handdator

Visa fullständig version : Yes!!


PrickenII
2005-06-13, 21:45
Så var det gjort! Betalade just min resa till Karpathos. :D I början när jag bokat var jag lite tveksam om jag valt rätt ö - men nu efter bl a Jannes resealbum känner jag mig helt säker på att det här ska bli underbart!

Måtte de kommande 67 dagarna rusa fram!!

Nu är jag lite spänd var detta inlägg hamnar, eftersom jag normalt nöjer mig med att ligga o lura i vassen och insupa vad ni andra skriver - men nu kände jag att jag måste ropa ut min lycka!! bye_bye PrickenII//Inger

inkfish
2005-06-13, 21:50
Grattis:D. Du lider alltså just nu av "bokningsruset". Det är en suverän känsla.

Mikke
2005-06-13, 22:39
Hej å grattis te bokningsruset!!!
67 dar.....20 augusti??
Mvh,
McMikke
(Ya Xj 600 ida....:)

PrickenII
2005-06-14, 19:16
19 aug till 2 sept. :D Nog lider - eller njuter - jag av bokningsrus alltid....


Inger

LindaC1981
2005-06-16, 14:14
Hej!

Du kommer INTE bli besviken på Karpathos. Jag och pojkvännen var där förra sommaren, i augusti och vi ÄLSKADE ön. En helt underbar pärla.
Åker du med kompisar eller med en pojkvän/flickvän? För ön är mest för par och familjer, det är inte speciellt någon ö för ett festglatt gäng.

Vill bara tipsa dig om en SUPER bra restaurang i Pigadia som vi besökte 4 gånger på 7 kvällar och den heter, La Mirage. Man har en super bra och underbar utsikt över havet och hamnen ifrån övervåningen. Deras pizzor är de godaste jag har ätit i hela mitt liv. Ni måste bara testa dom!! Lovar er att ni INTE kommer att ångra att ni har gått dit.

M.V.H; Linda!! _B-anana

PrickenII
2005-06-17, 20:30
Jag är en singel-resenär, tant i lagom mogen ålder Ang_elx 48 år närmare bestämt. Min stora grej när jag reser är framför allt att SOLA och BAAADA....:p Och så vill jag gärna åka runt och "kolla läget" dvs jag är sjukligt nyfiken på hur folk lever och bor på orten. Sen gillar jag att vandra.

Lustigt förresten, jag såg att du skulle till Parga. Där var jag för tre år sedan. Tyvärr var västkusten drabbat av jättedåligt väder just då, men annars är Parga en jättemysig liten stad. Där kan man snacka om smekmånadsparadis.

Tack för pizzatipset. Det kommer jag att nyttja.

PrickenII//Inger bye_bye

LindaC1981
2005-06-20, 14:29
Hej!

Du kommer att ÄLSKA Karpathos, som alla andra.

Tips om sträderna i Amopi, dom är alldeles underbara.

Även att ta dig ner till hamnen och boka en båt där, för en utflykt på havet en dag, är också något jag vill rekommendera dig.
Ta då den stora, otroligt fina segelbåten (kommer tyvärr ej ihåg vad den hette), den är stor och inte så full av människor (en av båtarna är så full att man nästan sitter i varandras knän och vi va väldigt glada att vi INTE valde den båten). När vi åkte ut med den så va vi ca 5 par och hade hela den båten för oss, det var HELT otroligt underbart!!

När var det du skulle åka?

M.V.H; Linda!!_B-anana

PrickenII
2005-06-20, 17:13
Den 19 augusti bär det iväg! Så nu håller man på att lägga grunden till Greklandssolbrännan. Så att man inte behöver sitta och trycka i skuggan första veckan.

Några utflykter brukar det ju bli. Om du åker till Parga kan jag rekommendera dig att hänga med på utflykten som kallas "hemliga Epirus" eller något sådant. Man får besöka Nekromantion - orakeltillhåll - och så får man vandra längs floden Gliki - som är smaragdgrön och iskall. Man lär bli väldigt vacker om man badar i Glikifloden. :rolleyes:

Inger _B-anana

karinafp
2005-06-20, 17:15
Man lär bli väldigt vacker om man badar i Glikifloden. :rolleyes:

Hjälpte det? ;)

Så man vet om det är värt besväret att åka dit, menar jag... flabb_flab

Karin

Ingrid Ny
2005-06-20, 18:36
Hej
Jag kan rekommendera att bo en natt eller flera i lilla Diafani, byn där utflyktsbåten lägger till när man ska till Olympus. När turisterna åkt hem på kvällen var det som att backa många år tillbaka i tiden och nog vårat i särklass mysigaste och billigaste boende. Juli 03 och vi betalade 15 E natten - med frukost!
Hälsa Karpathos från mig!
ingrid

karinafp
2005-06-20, 19:08
Hej
Jag kan rekommendera att bo en natt eller flera i lilla Diafani, byn där utflyktsbåten lägger till när man ska till Olympus. När turisterna åkt hem på kvällen var det som att backa många år tillbaka i tiden och nog vårat i särklass mysigaste och billigaste boende. Juli 03 och vi betalade 15 E natten - med frukost!
Hälsa Karpathos från mig!
ingrid

Det är nog fler som har kommit på den tanken. När vi var där förra sommaren, var man i full gång med att bygga flera hotell, såväl i Diafani som alldeles utanför Olymbos. :(

Karin

Mikke
2005-06-20, 19:59
Hej!
Aperoupeau Diafani, så skriver Göran Schildt om hur han och frugan seglar in mot Karpathos med båten Daphne, nån gång för femtio(!)år sen.

Dels angör dom Tristomo, den fina, skyddade viken på västra sidan där dom möter herdinnor från Olympos, klädda i sina vackra dräkter samt med långa stavar, i enda änden en krok och i andra änden metallskodda.Dessa stavar användes tydligen att hoppa över smärre raviner i det ngt kuperade landskapet.
Hursomhelst blifver dom visst inviterade till en fest i Diafani och där minsann blir det........ mer skriver jag inte, för det är ni som ska läsa vidare......:)
Kommer inte ihåg bokens titel, men det är en i hans serie ni vet....finns säkert peau biblan.......God BokJakt....!!!
Mvh,
Mikke
(KfK)

ciakoohler
2005-06-20, 20:10
I odysseus kölvatten kanske :confused:

Mikke
2005-06-20, 21:51
Hej!
Det är mkt sannolikt, Cia!!
Mvh,
Mikke

PrickenII
2005-06-21, 10:21
Karin :D

Om det hjälpte??? Ha - jag får knappt gå oantastad längs stadens gator längre - och ändå gick vattnet bara till "midjan" :o Kunde omedelbart kasta bort antirynkkrämerna vid hemkomsten......flabb_flab

Inger

karinafp
2005-06-21, 10:31
Karin :D

Om det hjälpte??? Ha - jag får knappt gå oantastad längs stadens gator längre - och ändå gick vattnet bara till "midjan" :o Kunde omedelbart kasta bort antirynkkrämerna vid hemkomsten......flabb_flab


Det låter bra, då är nästa års semesterresa färdigplanerad! ;)

Karin
i behov av renovering :D

PrickenII
2005-06-21, 20:01
Karin!!

Se upp för "borgraggaren" bara. Han blev som galen när han fick se en skönhet som undertecknad:cool: Han kan lätt identifieras, han har endast två tänder. Men dessa två stackars betar visade han frikostligt, alltmedan han erbjöd sina - hm - tjänster........:eek:

Inger