handdator

Visa fullständig version : Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet, ja, vid första andetaget".


sjöborren
2009-04-19, 09:35
Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet. ja, vid första andetaget". Vilken underbar söndagsmorgon då jag slår upp Dagens Nyheter och finner ett stort reportage om Tilos. Ön som jag så länge velat åkt till! Och nu ligger hela maj månad framför mig ... :D

Mvh. lilla sjöborren.

Ankan
2009-04-19, 10:34
En härlig artikel!Man riktigt kände dofterna...
Anki

Mette
2009-04-19, 11:54
En god artikel fra en ø-perle.

Tilos er ikke større end, at man kan genkende personerne, der er nævnt i artiklen - herligt.

Fik pludselig en længsel efter at gense Tilos.

/Mette

Hjalta99
2009-04-19, 16:06
Underbara Tilos "Det är kärlek vid första ögonkastet. ja, vid första andetaget". Vilken underbar söndagsmorgon då jag slår upp Dagens Nyheter och finner ett stort reportage om Tilos. Ön som jag så länge velat åkt till! Och nu ligger hela maj månad framför mig ... :D

Mvh. lilla sjöborren.

Jag gick in och läste artikeln. Vilken längtan jag fick! Denna ö måste definitivt åkas till vid tillfälle... Får börja planera nästa års greklandsresa redan nu...

/Eva

Annki
2009-04-19, 18:17
Tack för tipset lilla sjöborren! Här är länk till artikeln för er som vill läsa:
http://www.dn.se/resor/magiska-ogonblick-pa-grekiska-tilo-1.846750

Ann-Kristin bye_bye

Kalypso
2009-04-19, 23:19
Ja, vilken underbar söndagsmorgon. Så har man då ännu en ö på önskelistan, det var verkligen en underbar artikel att avnjuta till söndagsfrukosten.
Längtan till Grekland blir värre och värre ju närmare sommaren man kommer och idag var den extra stark. Vet fortfarande inte om det blir någon resa i sommar......

Alala
2009-04-21, 04:45
Ja, det var verkligen en härlig text, just en sådan som får en att längta. Har aldrig varit på Tilos, men nu kommer ön att stiga ännu högre upp på min lista om öar jag bara måste besöka. Tack för lästipset!

Kalimera
2009-04-28, 15:14
Tack för tips! Härlig läsning. klapp_klap

En rolig detalj är att artikelförfattaren (Jan Arnald) köpte en E-guide om Tilos i vintras. Undrar vad han skulle med den till när han bor på ön.

Lissi
2009-04-28, 17:35
Undrar vad han skulle med den till när han bor på ön.

Han ville förstås se om Du missat något!:D;)

Lissi - som en gång till ska till Tilos