handdator

Visa fullständig version : Abstinens...

nilam
2010-07-17, 20:27
Har varit hemma exakt 2 veckor nu och då är det kört när man har lång ledighet kvar...någon som känner igen sig :rolleyes: Sambon börjar jobba på måndag så jag har efterlyst ressällskap med egen plånbok:eek:...ja dottern är en frivillig kandidat men det kostar alltid liiiite mer när hon är med. Tyvärr verkar det vara dåligt med frivilliga "grekresenärer" i bekantskapskretsen.
Sitter nu och letar resor som bäst och inser att det är dåligt med lediga resor till Grekland i början på v. 30...typ måndag. Verkar som att det får bli Cypern om jag ska komma iväg...där har jag varit förr men aldrig bott i Fig tree bay. Har någon bott där? Är det Ok?
Slutar antagligen med att jag löser de problem jag har med att åka på helgen och då kan jag åka till Kreta ändå...:D:D:D
Hmmm...den som lever får se ;)

Malin

Klick
2010-07-18, 11:15
Jag kan ta med dig till Skiathos om bara 29 dagar:D Kan packa ner dig i resväskan:Dflabb_flab

karinafp
2010-07-18, 11:55
Verkar som att det får bli Cypern om jag ska komma iväg...där har jag varit förr men aldrig bott i Fig tree bay. Har någon bott där? Är det Ok?

Fig Tree Bay är en plats helt uppbyggt för turism. Sol, bad och party. Stranden är härlig, så om du bara åker ner för sol och bad duger det gott. Men i övrigt... bara hotell, tavernor, barer och en och annan supermarket. Inget vardagsliv, inget som påminner om Grekland. Och nästan värst av allt... de har DILL i tzatzikin! :cool:

Karin
en vecka var mer än nog :(

karinafp
2010-07-18, 12:01
Har du letat på destination.se? Jag sökte på Sista minuten, markerade Arlanda och Grekland och tryckte Uppdatera. Om du sedan klickar på rubriken Datum, kommer resorna upp i datumordning. På sidan 5 och framåt börjar resorna från lördagen den 24 juli. 22 dagar på Skiathos för 3 799, t ex... ;) De billigaste avgångarna är ju endast flyg, men boende går det ju alltid att ordna.

Karin
som också vill åka! snyft_drop

Klick
2010-07-18, 12:04
22 dagar på Skiathos för 3 799, t ex... ;) De billigaste avgångarna är ju endast flyg, men boende går det ju alltid att ordna.

Karin
som också vill åka! snyft_drop

Va! 3799 för 22 dagar på Skiathos!!! Låter ju nästan för billigt och för bra för att vara sant!!:D

karinafp
2010-07-18, 12:05
Va! 3799 för 22 dagar på Skiathos!!! Låter ju nästan för billigt och för bra för att vara sant!!:D

Det är ju bara flygstol iofs, men jag håller med, hade jag tid så skulle jag boka! flabb_flab

Fast... om jag nu hade den tiden, så skulle jag nog ännu hellre åka 22 dagar till Karpathos den 5 augusti. 2799 spänn! bye_bye

Karin
som tycker det är ett otyg att man måste gå tillbaka till jobbet

Klick
2010-07-18, 12:43
Fast... om jag nu hade den tiden, så skulle jag nog ännu hellre åka 22 dagar till Karpathos den 5 augusti. 2799 spänn! bye_bye

Karin
som tycker det är ett otyg att man måste gå tillbaka till jobbet

Det var ju också ett alternativ:rolleyes:

K - 3 veckor kvar att jobba och sen semester_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap

nilam
2010-07-18, 12:58
Jag vet att tzatzikin på Cypern inte är god :eek: Men jag har bara tänkt sola, bada, slappa och läsa böcker och då kanske det kan duga Ang_elx Huvudsaken är fina stränder och sol :D Sen får man väl äta halloumi hela veckan i värsta fall...:)
Jag flyger helst från Landvetter och därifrån är det ont om "grekresor" den veckan. Man blir ju väldigt begränsad om man bara kan åka på sön/mån. Jag såg att det gick att få resa till Skiatos även från landvetter men det fanns endast ett hotell att boka och det fanns det inte ens bilder på...endast flyg för närmare 4000 tycker jag är för dyrt när man bara är borta en vecka.
Jaja, vi får se om man kommer iväg...tyvärr var resorna dyrare idag än vad de var igår :mad:

Athanasia
2010-07-18, 16:48
Kreta Nilam...Kreta!!!!_B-anana,,Norwegian kanske....Apollo kanske..

nilam
2010-07-18, 17:02
Kreta Nilam...Kreta!!!!_B-anana,,Norwegian kanske....Apollo kanske..

Jag har kollat alla alternativ ;) ...och kommer fortsätta att leta :)

Malin

nilam
2010-07-20, 12:00
Nu har här fixats och trixats...lyckades ordna så jag kunde åka en vecka senare och har bokat Lolas i Platanias 30 juli _B-anana Fjärde resan till Grekland i år och de flesta runt om kring skakar på huvudet... men ni förstår va??? ;):)

Malin

Millie
2010-07-20, 12:56
Visst förstår vi (jag i alla fall):D!
Längtar som en tok, men har 73 dagar kvarsnyft_drop.
//Kerstin