handdator

Visa fullständig version : Men så grymt!!


Arne
2008-04-19, 15:04
Var just inne på webcamnaxos och upptäckte då att nu ligger det folk och solar på St Georgestranden!!!
Och här har vi snödrivor, ehuru smältande, men ändå!!

Olika falla ödets lotter...

Bild http://www.sendpix.com/albums/08041906/9gc01duz09/?a=view&i=0


Arne

CarinaN
2008-04-19, 15:34
Åh, så man längtar ner dit när man ser sådana bilder!!!

Fast jag kan inte klaga på vädret här i Kalmar just idag. 12 grader och klarblå himmel gör att det faktiskt går att sitta i lä i trädgården och sola lite.... och titta på när gubben snickrar altan:D.

Tänkte just gå ut och bjuda honom på en ouzo för att muntra upp honom lite flabb_flab.

Carina

theresa
2008-04-19, 17:42
Ja härlig bild:D tänk om man fick ligga där. Men vi går mot härliga tider hemma också,första dagen i år som vi satt ute på verandan och käkade lunch med solen i ögonen....underbart solsken och 15 grader varmtbye_bye

Inzight
2008-04-19, 18:20
Vad SKÖNT det ser ut!!

bye_bye Inzight

rebase
2008-04-19, 19:19
Ja det ser skönt ut. Idag grillad korv till lunch med barnbarn i trädgården ,och vaxning av båten, 13-14 grader o sol i "Götet". Sommaren är på G även här hemma eller åtminstone våren........

glenn_f
2008-04-19, 20:08
I Piteå håller Vintern ett löst grepp idag var det ca 10 grader varmt i skuggan då tinar det bra, men snöskooter entusiasterna dom ger sig inte såg tre stycken i Norrfjärden två mil norr om Piteå idag.
Men med 35 dagar kvar klapp_klapklapp_klapså har Jag och Berit ätit en god greeksallad och ett gott rött vin till, hade gärna sett att det varit retsina men, man får inte allt.
Önskar alla en trevlig helg
Glenn och Berit

Peter
2008-04-19, 20:30
Olika falla ödets lotter.... 12 - 13 grader idag. Strålande sol och ingen vind i Svedala. Blommor och träd sprutar färger!

Snö? Vad är det?
AHA. Det är det där vita vi hade EN dag i februari.... :D :o Ang_elx

Jag cyklar hela året om.... :D Ang_elx

Peter

theresa
2008-04-19, 20:49
Snö har varit en bristvara här i karlstad denna vinter....jag har skottat en gång i år IAF....men bara en halvtimme efter min svettiga skottning så började det att regna:eek: så typiskt__D
Jag älskar att åka slalom...så en tur i backarna har jag fått i a.f...i Branäs..men snön töade bort under dagen..möran var fin men sen var det katastrof...mjuk snö är ingen hit...det fick bli en Öl i baren i stället._B-anana

Nicka
2008-04-19, 20:58
Hej!
Till alla er som inte kan Värmländska, möran bedyder morgon.:D:D

nickabye_bye

Marie & Thore Marmin
2008-04-19, 20:59
bye_byeHälsningar ifrån västkusten(Kode)strax norr göteborg. här har vi haft det bara så gött idag, molnfritt vårvärme,fika ute. grekisk sallad med hemmagjord tatsiki och en helt underbar fetaost (eklagrad 4mån)mycket smakfull.vi har också skickat iväg några påskkort till våra vänner. en annan god vän har förmånen att resa ner till grekland för att fira påsk,han har pratat med sin fru idag, hon är redan på plats och hon berättar att det är ett underbart väder i grekland. så det blir att läängtaa!, men nedräknaren tickar.
_B-anana_B-anana

Eva L
2008-04-20, 01:28
Vi har haft väldigt lite snö här vid norrlandskusten. Förra helgen kom det en del som snabbt tinat bort. Drivor finns inte annat än där traktorn skottat upp om ens något där är kvar. Vårväxterna är ovanligt tidiga och jag njuter när allt vaknar till liv om än med en viss tanke på att något är fel med våra årstider och med klimatet.

Eva