handdator

Visa fullständig version : Söderut igen


Ylva A
2013-03-21, 18:44
Nu är det bara en vecka kvar av våra två vintermånader i Sverige. Vi har haft mycket snö, kyla, hård vind men även soliga dagar. Vi har också sett till att leva helt svenskt med klassisk husmanskost som omväxling till medelhavsmaten. Vi har haft en härlig vecka tillsammans med barn och barnbarn i Åre. Vi har ätit goda måltider med goda vänner. Närheten tillsammans med vårt minsta barnbarn (14 mån.) vid dagliga promenader har varit fantastisk.
Men nu pirrar det i kroppen inför färden till Kreta, på samma sätt som det gjorde en gång i tiden inför sommarens charterresa. Då april månad är passerad, ska väl en ny berättelse om livet i vår by vara nedskriven. Det dröjer ett tag innan ni får läsa den, eftersom det finns 46 gamla som ligger och väntar. Det blir inte förrän nästa år, som de färska kommer på Kalimera. Men då blir det bara ett brev i månaden och inte två i veckan. För mig har det varit kul att läsa månadsbreven igen och återuppliva allt trevligt, vi har varit med om.
/ Jannis

Monica P
2013-03-22, 07:42
Lycklig resa och kul med fler brev!

Mette
2013-03-22, 08:42
Rigtig god tur bye_bye. Glæder mig til flere beretninger.

Kalimera
2013-03-22, 10:36
Det låter helt underbart! Hur länge stannar ni?

Ylva A
2013-03-22, 10:53
Vi stannar i Koutsounari fram till Midsommar. Ylva klarar inte solen och värmen. Hon har nu i Östersund gjort en hudbehandling i ansiktet för att förhindra att skivepitelscancer ska bildas. Nu kommer vi att leva som kreter dvs i skuggan, men Ylva kommer ändå att ha solskyddsfaktor 50.
/Jannis

Kalimera
2013-03-22, 11:25
Nu kommer vi att leva som kreter dvs i skuggan, men Ylva kommer ändå att ha solskyddsfaktor 50.Vi borde alla leva så. Jag undviker solen så mycket jag kan nu förtiden.