handdator

Visa fullständig version : Annan ö

Aneta
2013-10-23, 20:16
Vi åker till Kalymnos nästa höst , men vi skulle vilja ha tips på ö som vi kan åka till ett par dagar för att sedan återvända till Kalymnos. Förra året åkte vi över till Leros två dagar vilket va väldigt trevligt. Vi skulle vilja göra detsamma nästa gång vi åker till Kalymnos men frågan är Patmos eller Lipsi eller finns det ngn annan ö som ligger lämpligt till?

KR
2013-10-23, 20:32
Astypalea är mitt tips.
Vi var två veckor på Klaymnos för några år sedan och gjorde en avstickare till Astypalea, bodde på Avra Studios. Jag längtar verkligen tillbaka.
//
KR

Aneta
2013-10-23, 20:47
Tack för ditt svar, i vilken by tycker du att man ska bo? Vad kostade båtresan dit o hur ofta går båtarna dit?

KR
2013-10-23, 20:59
I hamnbyn Pera Gialos ligger Avra Studios med en liten strand precis nedanför. Det är också från Pera Gialos som bussen utgår. Med buss tar man sig lätt till andra byar/stränder. Färjan Nissos Kalymnos går mellan Kalymnos o Astypalea ett par gånger i veckan. Priset kommer jag inte ihåg men eftersom det är en vanlig äldre färja o ingen snabbåt så är det inte speciellt dyrt.
//
KR

Kalimera
2013-10-24, 09:49
Vi skulle vilja göra detsamma nästa gång vi åker till Kalymnos men frågan är Patmos eller Lipsi eller finns det ngn annan ö som ligger lämpligt till?Jag skulle valt att lägga några dagar på Lipsi.

Monica C
2013-10-24, 11:29
Både Patmos och Lipsi är öar värda ett besök enligt min mening,men om jag ska välja säger jag som Janne,Lipsi,efter att ha besökt den ön ett flertal gånger,liten mysig ganska så stillsam ö, förutom när getterna med sina bjällror drar fram.
Monica:)

Smultron
2013-10-24, 16:53
Jag skulle valt att lägga några dagar på Lipsi.

Håller med! Lipsi är ett litet paradis! :):)

Blev visst dubbla inlägg här och vet inte hur man raderar ett inlägg.:confused:

Smultron
2013-10-24, 16:59
Jag skulle valt att lägga några dagar på Lipsi.

Håller med! Lipsi är ett litet paradis! :):)
Lugnt och avslappnat med ett antal trevliga stränder att välja på och gångavstånd till allt! God mat kan man med fördel äta på To Pefko. Ett boende jag gärna rekommenderar är Poseidon.

Aneta
2013-10-25, 07:03
Tack för hjälpen med tips, det lutar nog åt att Lipsi får ett besök av oss

Kalimera
2013-10-25, 09:30
Tack för hjälpen med tips, det lutar nog åt att Lipsi får ett besök av ossEn fördel med Lipsi är att det bara tar en dryg timme dit med katamaran.