Visa fullständig version : Försäljning på stranden
Hur är det i Rethymnon, finns damen som går omkring på stranden och säljer donuts fortfarande kvar?
Är det någon som känner till nåt om henne? Hon har ju gått i många år nu och jag har hört att det är hon och hennes mamma som bakar dom. Jättegoda, men kanske inte alltid så nyttiga. Man kan tro att hon kommer från USA på grund av hennes jargong.bye_bye
Hur är det i Rethymnon, finns damen som går omkring på stranden och säljer donuts fortfarande kvar?
Den damen finns kvar där. Och visst är dom goda.. och STORA.. :D
Och innehåller enligt henne.. zero calories.. flabb_flab
Ja visst är dom goda, tycker bäst om den med jordgubbsmarmelad. Mumsbye_bye
Den damen finns kvar där. Och visst är dom goda.. och STORA.. :D
Och innehåller enligt henne.. zero calories.. flabb_flab
Hon tillhör en av mina absoluta favoriter, trots att jag inte är speciellt förtjust i donuts har jag inte kunnat låta bli att köpa dem.
En riktigt bra försäljare med ett stort "smile"
Torbjörn
IngegerdN
2008-08-31, 01:00
Ja visst är dom goda, tycker bäst om den med jordgubbsmarmelad. Mumsbye_bye
Jag tycker bäst om dem med choklad, ibland har hon även vit chokladfyllning mums... Irriterande är dock de nya försäljare som har dykt upp på stranden, de som försöker kränga piratkopierade dvd-filmer och de som erbjuder massage för 30-35 €. Inte trevligt alls!!:eek:
MaddeGrandi
2009-01-03, 21:25
Haha den damen är min idol! "Donuts made this beautiful body!"
Jag tycker bäst om dem med choklad, ibland har hon även vit chokladfyllning mums... Irriterande är dock de nya försäljare som har dykt upp på stranden, de som försöker kränga piratkopierade dvd-filmer och de som erbjuder massage för 30-35 €. Inte trevligt alls!!:eek:
HEJSAN. Är det oseriösa personer som erbjuder massage på stranden utanför Rethymnon? Ska dit till våren och är glad över att få all bra information vi kan få. Jag har köpt massage i Kato Stalos tidigare av samma kvinna två år i rad, kändes som att hon verkligen kunde massera men det känns väl inte så hygieniskt att få massage på stranden. Man kanske är lite för mycket typiskt svensk. Har dock alldig fallit för donustförsäljarna, men man kanske får tänka om. hälsnigar från KK
Athanasia
2009-01-03, 22:47
Nja...hygieniskt eller inte det bryr jag mig inte så mycket om..."dom" dräller ju runt...men be en nära vän massera Dig...kanske gratis o samma effekt
Visst finns "damen"kvar.Har hejat på henne under alla år vi besökt stranden,så vi känner igen varandra.Brukar härma henne lite och det tar hon med ett skratt.Har aldrig köpt något av henne,men det är kul att höra hennes röst för då vet man att semestern har börjat på riktigt._B-anana
aake
Jag kommer osökt att tänka på Rhodos okrönte "doughnutkung" Här (http://www.youtube.com/watch?v=35roRAwUoX0) kan ni se honom i action. Här (http://www.youtube.com/watch?v=VMeByosbjSA) också!
HEJSAN. Är det oseriösa personer som erbjuder massage på stranden utanför Rethymnon? Ska dit till våren och är glad över att få all bra information vi kan få. Jag har köpt massage i Kato Stalos tidigare av samma kvinna två år i rad, kändes som att hon verkligen kunde massera men det känns väl inte så hygieniskt att få massage på stranden. Man kanske är lite för mycket typiskt svensk. Har dock alldig fallit för donustförsäljarna, men man kanske får tänka om. hälsnigar från KK
Donuts är helt ok att köpa på stranden av damen i Rethymnon. STORA och farligt goda. Äter man en sådan så är lunchen avklarad.. :D
Men de där massörerna kunde man klara sig utan. Jag upplevde dom som ganska amatörmässiga när jag såg hur de bar sig åt. Vad jag vet ska man ALDRIG slå i njurtrakten på ryggen. Det var precis vad de gjorde. De dunkade på rätt bra där. Så man kan lika gott be sin partner eller kompis om lite enkel massage. Och då får man det gratis. Eller... :rolleyes:
Här finns hom på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=8vH8ZhK4vgc&feature=related
// Benna
Tack Benna för den länken. Jättehärligt att se henne in action på stranden. Minnen... *ler*
Här finns hom på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=8vH8ZhK4vgc&feature=related
// Benna
Tack Benna! Det var henne som jag menade. Hon lär bo på Kreta och det är hennes mamma tillasmmans med henne som bakar, om det är riktigt som det sagts.bye_bye
Hon kommer ifrån albanien om jag inte minns fel, hon stod alltid och sålde grillade majskolvar och sockervadd på kvällarna (har inte varit där sedan 2006) tillsammans med sina söner.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.