handdator

Visa fullständig version : Fototävling 2013 - vinnarbilderna

Kalimera
2013-12-03, 09:05
Nu - äntligen - är det dags att avslöja de tio bästa bilderna i respektive kategori. Som vanligt publicerar vi tre bilder per dag. Om tio dagar vet vi vilka tre bilder som kom på första plats. Spännande, inte sant!

Riitta
2013-12-03, 10:17
Det var bra början:) Grattis tiorna, fina alla 3klapp_klap

Riittabye_bye

semlan
2013-12-03, 11:17
Jättefina bilder:)

maji
2013-12-03, 12:48
Ja dom var fina och passade bra in i sina respektive kategorier tycker jagklapp_klapklapp_klapklapp_klap

//majibye_bye

Lissi
2013-12-03, 14:58
En av bilderna fick min röst. Grattis alla tior!

Lissi

Deia
2013-12-03, 15:48
Tack! Vad roligt med en placering bland alla dessa fina bilder :).
Grattis till övriga!

Deia
bye_bye

Hasse
2013-12-03, 21:19
Tack tack, ja jag var lite mer än vanligt kreativ den där augustiförmiddagen (och LAT :p )

/Hasse:cool:

Riitta
2013-12-04, 12:56
Grattis till fina niorna ocksåbye_bye Rolf, jag va helt säker på att din bild var ifrån Telendos, men det var den ju inte:):rolleyes:. Det ser väldigt likadant ut som på ett ställe på Telendos:)

Riittabye_bye

maji
2013-12-04, 13:30
Grattis från mej ocksåklapp_klapklapp_klapklapp_klap Speciellt till dej laero som tagit en av de finaste bilderna alla kategorier enligt min mening_B-anana
//majibye_bye

Sunny12
2013-12-04, 15:39
Två av mina absoluta favoriter på 9:e plats... bilden från kreta, så vacker och den lilla pojken som hämtar vatten så charmig... Grattis!!(givetvis grattis även till er andra!)klapp_klap

laero
2013-12-05, 12:44
Tack ska ni ha:)
Jag tog det fotot när jag satt och "lekte" med kameran på en taverna i väntan på maten.
Hade zoomat in brunnen när den lille pojken plötsligt dök upp. När en av kategorierna blev "vatten" tänkte jag direkt på den bilden.

/Lars

maji
2013-12-05, 12:57
Ja det är ofta som det är sådana ögonblicksbilder som blir de bästa;)

Grattis till alla er "åttor" som också tagit fina bilderklapp_klapklapp_klapklapp_klap

//majibye_bye

vabbe
2013-12-05, 22:15
Grattis Mette !
En fin bild och så mycket Grekland över den ! ( Du fick en av mina röster ) ;)

Rolf
2013-12-06, 10:17
Hej och tack för era röster!
Kul att komma på listan, bilen ät tager på platån ovanför Lissos på väg hem till Sugia.
Sitter på Fuertventura i stunden, soligt och varmt 24 grader och sköna bad. Är väl inte så hemma i Svergie av vad jag förstått.
Standen lockar ha det bra alihopa i julruschen!

Rolf

Mette
2013-12-06, 11:34
Grattis Mette !
En fin bild och så mycket Grekland över den ! ( Du fick en av mina röster ) ;)

Tak for din röst og andres röster. Tusind tak bye_bye

vabbe
2013-12-06, 12:51
Grattis Jorid för det fina fotot i bild 111 !!! Du var en av mina högoddsare ! :p

Riitta
2013-12-07, 11:35
Grattis alla sexorna idag:)
AGGE, fin bild på min kompisunge Yannis på Kalymnosklapp_klap
Tommy Lindh, din bild hade jag som etta, fastnade för den direkt:)

Riittabye_bye

AGGE
2013-12-07, 11:39
AGGE, fin bild på min kompisunge Yannis på Kalymnos

Riittabye_bye[/quote]

Tack för det Riitta! Yannis är en riktig charmknutte. Han var i högform den dagen och hade en spontan dansuppvisning för oss. Det var inte lätt att fånga honom på bild, han var inte stilla många sekunder.

Hälsar Agge
klapp_klap

Aina
2013-12-07, 17:25
Har ännu inte sett till min egen bild, så det blir väl en av topplaceringarna.
:D ;)
Minns inte så noga vilka bilder jag röstade på, eftersom det var så många fina bilder.

Jag såg en annan fantastisk bild i ett resebrev idag. Aphrodites bay på Kythera. Såg helt fantastiskt ut...

Aina

simetra
2013-12-08, 10:19
Undra när bilderna jag röstat på skall dyka upp... än så länge bara en av dem som placerat sig :(... men än finns det hopp! / Simetra bye_bye

Pnyx
2013-12-08, 11:41
Vattenbilden på plats 5 är så dramatisk att man vill veta vad som hände. Kom tromben vandrande över vattnet eller från land? Hur fortsatte den? Klarade sig människor och prylar? Kort sagt;vad är storyn?

Kalimera
2013-12-08, 15:57
Vattenbilden på plats 5 är så dramatisk att man vill veta vad som hände. Kom tromben vandrande över vattnet eller från land? Hur fortsatte den? Klarade sig människor och prylar? Kort sagt;vad är storyn?Kurt skrev så här i mejlet med bilden:

Kortet är taget från en balkong på hotellet Aquarium View, Rhodos stad den 2 okt 2013. Vad vi ser är ösregn o blåst med en tromb som följd. Vi har aldrig sett något liknande förut fast vi har varit på Rhodos så många gånger.

vabbe
2013-12-09, 09:01
Undra när bilderna jag röstat på skall dyka upp... än så länge bara en av dem som placerat sig :(... men än finns det hopp! / Simetra bye_bye
Ja än finns det hopp och i dag kom en av mina högstpoängare redan på plats 4 !?? Bild nr 111 - Grattis !! / bye_bye

Lissi
2013-12-09, 12:13
JA nu börjar mina topp 3 visa sig! Grattis alla 4:or.klapp_klap

Molyvosbilden är verkligen en favorit! Vilket lugn och vilken harmoni den utstrålar.

Lissi

Sunny12
2013-12-09, 12:49
Ja än finns det hopp och i dag kom en av mina högstpoängare redan på plats 4 !?? Bild nr 111 - Grattis !! / bye_bye

Bild nr.111 kom ej på 4:e plats.. den kom på 7:e plats...;)...

Ps. Håller med om att det är en fantastiskt fin bild.

simetra
2013-12-09, 17:32
...nä, inte idag heller... :confused: ... / Simetra

Riitta
2013-12-09, 18:08
Grattis femmorna och fyrornaklapp_klap Nu blir det spännande med topp 3:)
Tyvärr kommer ingen av mina hamna där:o

Riittabye_bye

vabbe
2013-12-09, 18:31
Bild nr.111 kom ej på 4:e plats.. den kom på 7:e plats...;)...

Ps. Håller med om att det är en fantastiskt fin bild.
Ja det blev lite fel där, det ska vara bild nr 57 i Möten jag avsåg, Sonny.

BOKA
2013-12-10, 14:43
Inte mina bilder idag heller, men det finns ju två chanser kvar. Ang_elxAng_elx
Jag får nöja mig med att gratulera alla vinnarna så här långt till alla fina bilder. klapp_klapklapp_klap
Jag har ju också fått med fyra bilder som jag röstat på och det är ju också kul. _B-anana

BOKA

Ylvan
2013-12-10, 15:30
Grattis alla vinnare klapp_klap

Nu är det bara en av de bilder jag röstat på som inte varit med. Hoppas på den i kategori vatten. För mig så stod den bilden ut från alla andra och fick mig att le, bilden på vattenledningar, en härlig, rolig, annorlunda och en så perfekt bild för kategorin vatten:)

Peters bild till kategorin möten utstrålar en sådan harmoni, så vackert.

Jorid Helens bild på dörren var jättefin, med den blå blomman som pricken över i.

Tack ALLA deltagare för alla fina bidrag det är så härligt att se alla vackra bilder, det blir ungefär som när man läser resebreven, man vill åka överallt!

Ylva

Masse
2013-12-10, 18:07
Ännu har inte en enda av bilderna som vi röstade på dykt upp. Nu är det spännande att se om någon av dem är med i Topp 2.

Många fina bilder som placerat sig. Dessutom en och annan som jag inte alls känner igen, och som jag tydligen har missat totalt. Kan bara betyda en sak, ..........

.......... gubben börjar bli gammal! Då slår teflonminnet till. :D

:) Masse

Riitta
2013-12-10, 18:29
Grattis alla treornaklapp_klap Värda en pallplats:) Några av dom var på min lista över möjliga placeringar, men hittills har jag bara sett en bild som jag röstat på:) Jag tycker det var så jämt i år, så det var lite svårt och välja:)

Riittabye_bye

vabbe
2013-12-11, 09:48
Ojdå oväntade bilder i dag på 2:n! Grattis till er vinnare av silverguiden !
Spännande och se om ngn av mina riktiga högoddsare kommer med i morgon?

simetra
2013-12-11, 09:56
Vov, vilken underbar bild! Föll pladask för vakthunden som ser ut att inte ens kunna göra en fluga förnär :D... men skälla på en och annan inkräktare kan den nog ;) Grattis bild nr 12 klapp_klapklapp_klapklapp_klap (min 3 poängare) / Simetra :)

Lissi
2013-12-11, 10:03
Ja vovven var min absoluta favorit!!:D
Hittills har tre eller är det fyra av bilderna jag röstat på varit med och av dem två st på topp 3. Nu får vi se hur det ser ut i morgon!
Det är lika kul varje år när man ser att bilder man själv knappt lagt märke till har fått så många höga placeringar. Det visar verkligen hur olika man ser motiv och hur olika man bedömer. Det är det som är den stora tjusningen med denna tävling!
GRATTIS alla vinnare hittillsklapp_klap

Lissi

Tomas N
2013-12-11, 15:58
Känns som att det blir storslam i fototävlingen i år för undertecknad eftersom ingen av mina tre bidrag ännu är presenterad:cool:Ang_elx?

Kastas
2013-12-11, 18:09
Ja kategori möten där fick vi en bild vi röstade på. Denna bild borde flera ta efter. Den visar att vi inte behöver stressa..

Lamaya
2013-12-11, 21:00
Jag är mycket glad över min andraplats i ämnet "vatten".
Tack alla som röstat på min bild!

Det finns många fina bilder och många sätt att tolka årets olika ämnen, dels hur man tänker som fotograf och sedan hur man röstar, som betraktare av bilderna i de tre kategorierna.

Ett par av de bilder jag röstat på har fått plats i 10-listan, men jag hoppas ännu på någon bild.

/Lena

Kalimera
2013-12-12, 09:28
Nu är det snart dags att presentera de tre vinnarna. :)

Kalimera
2013-12-12, 11:19
Nu är det snart dags att presentera de tre vinnarna. Nu är vinnarna publicerade. Stort grattis! klapp_klap

I morgon fredag, eller på lördag, lägger vi ut bilderna som kom på platserna 11-20.

AGGE
2013-12-12, 11:26
Jösses Janne!
Jag är i chock. Vilken ära! Vilken kvittens på att nya kameran var en bra investering.
Tack för alla röster Kalimeravänner.
_B-anana
Hälsar
Agge

Riitta
2013-12-12, 11:49
Jag ser inga vinnare på min dator, bara tvåorna fortfarande:o
Har du vunnit AGGEklapp_klap_B-anana Grattis, hoppas jag får se bilden så småningom:):rolleyes:

Riittabye_bye

Monica P
2013-12-12, 12:00
Grattis Agge! Dubbelgrattis!
Tydligen är det på Kalymnos och Telendos man ska vara för de intressantaste motiven!

Falanthi
2013-12-12, 12:09
Grattis
Det måste varit en jättebra kamera. sjätteplats i bästa bild etta i möten och etta i vatten._B-anana

Riitta
2013-12-12, 12:13
Blir galen av att fortfarande inte se kunna se detta:mad: jag får väl tänka på Kalymnos och Telendos i fantasin:o

Riittabye_bye

Mette
2013-12-12, 12:15
Tillykke AGGE med to første pladser klapp_klap klapp_klap.

Tillykke til alle andre vindere. bye_bye

Riitta
2013-12-12, 12:19
AGGE, var det damer som hade möte i vattnet, som var din bild? Så brukar det ju se ut på K o T:) Den röstade jag på i alla fall:)

Hoppas jag kan se bilderna någon gång också:cool:

Riittabye_bye

Hasse
2013-12-12, 12:21
GRATTIS Agge klapp_klap_B-anana Att vinna TVÅ kategorier samma år känns väldigt svåröverträffat. Men........ställde du bara fram kameran eller var det DU SJÄLV som "komponerade" bilderna, ögonblicksverk osv? Äran till dina fantastiska bilder är ju till DIG och inte bara kameran, vetja !!:p;)

Och jag är i alla fall nöjd med drygt 2000 bilder från Kalymnos/Telendos som jag INTE deltog med i år !!

/Hasse:cool:

Jösses Janne!
Jag är i chock. Vilken ära! Vilken kvittens på att nya kameran var en bra investering.
Tack för alla röster Kalimeravänner.
_B-anana
Hälsar
Agge

Lissi
2013-12-12, 12:22
Jättegrattis alla ettor!

Täng Agge, nu måste Du ju åka nån annanstans med så många e-guider i pris!:D:D

Lissi

Astri
2013-12-12, 12:26
Gratulerer Aggeklapp_klap!!!

Sunny12
2013-12-12, 12:37
STORT GRATTIS Till ALLA!!..klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Bilden från Santorini så vacker! Den hade jag röstat på!
Bilderna från Telendos jättefina de med, tänk att komma etta i två kategorier.. Bra gjort!

Kommer själv ihåg hur överraskad jag blev förra året när jag kom etta i kategori djur.. den segern lever jag fortfarande på....:)

Netwolf
2013-12-12, 13:54
Grattis alla superfotografer! Fantastiskt fina bilder. Extra grattis till Agge, som vinner TVÅ kategorier och dessutom kammar hem sjätte platsen i den tredje. Otroligt! klapp_klap
Jag som tyckte jag kammat hem storslam med en första- och en femteplats under samma år. Detta var bra mycket värre. Svårslaget!

/Netwolf

Kalimera
2013-12-12, 14:03
Jösses Janne! Jag är i chock. Vilken ära!:D

Att någon vinner två kategorier har aldrig hänt tidigare. Mette har varit närmast, hon knep en förstaplats och en andraplats 2011.

Stort grattis Agge! klapp_klap

UllaC
2013-12-12, 14:19
GRATTIS till vinnarna! Känns som ett bra val att jag har valt Telendos som resmål till sommaren.
Ulla

cyrene
2013-12-12, 14:26
Grattis! Alla ettor, Bästa bild tyckte jag var den som vann, Santorini!

Bäst av alla!

Hälsn Cyrene

AGGE
2013-12-12, 14:39
Tack för alla gratulationer!
Det var verkligen storslam för mig. Äntligen efter att ha försökt sen första fototävlingen 2002.
Alla mina foton var ögonblicksbilder. Den med damen som tvättar geten tog jag med zoom från 30-40 meters håll. Vi satt och åt lunch på On the Rocks när hon gick ut i vattnet med geten så det var bara att dra iväg en serie bilder. Getstackaren hamnade på menyn på granntavernan i form av get i tomatsås. Stackaren.
När vi gick ut för att njuta av skymningsljuset en kväll så satt de två skepparna och tog en ölpaus i en båt på torra land och det bara måste förevigas.
Ja Ulla, du ser ju att du valt rätt resmål till sommaren. Det är på Telendos motiven finns.
:D
Än en gång tack,
Agge

Deia
2013-12-12, 15:44
Vi satt och åt lunch på On the Rocks när hon gick ut i vattnet med geten så det var bara att dra iväg en serie bilder. Getstackaren hamnade på menyn på granntavernan i form av get i tomatsås. Stackaren.

Åh fy. Då fick bilden en helt annan innebörd :mad:. Geten tvättades inför slakt - inte för dess välbefinnande. Kvinnan ser inte ut att vara av den empatiska sorten :rolleyes:.
Jag är glad att jag tagit beslutet att inte äta kött.

Grattis till alla vinnarna!

Deia
bye_bye

kari
2013-12-12, 16:05
Aller først en HYLLEST til
"ÅRETS SUPERFOTOGRAF" AGGE :D klapp_klapklapp_klapklapp_klap :D
D e n rekorden du har satt tror jeg du får beholde i m a n g e år :D

Et STORT grattis også til alle andre Pallplasseringer og 4 - 10.plasser klapp_klap

M a n g e andre bilder, som ikke er plasserte fortjener også å nevnes :)

Jeg har ikke vært så god til å stemme, men traff blink med Lamaya's 2.plass :)
- og AGGE's vinnerbilde i "Møten" fikk 2 poeng fra meg :)

Venter spent på 11 - 20 plassene, ikke for egne bilder, d e forventer jeg ikke å finne, men noen av favorittene mine, som ikke ble plassert, M Å jo være med:)
- spesielt venter jeg på det f i n e bildet av "de to damene som bader" og å få se hvem som har tatt det, og hvor :)
bye_bye

Alala
2013-12-12, 16:31
Grattis till alla medaljörer! Och SUPERGRATTIS till Agge, fint jobbat! klapp_klap

/ Anne :)

Sevasti & Eleni
2013-12-12, 17:27
Grattis Agge! Bra gjort och jättefina bilder av känt folkklapp_klapklapp_klap

Grattis alla andra ocksåklapp_klap

Lamaya
2013-12-12, 21:41
Grattis till fantastikt fina bilder på förstaplatserna!klapp_klap

Extra grattis till Agge, som lyckades vinna första plats i två kategorier!klapp_klapklapp_klapklapp_klap Helt fantastiskt! och även en sjätte plats! klapp_klap

Du har verkligen lagt ribban för nästa års fototävling :D

/ Lena bye_bye

Ankan
2013-12-12, 22:04
Stort GRATTIS till alla vinnare och ett extra grattis till Agge.
Fantastiskt fina bilder och för första gången var alla de bilder jag röstat på med i tio i topp!

Anki

Netwolf
2013-12-12, 22:11
Vi ska heller inte glömma bort Jacek Oleksinski, som vann kategorin Bästa bild. Rent magisk att se på! :) Grattis! klapp_klap

/Netwolf

simetra
2013-12-13, 05:39
Solnedgång i Oia är vackert!

Ja, då är det bara att hoppas på att några av de sju återstående bilderna jag röstat på kommer att återfinnas på plats 11-20 istället... saknar ännu ett par glada :) bilder. Grattis ALLA fotografer klapp_klap som deltagit i tävlingen med sina fina bidrag!

Simetra bye_bye

AGGE
2013-12-13, 09:31
Hej Kalimeror!
Stort tack för alla gratulationer och vackra ord om mina foton. Är fortfarande helt omtumlad av denna oväntat stora framgång. Kanske dax att byta jobb? :D
Det blir många e-guider att frossa i. Maken vann ett gäng sådana ifjol så det finns några på lager redan hos oss. Genom åren har jag ju hunnit besöka en hel del länder, i skrivande stund 31 länder och vad gäller Greklands öar har jag hunnit med 18. Men det finns ju många öar så det ska nog gå att hitta e-guider till nya spännande resmål.
Almanacka var ju toppen att få då vi glömde av att köpa det i Grekland.
klapp_klap
Riitta, hoppas du kunnat se bilderna nu. Antar att du liksom Sevasti och Eleni känner igen gubbarna i båten.

Tack än en gång alla!
bye_bye
Hälsar,
Agge

Kalimera
2013-12-13, 10:11
Nu är bilderna som kom på platserna 11-20 i respektive kategori också publicerade. :)

Riitta
2013-12-13, 10:50
Bilderna kom plötsligt fram igår eftermiddag:rolleyes::) Fina var dom alla ettornaklapp_klap Tyvärr AGGE, kände inte igen gubbarna:o

Många av bilderna som jag röstade på var bland dom som hamnade mellan 11-20:)

Gunnar Sannergren: Jag hade din vattenbild som ettaklapp_klap Visste inte att den var från Karpathos,eller att du hade tagit den, men fastnade för den med en gång:) Det var ju ett tag sen vi träffades på Karpathos:) L hälsar ochså:)

Riittabye_bye

Eva L
2013-12-13, 12:14
Grattis alla. Det är så kul att bilder som jag inte ens noterat vid genombläddringen känns helt annorlunda vid den här titten.

Eva

Birgitta63
2013-12-18, 09:32
Nu är bilderna som kom på platserna 11-20 i respektive kategori också publicerade. :)
Roligt få se sin bild från vackra Parga la sig här :)klapp_klap
Birgitta som saknar sin semester i Parga. Där var helt underbart mysigt .

Lissi
2013-12-18, 10:55
Jag misstänkte genast att det var Du som var fotografen när jag såg tävlingsbilderna;)

Nu är det långt till våren, sommaren och Grekland, men förra årets bilder är fina att se på medan man väntar...

Lissi

Birgitta63
2013-12-19, 19:59
:)
Birgitta