Visa fullständig version : MALEV
Hej,
måste komma med en varning, boka helst inte MALEV, även här tror jag att dagarana är räknade. Väldigt nära en KK.
Jag hade ju (tyärr) rätt när det gällde Sterling.
Nico
P.S: Kom ihåg var ni hörde Sterling först...
SteffTee
2008-11-28, 07:07
Malev är ett nationellt bolag och de har en förmåga att alltid landa med fötterna först. De kan naturligtvis bli uppköpta helt eller delvist, men jag har svårt att se den ungerska nationen utan ett eget flygbolag. Jfr SAS!
Måte hålla med tidigare inlägg. Högst osannolikt att Malev skulle gå i konkurs.
Jag är lite nyfiken på vad du grundar det på??
Att ett bolag är statsägt är absolut ingen garanti för att det inte går i konkurs.
Eva
SteffTee
2008-11-28, 08:45
Att ett bolag är statsägt är absolut ingen garanti för att det inte går i konkurs.
Eva
Jag skrev aldrig att Malev är statsägt, däremot nationens "flaggskepp". Därav kan man tro att politikerna inte är speciellt intresserade av en juridisk konkurs. Jfr Alitalia som under de senaste 25 åren fått stöd av sin regering, på ett EU-regelvidrigt sätt!
Men för att se det från passagerarnas sida kan man jämföra med Swissairs och Sabenas konkurser.
De nya bolagen Swiss och Brussel Airlines fungerar nu som nationella bolag och passagerarna kom dit de skulle.
Just dagarna runt konkursen är det naturligtvis lite stökigt men med Interlinebiljetter är det aldrig helt omöjligt med ombokningar.
[QUOTE=Argyris;152617]Hej,
måste komma med en varning, boka helst inte MALEV, även här tror jag att dagarana är räknade. Väldigt nära en KK.
Vill gärna att du utvecklar detta? då vi ofta flyger Malev....
Camilla
Eva
Nån garanti är det väl kanske inte men i praktiken sätts väl statligt ägda bolag ytterst sällan i konkurs, utan man finner helst andra lösningar om affärerna går dåligt (tex får skattebetalare skjuta till pengar). Jag kan ha fel i detta, men personligen kan jag inte komma på något statligt konkursat bolag ?? Så vad grundar du ditt inlägg på Eva ?
Lars, ....som trots detta inlägg INTE är nån förespråkare för statligt ägda företag.
PS. Jag har heller ingen kunskap huruvida MALEV ägs av Ungerska staten eller inte. DS
Hej,
jag bifogar länken som jag har till grund för detta inlägg.
http://www.budapesttimes.hu/content/view/9989/219/
/Nico
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.