handdator

Visa fullständig version : Fototävling 2009 - omröstning

Kalimera
2009-05-12, 19:30
Nu har ni chansen att påverka vilka kategorier som ska vara med i årets stora fototävling. Ni kan rösta på flera alternativ. Omröstningen pågår till slutet av maj. Lägg dina röster här ovan.

Edit: Bästa bild är struken som kategori.

hasa
2009-05-12, 20:16
Dörrar äntligen, tack! Hoppas att det är många som vill ha denna kategori! _B-anana

Marie & Thore Marmin
2009-05-12, 20:24
vi kom precis nu på en riktig rolig kategori ( badrum eller duchrum) i grekland. som kan bara vara såå underfundiga med alla sina lösningar. kanske svårt att fånga med kameran! måste upplevas.
Dörrar är en bra kategori
flabb_flabflabb_flabbye_bye

Patricuz
2009-05-12, 20:45
Skoj med nya kategorier! Kanske jag skulle delta i år, när jag beställt ny kamera och allt...;)
Verkligen kul med dessa lekfulla fototävlingar!

Hälsn P bye_bye

MonkanS
2009-05-12, 22:05
Min röst är lagd nu.
På dörrar givetvis.. tavernor.. natur och landskap.
Tre bra teman tycker jag..

Marianne
2009-05-13, 10:01
Jag tycker det är synd om man bara har ”bundna klasser”.
”Bästa Bild” var ganska fri, men man kan också kalla det ”Öppen klass”, ”Valfri bild” eller något annat – en härlig bild helt enkelt.
Har man en härlig bild man gärna vill tävla med, men bilden inte passar i de bundna kategorierna, då riskerar man lätt att en del tycker att ”många bilder placeras i fel grupp”.
En helt "Öppen Kategori" hoppas jag också det blir!klapp_klap

Aase
2009-05-13, 10:31
Jag tycker Mitt grekland är en väldigt öppen klass.
Åse

Marianne
2009-05-13, 11:33
Ja den är ganska öppen:), det är också den kategorin som jag har röstat på!;)
Men jag kan föreställa mig att man vill vara med i tävlingen med en bild, som inte representerar ens "egna Grekland".

Riitta
2009-05-13, 14:36
Dörrar ser ut och få många röster. Jag själv har inte en enda bra dörrbild:oHar försökt ibland, men dom blir inte bra:rolleyes: men blir det den kategorin så får man väl anstränga sig lite mer:)

Det där "kulturkrock" tycker jag är svårt.:( Vet inte riktigt vilka bilder som skulle passa och hur lätt det är och ta domAng_elx

När jag föreslog "mitt grekland" så tänkte jag att där måste det ju bli väldig variation i allafall:) Det kan ju vara så många olika saker. Synd att man inte kan ta "doftbilder":rolleyes:

Riittabye_bye

BOKA
2009-05-13, 15:06
Nu har jag också röstat, det blev dörrar (kul kategori), Mitt Grekland samt tavernor. Det är bra att det blir lite omväxling på kategorierna så att man får lite nytt och ta i.
Olle flabb_flab

kari
2009-05-13, 15:13
Dörrar ser ut och få många röster.

Det där "kulturkrock" tycker jag är svårt.:(

Riittabye_bye

Jeg vet ikke helt ennå hvilke kategorier jeg vil stemme på :)

"Dører" synes jeg er en fin kategori, fordi det er så konkret og ikke minst fordi det finnes så mange vakre dører rundt om i Hellas :)

-det får bli dørmotiver vi "jakter" på til høsten, Riitta :D

men.... kulturkrock...:confused: - det ordet forstår jeg ikke, mens det kulturkollisjon,... kultursjokk...`?

Ellers er jeg enig med Marianne i at det gjerne skulle vært en "åpen klasse"
- jeg synes heller ikke "Mitt grekland" blir det samme :)

At "Beste bilde" ikke er med er fint synes jeg :)

bye_byeKari

ricky
2009-05-13, 15:15
Jag tycker det är synd om man bara har ”bundna klasser”.
”Bästa Bild” var ganska fri, men man kan också kalla det ”Öppen klass”, ”Valfri bild” eller något annat – en härlig bild helt enkelt.
Har man en härlig bild man gärna vill tävla med, men bilden inte passar i de bundna kategorierna, då riskerar man lätt att en del tycker att ”många bilder placeras i fel grupp”.
En helt "Öppen Kategori" hoppas jag också det blir!klapp_klap

Jag förstår vad du menar. Man kan ha en "skön" bild som inte går in under vare sig kategori eller bästa bild.

Mitt nya förslag blir
1. Bästa bild
2. bestämd kategori
3. Fritt val ( en skön eller annorlunda bild t.ex.)klapp_klap

Marianne
2009-05-13, 15:43
Blir det något med dörrar, då kan jag lämna kameran hemmaflabb_flab.
Jag gick på "dörrjakt" för ett par år sedan och har en hel del av den slags bilder redan:D.
Stackars Janne, det är svårt att tillgodose oss alla, men det blir nog bra hur du än gör, även om jag gärna ser en Fri Kategori.
men.... kulturkrock...:confused: - det ordet forstår jeg ikke, mens det kulturkollisjon,... kultursjokk...`?

Ja, visst är det Kulturkollision som avses. Krock = kollision.

MonkanS
2009-05-13, 21:50
Dörrar leder stort ser jag.. :D

HenricG
2009-05-14, 07:26
Jag tycker Mitt grekland är en väldigt öppen klass.
Åse

"Dörrar" kan väl också vara en "öppen" klass?

Äh, förlåt, jag sparkar in öppna dörrar här... Ang_elx

//Henric, INTE från Göteborg. :D

anoula
2009-05-18, 19:55
"Kulturkrock" och "Religiösa Grekland" skulle t.o.m. få mig att delta för första gången! Förstår inte varför "Dörrar" leder, känns rätt vykortskliché...

anoula
2009-05-18, 19:57
Synd att man inte kan ta "doftbilder":rolleyes:

DET vore en utmärkt kategori!! Ibland kan man nästan känna doften av timjan och olivolja när man ser vissa bilder tycker jag. Men bara om de är riktigt lyckade!

cookie
2009-05-18, 20:46
Dörrar! De e något visst med dörrar, i allafall med de Grekiska!

Cookiebye_bye

Janérik
2009-05-18, 21:01
På dotterns dagis har de en blåmålad dörr som är klippt ur en kartong. Jag har inte riktigt lyckats få fram vad de får göra bakom dörren (man kan öppna och gå in) men hon blev väldigt upphetsad då hon fick höra att det finns massvis med blåa dörrar i Grekland.

Mvh Janérik (ja, jag vet att det var lite off topic men jag orkade inte hålla mej)

MonkanS
2009-05-19, 09:52
Dörrar! De e något visst med dörrar, i allafall med de Grekiska!

Cookiebye_bye
Visst är det nåt visst med dörrar. Ofta även svenska dörrar faktiskt. De kan vara öppna och välkomnande. Men även stängd och välkomnande. Det syns liksom utanpå. Utom en vanlig brun lägenhetsdörr förstås. Den kan man inte göra så mycket åt. Får inte heller för den delen mer än att sätta upp en krans eller nåt liknande och hoppas att den får hänga kvar där.

Hellen
2009-05-19, 23:30
Bra kategorier allihop, som tur är verkar "djur" inte få så många röster.
Både djur och barnbilder har en förmåga att attrahera endast "närmast sörjande"
Helén- både djur- och "barnägare"

Kalimera
2009-05-25, 07:34
Nu har 100 medlemmar röstat och då tycker jag det är dags att stänga omröstningen. Dörrar, Mitt Grekland och Religiösa Grekland fick flest röster, så nu vet ni vad ni ska fota i sommar. Mer information om tävlingen kommer inom kort.

Riitta
2009-05-25, 07:52
Hoppsan! Mitt Grekland var ju mitt förslag. Trevligt att så många tyckte det var ett bra kategori:)Det bli säkert bra med dessa 3 kategorier:) Nu skulle man vara i Grekland och börja leta efter dörrar:o;)

Riittabye_bye

litentuva
2009-05-25, 07:58
Underbara kategorier, ser framemot plåtandet som börjar som 35 dagar:)

MonkanS
2009-05-25, 08:01
Blir för min del i höst, september nån gång skulle jag gissa. Men då har jag något att längta efter och se fram emot.. klapp_klap

Hellen
2009-05-25, 08:10
Jag tycker också att kategorierna är bra! Mitt Grekland- den täcker ju alla de övriga som inte kom med i år:D
// Helén- som kan starta fotograferandet om 41 dagarflabb_flab och avsluta det 15 dagar senare:mad:

Marianne
2009-05-25, 09:57
Bästa kategorierna har vunnit! Även Tavernor kunde vara kul, men en taverna kommer ju också lätt in under Mitt Grekland - en rymlig kategori, tack för den, Riitta!klapp_klap

kari
2009-09-29, 23:21
Jeg har begynt å tenke på eventuelle bilder jeg vil delta med i årets konkurranse/tevling
og, .... jeg har "problem" med å finne noe bilde som virkelig
r o m m e r " M i t t G r e k l a n d" - det er jo f o r omfattende !

- den kategorien v a r veldig fin syntes jeg, men nå ? :confused:

.... visst har jeg enormt mange bilder med d e l e r av "mitt Hellas" - men å s a m l e det på e t t bilde ... ? Kan jeg klare det?

bye_bye Kari

Kalimera
2009-09-30, 08:22
.... visst har jeg enormt mange bilder med d e l e r av "mitt Hellas" - men å s a m l e det på e t t bilde ... ? Kan jeg klare det?Klart att du kan. :)