Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-10, 19:28
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Tilbake fra vårt første besøk på Kefalonia

Dere fikk rett dere som skrev at vi nok ikke kom til å bli skuffet (besvikna)over at vi valgte Lassi/Kefalonia som reisemål denne ferieuka med datter og barnebarn
Vi er virkelig kjempegodt fornøyde med a l t alle fire

Siden jeg ikke fikk response da jeg spurte om noen her på Kalimera kjente SIMATOS Studios & Apartements i Lassi kan jeg nå fortelle at det var et helt fantastisk bra sted å bo - sentralt i Lassi, men likevel en fredelig
o a s e -a n b e f a l e s både om man reiser alene voksne, eller om man har små og store barn med - og eierne er bare s å hyggelige

Jeg går gjerne i detaljer om noen er interessert, men de har nettsider.
Jeg "fant" Simatos" og booket på booking.com

Det var sol, varme og deilige bad som hadde førsteprioritet denne ferieuka, og vi var virkelig heldige med været, det var deilig og varmt døgnet rundt, uten å være f o r varmt
Ida (8 år) hadde gledet seg helt siden i fjor sommer, da storesøstrene hennes fikk reise til Hellas med oss!

Fra Simatos hadde vi kun 2-3 min å gå til den flotte Makri Gialos stranda, den ble "vår strand" i ferien - basseng hadde vi på nabohotellet, Simatos hadde avtale om at deres gjester hadde gratis solstoler der uten "kjøpeplikt" i poolbaren.
Til Supermarked Lassi gikk vi også på et par minutter.

Veldig fint at det alltid var stasjonert en taxi der, og at turen inn til Argostoli kun kostet 6 euro, vi synes Argostoli er en virkelig fin og trivelig by/stad
Lassi e r jo ikke et sted med "sjel", jeg foretrekker ellers steder med gresk hverdagsliv! - men at d e t mangler oppveies av den korte avstanden til Argostoli og avstanden til mange av de andre stedene vi gjerne ville besøke på Kefalonia.
Tavernaene vi besøkte vil jeg også nevne, i Lassi fikk vi veldig god mat på Phaedra (bl a Kleftiko), Nefeli, Sirtaki, Blue Sky og på strandtavernaen på M. G. - mens vi kunne unnvært besøket på San Lorenzo, det var ikke like bra der, kanskje vi bare var litt uheldige?

I Argostoli spiste vi godt på Captains table i havna og på Kalafatis

Jeg hadde faktisk også trodd prisnivået var enda litt høyere på Kefalonia!

Vi fikk vi ikke utforsket øya, slik Arne og jeg ville gjort om vi var der alene, men vi tok en fin utflukt med Avalon, 24 euro/pers.
På turen "Discover Kefalonia" fikk vi se Myrthos beach og besøkt vakre lille Assos, Fiskardo, som jeg hadde store forvemtninger til, og ble skuffet over..., men, i Ag. Efimia likte jeg meg godt
Turen ble avsluttet med store opplevelser, vi var i Melissani Lake og Drogkarati Cave.
I tillegg fikk vi jo sett hvilken spesielt vakker og blomstrende ø y Kefalonia er!

Vi skal garantert tilbake flere ganger...- m e n hvordan skal vi klare å prioritere, lista over steder vi vil tilbake til er f o r lang allerede

Senast redigerad av kari den 2011-06-10 klockan 19:30. Anledning: skrivefeil
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-11, 10:20
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Tilbake fra vårt første besøk på Kefalonia

Hej Kari!

Kul att läsa om er resa! Fint att ni hade det så bra .
Jag håller verkligen med dig om Fiskardo och Ag Efimia. Fiskardo är väl en charmig by, men alltför dyr och lite överreklamerad. Ag Efimia är en trevlig, mer genuin fiskby och perfekt att stanna till vid för en lunch ...
Nu är det inte långt kvar innan vi reser ner till ön, det ska bli så underbart!

Hälsningar
Conny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-18, 18:50
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Tilbake fra vårt første besøk på Kefalonia

Forstår at du lengter, C@nny

- vi vil gjerne besøke Kefalonia igjen, men for v å r del må nok det være i
l a v sesong, vi ble overrasket over at det var så mange mennesker på Makri Gialos stranden i mnd skiftet mai/ juni.

Hvor sent, eller tidlig, på året må man reise for at den stranden skal være lite besøkt? - ellers er jo selvsagt løsningen selvsagt å finne en mindre populær strand

Jeg ønsker deg/dere en deilig ferie
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-18, 21:35
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Tilbake fra vårt første besøk på Kefalonia

Om du liker en fin strand utan så mycket folk - då är Lourdas en strand för dig. Men då måste ni har bil. Det tar ca 20-30 minuter att köra med bilen dit. Det är en av de finaste stränder jag har varit på i Hellas!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-06-19, 11:12
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Tilbake fra vårt første besøk på Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Forstår at du lengter, C@nny

- vi vil gjerne besøke Kefalonia igjen, men for v å r del må nok det være i
l a v sesong, vi ble overrasket over at det var så mange mennesker på Makri Gialos stranden i mnd skiftet mai/ juni.

Hvor sent, eller tidlig, på året må man reise for at den stranden skal være lite besøkt? - ellers er jo selvsagt løsningen selvsagt å finne en mindre populær strand

Jeg ønsker deg/dere en deilig ferie

Hej Kari!
Tack så mycket .
Bara 2v kvar nu!

Angående Makris Gialos, - Jag vet inte riktigt .... Det är väl väldigt tidigt eller väldigt sent på säsongen. Jag har vid alla mina besök (liksom i år) bara varit där i juli. Då är det ganska mycket folk på stranden.
Det finns ju som sagt flera, mindre besökta stränder som är lika bra. Min favorit är ju Mounda beach. (Det är 2 stränder egentligen). Den är jättelång! Det finns lite solsängar och parasoller på ett parti, men det är inte så mycket. Går man ex.vis utåt udden till så kan man vara helt för sig själv. Det är en väldigt långgrund strand så den passar perfekt för barnfamiljer. När vi hyr bil så blir det minst ett par turer dit ...
Även Ai Helis m.fl är bra. Fin och mjuk sand med fin botten, som vi gillar.
Tidigare så var min favorit Avithos, men den "blåste sönder" mellan 2008 o 2009. Från att ha varit en jättefin sandstrand så var det helt plötsligt en massa sten överallt, både på stranden och i vattnet ... Men jag ska åka dit och inspektera den i år. Kanske har stenarna "blåst tillbaka" ...

Hälsningar
Conny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT