Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Kalimeras hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-28, 17:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Dag 3. Karpathos. Damatria. Christou Piagadi. Agrilaopotamos. Agios Theodoros.

Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Karpathos »

Senast redigerad av Kalimera den 2019-07-22 klockan 16:21. Anledning: Flyttat inlägget till en ny sida.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-28, 17:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Dag 3. Karpathos. Damatria. Christou Piagadi. Agrilaopotamos. Agios Theodoros.

Åh, om ni passerar Christou Pigadi igen - pröva tavernan där. Ser simpel ut men har otroligt god traditionell mat.

Förresten - Kassos har jag tillbringat en dag på. Var där för att reka om jag ville stanna några nätter vid annat tillfälle. Men jag fick liksom ingen känsla alls, tror ni har sett betydligt roligare småöar än den...

(Med reservation för att det är vanskligt att bedöma en ö där man inte övernattat)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-28, 20:14
Ingerelsas avatar
Ingerelsa Ingerelsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 23
Standard Sv: Dag 3. Karpathos. Damatria. Christou Piagadi. Agrilaopotamos. Agios Theodoros.

Hej

Jag hoppas verkligen att ni besöker Kassos! Vi var där för ett par år sedan och gillade verkligen ön. Bara tre dagar, och det är ju så att det tar ett tag innan man landar. Vi njöt av vandringar, bad och god mat! Ett härligt torg som vi upptäckte för sent. Backgammon på en bar med utsikt över "gamla" hamnen inledde kvällarna. Tavernan på huvudgatan var super. Boende fixade vi genom Manolos i hamnen. Vi och en annan svensk familj, kanske nån annan, var turisterna som var på plats, i början av juli.

Inger
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-29, 00:55
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Dag 3. Karpathos. Damatria. Christou Piagadi. Agrilaopotamos. Agios Theodoros.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det vi nu kallar Massevärme råder även idag. Hett. Hett. Hett. När vi kom hem från dagens mopedrunda visade termometern 37 grader. En hjärna som befinner sig under en svart hjälm i sex timmar mår som ni förstår inte bra. Med andra ord är vi lite loja just nu, och det är knappt jag orkar skriva.
Tackar, tackar. Jag känner mig hedrad som fått ett alldeles eget väderförhållande uppkallat efter mig. Och visst är det träffande. Det är sådana temperaturer som jag brukar trivas med i Grekland. Men i ärlighetens namn så blir de flesta av sådana dagar spenderade på stranden. Och när det är moppeturer så är det nog inte så ofta som jag får ihop hela sex timmar på hojen på en dag. Men visst blir även jag lite mjuk i kanterna efter en dag med sådan värme, och då är ju den helt avgörande skillnaden mellan er och mig att jag inte har behövt skriva så mycket i det skicket.

Hoppas att ni får lite svalare så att det blir njutbart också för er. Vill ju helst att ni skall orka fortsätta att vara i skrivande skick eftersom era rapporter är mycket uppskattade.

Tack för fina bilder. De visar ju att det finns många stränder på Karpathos som inte går av för hackor.

Ha det gott.
Mats
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-29, 11:57
Loglas avatar
Logla Logla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stockholm-Söder
Inlägg: 14
Standard Sv: Dag 3. Karpathos. Damatria. Christou Piagadi. Agrilaopotamos. Agios Theodoros.

Amopi hade gott om octopus i vattnet och storkar på land.
Intressant att snorkla ovanför en octopus, följa den och se hur den ändrade färg efter bottens utseende.
Inte helt fel heller att senare käka upp en grillad släkting.
Om det svalkar er så hade vi 9°C i natt i Roslagen. Byter gärna.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-29, 16:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Dag 3. Karpathos. Damatria. Christou Piagadi. Agrilaopotamos. Agios Theodoros.

Citat:
Ursprungligen postat av Logla Visa inlägg
Om det svalkar er så hade vi 9°C i natt i Roslagen. Byter gärna.
Kör till, men bara en timme.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT