Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-22, 10:22
pokergirl pokergirl är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010
Standard Bra restauranger i Platanias?

Hej!

Är ny här och slänger in en fråga direkt! :-)

Vi åker till Platanias den 1 oktober, slutet på säsongen men det ska bli härligt. Antar att det är många här i forumet som besökt detta resmål nyligt och som kan tipsa om bra restauranger. Hittade i gamla trådar tips men min erfarenhet av ställen i sydeuropa är att dom ofta byter både ägare och kock. Därför hade det varit toppen med tips från er som besökt Platanias denna säsong.

Hoppas på svar!
Svara med citat
Gammal 2010-09-22, 22:31

Standard Sv: Bra restauranger i Platanias?

Nu har jag gått igenom ett gäng trådar och hittat lite restauranger:

Symposium
Skoniako Rest
Tartufo
Sebastian
Drosia
Don Amigos
Mylos

Vad säger ni experter? Är något av dessa ställen katastrof, eller kanske ett ställe vi absolut inte får missa?

Ser så fram emot att åka, 1 oktober bär det iväg.
Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 07:56
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag gillar Tartufo och Mylos (där det är underbart gott men dyrt). Resten har jag ingen egen erfarenhet av. Drosia rekommenderas av många här har jag sett.
Gunilla (som också åker till Kreta 1 oktober)
Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 11:31
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Drosia =tummen upp

Önskar samtidigt en jättehärlig höstresa
Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 17:05
liner liner är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Hej!
Jag gillar Mitsos Restaurant i Agia Marina. Det är ju en kort promenad från Platanias, men är helt underbart bra. Precis vid stranden, fantastiskt god mat och framför allt trevlig personal. ) Ligger i början av AM om man kommer från Platanias.
Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 20:16
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Sebastians heter inte Sebastians längre...vet dock inte vad den heter nu. Mina favoriter är Drosia och Symposium. Mylos är överskattat enligt mig och Tartufo gillade jag inte...men som sagt många är nöjda där.
Nisos gillar jag, ligger mitt emot Caldera Bay nere vid havet. Ta en promenad till Agia Marina och ät på Oncle Tom...riktigt god pizza och annan mat riktigt billigt

Malin
Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 12:18

Åh, tack för alla svar, det hjälper oss en hel del! Känns ju surt att missa massa bra restauranger när man bara har en vecka på sig att testa utbudet.

Wardakis: Det låter bra, Mylos är dyrt säger du, hur pass dyrt?

Maggan1: Drosia har jag förstått är en favvo hos många här i forumet, ska bli spännande att testa.

Liner: Lägger till Mitsos i listan, promenad är bra för semesterfiguren.

nilam: Bra info, tar bort Sebastians från min lista, lägger till Nisos och oncle tom. Tackar!
Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 13:22
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Senast jag åt oxfilé kostade det nästan 20€, älskar deras djävulsstek med vitlökssås, och det var några år sedan. Fanns då inget husets vin utan dyra sorter på flaska. Jag höll mig till vatten! Personalen verkar onödigt stressad, jag gillar inte när kyparna springer mellan borden, dock maten är suverän.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 13:47
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Senast jag åt oxfilé kostade det nästan 20€, älskar deras djävulsstek med vitlökssås, och det var några år sedan. Fanns då inget husets vin utan dyra sorter på flaska. Jag höll mig till vatten! Personalen verkar onödigt stressad, jag gillar inte när kyparna springer mellan borden, dock maten är suverän.
Gunilla
Jag har för mig att oxfilén t o m kostade ca 30 E i år... rätta mig någon om jag har fel. Jag åt en kycklingfilé som låg på runt 15 E har jag för mig. Tycker inte det var prisvärt.

Malin
Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 20:37
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Drosia, Drosia... deras Boureki för 6 euro och så "lamp in the oven" för 9 euro. Och så är man i himmelen... Det räcker för två, förresten. Men ta ett flaskvin, inte husets.
Svara med citat
Gammal 2010-09-25, 22:11
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Drosia, Drosia... deras Boureki för 6 euro och så "lamp in the oven" för 9 euro. Och så är man i himmelen... Det räcker för två, förresten. Men ta ett flaskvin, inte husets.
Ta gärna husets Menar du att deras portioner räcker för två??? OJJJ En förrätt eller två,och en lamb in oven är lagom tycker jag...

Malin
Svara med citat
Gammal 2010-09-26, 11:48
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Åh, man får äta precis så mycket man vill. Och jag vill inte alls bestämma vad/hur mycket folk dricker och äter och var de gör det, ville bara ge tips på det vi tyckte var lagom och bra.
Svara med citat
Gammal 2010-09-26, 12:10
nilams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gita Visa inlägg
Åh, man får äta precis så mycket man vill. Och jag vill inte alls bestämma vad/hur mycket folk dricker och äter och var de gör det, ville bara ge tips på det vi tyckte var lagom och bra.
Skojade bara

Malin - storätaren
Svara med citat
Gammal 2010-09-27, 20:51

Lampa i ugnen? Tror det får bli ett besök på Drosia på lördag så vi får testa stället!
Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 00:04
I-E-A-I-A-I-O I-E-A-I-A-I-O är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Ingen som tipsar om Panorama, Cosmos eller liknande med lite skön utsikt?
Finns många trevliga sånna i backen upp till gamla Platanias.

Cosmos ligger högst upp på kullen, en liten bit ifrån allt muller. Har inte ätit där(kan var rättså dyrt), men det är helt klart värt en drink framåt sju-snåret när solen börjar gå ner.
Cosmos -> http://www.travel-to-crete.com/members_images/3441.jpg
Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 16:27
micke63 micke63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

hej,var i platanias förra veckan trevligast var nog astrea längst upp på kullen.Drosia är alltid bra prova Drosia chicken mmm.men husets vita var knappt drickbart denna gång.Symposium suverän mat men dyrt.Panorama tycker jag också är värt ett besök. Har du vägen förbi Falassarna så prova Tokyma (osäker på stavningen) underbar taverna här äter du gott för liten peng.... längtar micke
Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 18:32
Inabo Inabo är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

hej

Vi är nyligen hemkommen från Agia Marina men var en hel del i Platanias också....Har ni otur kan vissa ha slagit igen för säsongen eller om det är precis på gränsen....

Jag tycker ni skall gå och prova Resturang Sankta Elena (de vet jag skulle ha öppet en månad till) precis i slutet av Platanias på höger sida alldeles innan hotel Minoa...Man går in bredvid Hotel Santa Helena och förbi deras pool...Resturangen ligger vid havet. Väldigt mysigt med poolen som lyser upp på kvällen. Och poolbaren bredvid. God mat och trevlig personal...Måndagar har de grekisk afton med stor buffe och onsdagar har de underhållning..Vi var där en Onsdagkväll...Underhållningen bestod av en kille som sjöng 50-60 och 80-tals musik...Sjöng han Elvislåtar så såg han ut som Elvis...Sjöng han Michel Jackson låtar så såg han ut som Michel Jackson o.s.v....Det var en härlig stämmning där den kvällen. Önskar er en trevlig resa! Hälsningar Inabo
Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 18:50
Inabo Inabo är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Hej igen.

Vill också berätta att vi var med nyfunna "vänner" och åt på en resturang som heter Olive tree ligger på vägen mot Platanias om man bor i Agia Marina på höger sida även det (och i slutet av platanias mot AM på vänster sida om man kommer från det hållet). Alltså ligger det alldeles bredvid havet....All deras mat kommer från deras egna odlingar. Alltså helt ekologiskt berättade våra nyfunna vänner...På vilket hotell skall ni bo?
M.V.H. Inabo
Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 19:12

Tackar!

Lägger till era tips till listan, vi verkar inte behöva gå hungriga.
Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 20:32

Inabo: Lola, riktigt billigt och verkar vara ett ok hotell.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.