade med min frus i 6.
Jag tror att felet ligger i att exekveringstiden i safari är annorlunda, förmodligen snabbare i i 6, jämfört med i 4 eller i 5. Att det fungerar ibland beror nog på att operativsystemet i sig ligger och loopar och tar olika lång tid på sig att exekvera (utföra) inloggningen beroende på exakt i vilket ögonblick man loggar in.
Min syster hade ett likartat fel när hon köpte ny dator med windows 8, en ASUS i7 med SSD disk.
Att öppna ett word-program med etiketter genom att klicka på word-filen gav ALLTID felet att etiketterna vibrerade i word-dokumentet. Detta hände ALLTID när man öppnade genom att klicka på filen.
Om man öppnade samma fil inifrån word genom FIL-> Öppna gick det ALLTID bra. Inga felsymptom.
Anledningen måste vara att man exekverar olika kodslingor i de olika fallen. Med en gammal dator med windows 7 kunde man öppna filen hur man villle utan felsymptom. Den datorn tillsammans med windows 7 var långsammare än den nya datorn. Med en ny snabbare dator med SSD disk och windows 8 gick det helt enkelt för fort i det ena fallet.
Förmodligen är det något liknande här. Olika personer har olika mycket minne och olika många appar startade. Dessutom är olika IOS-versioner installerade i de olika telefonerna.
Testa genom att ha många appar startade, få appar startade, dokument öppnade i bakgrunden och så vidare. Hur länge telefonen varit påslagen?
Om man har ett fel när någon app körs gäller det att veta EXAKT vad man har gjort innan felet.
Om appen startar utan fel gäller det att veta EXAKT vad man har gjort innan detta.
Min erfarenhet (verifiering av avancerad spaningsradar) är att fel alltid brukar gå att upprepa.
Min oneplus one, android 4.4.4, fungerar ALLTID på kalimera trots att den är hypersnabb. :D:D:D.
/pawik
Bumpar tråden eftersom Netwolf "i tid" osynliggjorde mitt redigerade inlägg när jag testat med iphone 6 och kommit med min felteori.
/pawik
Bumpar tråden eftersom Netwolf "i tid" osynliggjorde mitt redigerade inlägg när jag testat med iphone 6 och kommit med min felteori.
/pawik
:D
Jag tror att felet ligger i att exekveringstiden i safari är annorlunda, förmodligen snabbare i i 6, jämfört med i 4 eller i 5.
/pawik
Men, jeg hadde samme problem med min Iphone 4 S , Pawik :confused:
Janne, bruker du safari, eller en annen browser?
Kari hade du iOS 8 på din 4S? Min känsla är att problemet på min ipad uppstod med nya os.
Pawik - jag undrar om du inte har rätt (även om det inte är inloggningen som vi har problem med). Det du säger om exekveringstiden klickar till i mig för det skulle kunna förklara en del småfel som kommer titt och tätt på både Ipad (Air) och Iphone (6). På Ipad har jag t ex problem på facebook. Kan inte tagga folk på mobilsajten, det går däremot via appen. Att jag inte kan tagga ser ut att bero på att markören och jag är i otakt, den hoppar lite fel och alltid fel på samma sätt. På iphone, när jag ska skicka ett mms, skriver jag en bokstav och sedan hoppar markören bakåt, hamnar före bokstaven så jag får radera och börja om. På vissa sajter hoppar markören till ett annat fält än det jag försöker skriva i. Liknande småfel har jag haft sedan iOS 8. Det du säger om exekveringstid låter troligt. Jag är ibland för snabb för markören, typ.
Ee
Det tror jag också! fb_gilla
[QUOTE=inkfish;352875]Kari hade du iOS 8 på din 4S? Min känsla är att problemet på min ipad uppstod med nya os. QUOTE]
Ja, det hadde jeg. På Eplebutikken sa de at det ikke var noen grunn til å ikke oppgradere på 4S
Nå "holder jeg pusten";)
- tør nesten ikke si det, men siden jeg oppgraderte til iOS 8.1.3 ( onsdag kveld) har jeg ikke hatt "Kalimeraproblemene" i det hele tattfb_gilla
Förmodligen ledde detta till att även i 4 exekverade safari på ett annorlunda (läs snabbare) sätt.
Kanhända har uppgradering till 8.1.3 löst detta i och med att rutiner och programexekvering på något sätt ändrats. Realtidsfelaktigheter är sällan enkla att hitta och att åtgärda. Än svarare blir det om man själv inte har någon iphone. :D:D
/pawik
Det tror jag också! fb_gilla
Anledningen till Netwolfs Ee är att jag pillade med en lånad Iphone och då lyckades lägga in ett skräpmeddelande innehållande "Dd".:D
Dd editerade jag sedan bort i det längre "exekveringsinlägget" men då hade Netwolf redan huggit!
/pawik
Kari jag har inte uppdaterat min ipad och idag har den varit helt hopplös med Kalimera, jag blev utkastad 4 ggr mellan inläggen jag skrev förut. Du kanske skickade över de där problemen till mig? :rolleyes:
Japp, jag tror att du var på rätt spår, pawik. Netwolfs inlägg tyckte jag var ovanligt koncist och välformulerat fb_gilla Ang_elx
Nu har jag uppdaterat paddan. Uppdateringen lovar bättre stabilitet och Löser ett problem som förhindrade multitasking-gester från att fungera på iPad.
Undrar om det kan ha varit det som låg bakom ...
Iphone uppdaterar just nu. Men den har jag inte haft lika stora problem med.
Kari Du kanske skickade över de där problemen till mig? :rolleyes:
;) :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.