Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-17, 11:48
osccar osccar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Hej!

Naxos resan håller på och planeras men vi har kommit fram till att vi vill ha boendet fixat innan vi åker så att vi slipper tänka på den biten och bara koppla av. Det vi söker är ett bra hotell i Naxos Stad eller utanför vid Ag. Georgies stranden. Vi vill ha ett rum, med säng, kokplatta och badrum för två personer gärna med balkong och fin havsutsikt. Vi ska stanna i3 nätter från 11/6 till 24/6.

Söker efter hotell i prisklassen upp till €45 per natt. Vet ni något som är lite dyrare dock så tveka inte att skriva.

Tack för svar

Mvh
Oscar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-17, 12:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Oniro som jag tipsade dig om tidigare i en annan tråd har havsutsikt men om det är så från alla rum vet jag inte. Tror inte att priset i juni överstiger 40 euro.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-17, 14:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Tänkte tillägga att ägarna till Studio Oniro heter Petros och Georgia Kontopoulos. Jag har inte kvar deras telefonnummer. Jag tror att vi betalade 30 euro eller möjligen 35 då för några år sedan i mitten av augusti utan förbokning. Vi åkte med en annan rumsuthyrare från hamnen med det stället vi kom till hade rum under gatuplan och jag avskyr att se fotknölarna på folk som vandrar förbi. När vi gick vidare stannade Petros och frågade om vi sökte rum. Vi bodde högt upp i huset och trivdes mycket bra.

Eva

P.S Nu har vän av ordning påpekat för mig min slarver att Oniro annonserar här på Kalimera. Det har jag totalt missat eftersom jag inte läser annonserna.

Senast redigerad av Eva L den 2008-01-17 klockan 14:20.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-17, 16:47
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Här är tel- och faxnr till Oniro.

Arne


Telefon: +30 22850-24934
Fax: +30 22850-24934
E-post: oniro@nax.forthnet.gr
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-17, 17:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Vi var och tittade på Oniro , men ägaren där hade inga rum åt oss när vi var där i aug. Han sa då att "kom i juni! Då är det inga problem." Det såg väldigt trevligt ut!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-17, 22:32
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Alltså är Oniro längst ut på udden vid Agios Georgios? Det borde ju vara hyfsat nära till det som finns i den ändan av stan därifrån. Jag har alltid trott att det är svindyrt därute så jag har inte ens farit dit och tittat.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-17, 22:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Det finns enligt ägaren 2 Oniro.....Det vi tittade på ligger mer åt Chora till, rätt högt upp. Sedan finns ett Oniro till nära St George stranden.

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-17, 22:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Hmm, tittar en gång till nu på bilderna på deras hemsida och ser att det var inte där jag tänkte först. Jag vet inte varifrån jag fick att det skulle ligga där ute på udden heller. Ser ju ändå ut att ligga bra till så de kanske får ett besök då vi ska söka boende.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-18, 14:12
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

När vi var på Naxos i mitten/slutet av juni för två år sedan bodde vi på Princess of Naxos, som ligger bortom Ag. Georgios-stranden. De begärde 40 euro för ett dubbelrum, men vi prutade ner priset till 20 euro per natt, stannade då i fem nätter. Fräscht, nybyggt hotell och trevliga ägare. Vissa av rummen har havsutsikt.

Carina
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-18, 15:58
osccar osccar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Tack för alla tips! Oniro verkar intressant - någon som har egna bilder från det hotellet?

Ska kolla upp lite mer om Princess of Naxos även.

Fler tips uppskattas
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-01-18, 19:37
poross avatar
poros poros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 47
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Vi har planer på Villa Naxia. Har dock aldrig bott där förut, itne ens varit på Naxos, men det ser fint ut på alla bilder. Ligger 50 m från St George-stranden. Vi har fått pris på 35 euro (i sept).
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-18, 21:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

När vi bodde på Oniro tror jag att paret hade två ställen kanske med samma namn. Har inga foton utom möjligen från den fina utsikten. Det låg inte långt bort alls utan läget var perfekt. Det här är ett av de bättre boenden jag haft i Grekland under de senaste tio åren och städning samt annan service var mycket bra.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-18, 22:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Vi raggades upp i hamnen i Naxos när vi kom vid 01.30 ..Det var just ägaren till Oniro, men han hade ett råttbo för 40 euro som inte ens hade balkong..men lovade att nästa dag skulle vi få lya på Oniro.....fast det hade han inte sen visade det sig...vilket han givetvis visste redan då.....så vi fick rum hos en kompis till honom.... 40 euro för det boendet resten av den natten var INTE ok, men Oniro verkade jättefint!

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-29, 14:54
Elin504 Elin504 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Sökes: Hotell med havsutsitk för rimligt pris

Bodde på Villa Naxi förra året, ligger ca 50 meter från stranden och har nära till staden. Dock inte alla rum har havsutsikt. Dessutom kan det bli lite blåsigt på balkongen på kvällarne, men utsikten är fantastisk!
Vet doch inte vad det kostar natten.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT