Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-01-08, 13:42
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Har sökt boende (m kök) på Santorini i början på juni för hela familjen, 14 pers(9 vx, 5 barn) Honeymoon erbjuder 30 euro för doublestudio och 40 för triplestudio.
På en del hotel är det lågsäsong och på andra mellansäsong.Vad som överraskar mig med Santorini-hotellen är att det i regel kostar extra för barn som bor med vuxna, det är alltså inte fasta rumspriser utan det går efter antal personer. Det har jag aldrig tidigare stött på under alla våra resor. De flesta har också viss %-discount för internetbokn, stanna-länge, boka tidigt .. osv. Vi stannar mellan 9-16 nätter och det blir totalt 66 studio-övernattningar.
Vad är normalpris och har vi fått ett bra erbjudande eller ska vi försöka pruta?
Smittan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-01-10, 23:53
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Jag verkar inte få ngn respons på min fråga trots att flera "kalimeror" bott på detta hotell. Konstigt tycker jag Allt jag vill veta är vad priset normalt är 2 pers resp 3 pers studios. Är det hemligt, eller?

Smithan
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-01-11, 00:25
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Hemligt är det nog inte Smithan, det är nog mer en slump att ingen som har prisuppgifter i minnet har sett din fråga.

Jag har aldrig rest i stort sällskap eller bott tre så jag kan bara säga ett par saker generellt: jag uppfattar inte 30 som dyrt för en studio på Santorini - men pruta kan man alltid försöka, går det inte så går det inte.

Vad du bör fråga är hur de billigare studiorna är. Honeymoon har några av rummen under marknivå, enkla och okej rum men jag skulle själv inte vilja bo där så länge som 9-16 nätter. Vill du inte heller det - säg ifrån redan när du bokar.

Edit: har tänkt lite till. Försök pruta så mycket du kan, ni är ju så många och ska stanna så länge att det vore guld för dem att få boka in er. De är dessutom väldigt bra på att serva familjer med ungar så ni skulle troligen få det jättebra.

Senast redigerad av inkfish den 2007-01-11 klockan 00:50.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-01-11, 09:25
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Jag håller med Inkfish! Det går säkert att pruta!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-01-11, 14:47
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Ja, det är också vad jag tycker och hoppas, med tanke på att det handlar om så många nätter som 66 st och 14 personer. Jag har skrivit till hotellet i förrgår och försökt få ner priset, men jag har tyvärr inte fått ngt svar.
Smithan
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-01-11, 15:01
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Jag tycker du ska begära en klumpsumma för hela vistelsen. I början av juni skulle jag anse det rimligt att betala någonstans mellan 600 och 650 euro totalt. Sedan kan ju ni dela priset sinsemellan så lämpligt sätt.

Om det var jag som förhandlade skulle jag skriva att jag har fått ett intressant erbjudande på 580 euro från ett annat pensionat, men att jag gärna vill bo på HM om de kan ge ett bra alternativ.

PS, jag var i Gällivare förra helgen MINST lika bra som Santorini!!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-01-11, 16:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

30 euro for tre personer ar helt ok. Billigare blir svart att hitta i juni och pa Santorini. Jag raknar sjalv med att betala 20-30 euro for boende i cykladerna vid den har tidsperioden men da reser jag ensam.

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-01-11, 20:17
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Jag vet inte, men att kräva svar känns konstigt.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-01-12, 09:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 736
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Citat:
Ursprungligen postat av Smithan Visa inlägg
Har sökt boende (m kök) på Santorini i början på juni för hela familjen, 14 pers(9 vx, 5 barn) Honeymoon erbjuder 30 euro för doublestudio och 40 för triplestudio.
Jag hade nog försökt att pruta. Ni är ett stort sällskap som stannar länge. Det låter dyrt i mina öron. Vi bodde där en natt i slutet på augusti 2006, för 40€. Vi var 2vx och ett barn. Då fick vi ett jättefint rum med etagevåning. Jag tror det var sammanlagt 8 bäddar.

/Netwolf
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-01-12, 16:24
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

PS, jag var i Gällivare förra helgen MINST lika bra som Santorini !!
Kul! Ja, om man föredrar att bada i snö så ...

jag anse det rimligt att betala någonstans mellan 600 och 650 Euro totalt.
600 euro för hela vistelsen för 14 pers i 5 studios 66 nätter skulle bli ... ett snitt på 9 Euro/natt/studio. Det är lågt ....

Smithan

PS Jag har nu fått ett bättre erbjudande från Honeymoon så jag är nöjd.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-01-13, 17:51
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Studios på Honeymoon Beach Hotel

F´låt att jag frågar så mycket.. men jag skulle vilja veta hur rummen ser ut. T ex doublestudio resp triplestudio. Skiljer de i rumsyta och inredning eller är det enbart antal personer/bäddar som gör att de kallas double/triple?

Jag har skrivit till hotellet om detta och att vi inte vill ha ngn studio som ligger en trappa ner, men har inte fått ngt svar. Jag behöver veta, för att placera de olika familjerna(14 pers) allt efter storlek.

Smithan,
som haft "resebyrå" hemma och jobbat som bara den för att få ihop alla avgångar, datum och personer hit och dit. Men nu börjar allt falla på plats det enda som kvarstår är sträckan Eleftherios Venizelos-Santorini.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-01-13, 21:48
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Studios på Honeymoon Beach Hotel

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Smithan Visa inlägg
F´låt att jag frågar så mycket.. men jag skulle vilja veta hur rummen ser ut. T ex doublestudio resp triplestudio. Skiljer de i rumsyta och inredning eller är det enbart antal personer/bäddar som gör att de kallas double/triple?
Det finns " studios " på Honymoon som jag ej kan rek.
Bodde ett par dagar där 2001 !
Initialt charmigt, deras studios som erbjöds var i 2 etage .
Toa & Kök på 1:a vån , en trappa upp, som måste benämnas som sk brandstege ,( densamma bör man undvika efter en "glad" kväll), låg sovavd.

Boendet i källaretaget är för mig ett uteslutet alt! möljligen för en natt !
Så en god rek är, var noga med valet av rum på "Honymoon" !
/ Tom
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-01-13, 22:02
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Studios på Honeymoon Beach Hotel

"Brandstegevarianten" är inte ovanlig på öarna. Jag har bott på en del såna ställen, dock inte på Honeymoon.

Rummen under marknivån minns jag som just rum, jag undrar om de kallar dem studios.

Sen har där hänt en del sen 2001 när du var där. Ett helt nytt hus med studios har t ex tillkommit, det var nytt nån gång mellan 2004 och 2006.

En studio i två plan - med stege - finns bland bilderna på resmålsbeskrivningen på Santorini, länken till honeymoon.

Senast redigerad av inkfish den 2007-01-13 klockan 22:14.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-01-13, 22:31
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Studios på Honeymoon Beach Hotel

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
"Brandstegevarianten" är inte ovanlig på öarna. Jag har bott på en del såna ställen, dock inte på Honeymoon.
För mig är " Brandstegevarianten" helt utesluten , någon j.....a ordning får det väl va !

Jag har inte sagt att "källaretaget " benämns som "studios" !
Dom är vad jag kallar enkla rum !
/ Tom
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-01-14, 12:26
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Studios på Honeymoon Beach Hotel

Nejdå Tom, jag ville bara göra det helt tydligt för Smithans skull!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-01-15, 16:57
Easy Easy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 35
Standard Sv: Studios på Honeymoon Beach Hotel

Jag bodde där 03 i i samma typ av studio och kan inte heller rekommendera det. Hotellet är betydligt mindre än vad det ger sken av på bilder och poolen är modell större badkar. Sen får man själv avgöra om man tycker det är charmigt och bo tillsammans med folk som kan sin Kalimera utan och innan, jag klarar mig utan det. Jag kan inte rekommendera någon att stanna en längre tid på hotellet, det finns betydligt bättre boende i Kykladerna.
Smaken är dock som baken, det finns många som tycker Honeymoon och Santorini är jättetrevligt, för mig är det bara en plats som jag försöker spendera så lite tid som möjligt på.
Ta mig nu inte på orden utan bilda en egen uppfattning, jag har haft fel förr

Citat:
Det finns " studios " på Honymoon som jag ej kan rek.
Bodde ett par dagar där 2001 !
Initialt charmigt, deras studios som erbjöds var i 2 etage .
Toa & Kök på 1:a vån , en trappa upp, som måste benämnas som sk brandstege ,( densamma bör man undvika efter en "glad" kväll), låg sovavd.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2007-01-16, 02:12
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Later jattebra att ni fatt ett battre pris da far aven vi som reser ensamma eller bara behover att rum sakert ocksa ett battre pris. Du far garna beratta hur mycket ni betalar for en studio for tva eller tre. Stannar dock bara en natt eller tva sa da blir priset sakert lite hogre men allt for mycket bor det inte skilja.

Eva
Svara med citat
  #18  
Gammal 2007-01-16, 09:13
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Citat:
Ursprungligen postat av Smithan Visa inlägg
Kul! Ja, om man föredrar att bada i snö så ...
Ja, jag gör ju det I alla fall den här årstiden!

Citat:
600 euro för hela vistelsen för 14 pers i 5 studios 66 nätter skulle bli ... ett snitt på 9 Euro/natt/studio. Det är lågt ....
Jag det är lågt Ser nu att du skrev studioövernattningar. Jag räknade ett rimligt snitt (9 €) per person och natt - men det blir ju nästan tre gånger så många det!

Citat:
Jag har nu fått ett bättre erbjudande från Honeymoon så jag är nöjd.
Så bra. Att jämställa med ensam- eller parresenärer som stannar några dagar kan man inte göra. Ni besparar ägarna ofantligt mycket jobb och pengar genom att vara så många och stanna så länge. Det är ju därför man ger grupppris. Tänk bara alla resor till hamnen och flygplatsen som de slipper tack vara er. För att inte tala om all mindre tvätt och städning.

Senast redigerad av Elisabet den 2007-01-16 klockan 09:45.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2007-01-17, 13:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg

Så bra. Att jämställa med ensam- eller parresenärer som stannar några dagar kan man inte göra. Ni besparar ägarna ofantligt mycket jobb och pengar genom att vara så många och stanna så länge. Det är ju därför man ger grupppris. Tänk bara alla resor till hamnen och flygplatsen som de slipper tack vara er. För att inte tala om all mindre tvätt och städning.
Nej det forstar jag men pruta lite bor dom val gora aven for oss. Vem vill betala listpris om ingen annan gor det. Enkelt som en platt att stada efter en person dessutom.

Eva
Svara med citat
  #20  
Gammal 2007-01-18, 13:26
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Priser på Honeymoon Beach hotel Perissa

Absolut!! ALLA ska förhandla om priset ALLTID! Det är min bestämda uppfattning!

Men hur man än vänder på det och hur lätt det än är att städa efter en person, så går det inte att komma ifrån att 14 personer där några "bara" stannar i 9 dagar och de övriga i 16 dagar, besparar hotellägarna en ryslig massa urstädning av studiorna för nya gäster. Och det är det som tar tid och kräver extra personal. Samt som sagt att de inte behöver åka till hamnen/flygplatsen lika ofta för att hämta/ragga nya gäster. De sparar med andra ord in stora kostnader på sådana sällskap.

Så nog ligger man i förhandlingslä som ensamresenär som tänker stanna ett par dagar. Tyvärr.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT