Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-05-02, 21:09
Jamas! All the best Jamas! All the best är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 3
Standard Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Hej!

Vår stora son var på Kefalonia 2008 och han övertalade oss att det var det vackraste ö han sett , så förra sommaren åkte vi (4 personer inkl. sonen) till Kefalonia på 2 veckor. Jag Googlade lite om denna ö och såg många underbara bilder och mitt i allt detta så hittade jag Kallimera och E-guiderna. Toppen!
Vi fick massor av tips och besökte nästan allt som det stod om förutom Fiskardo, grottorna och vingårdarna!
Nu har vi bokat 3 veckor i sommar och då ska vi hinna med det och alla andra favoritställen............
Nu pratar vi om att åka över till Zakyntos och ev. Lefkas. Är det någon som vet om det går några båtförbindelser till dessa öar? Från var? Hur ofta och hur lång tid det kan ta?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-05-02, 21:37
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 731
Standard Sv: Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Citat:
Ursprungligen postat av Jamas! All the best Visa inlägg
Nu pratar vi om att åka över till Zakyntos och ev. Lefkas. Är det någon som vet om det går några båtförbindelser till dessa öar? Från var? Hur ofta och hur lång tid det kan ta?
Man kan vel regne med 2 båter daglig mellom Fiskardo på Kefalonia og Nidri på Lefkada.

Tilsvarende 2 daglige avganger mellom Pessada på Kefalonia og Skinari på Zakynthos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-05-03, 08:06
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Hej!

Jag vet inte exakt hur situationen ser ut i år, men det har iaf funnits dagsutflykter med buss&båt från Argostoli till Zakynthos 1g/vecka. (Det finns även en liknande resa till Ithaka). Jag har en brochyr från 2009 som beskriver dessa resor och hoppas att utflykten fortfarande existerar nu i sommar ... Jag tror att det var KTEL som arrangerade (Vid busstationen)
När ska ni resa?

//C@nny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-05-03, 09:08
RANs avatar
RAN RAN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 527
Standard Sv: Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Dottern med pojkvän hyrde bil på Kefalonia och tog båt över från Fiskardo till Vassiliki på Lefkas för att överraska oss när vi semestrade där 2008. Det tog ca en och en halvtimme har jag för mig.
Har nog aldrig blivit så paff någon gång när jag fick syn på dom sittandes på altanen vid vårt boende. Den minen skulle man haft på kort Jag visste ju ens att de hade semester.

RAN
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-05-03, 17:16
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Det är en fin tur att åka till Zakynthos på en dagstur eller övernattning på ön. Det går en tur rätt tidigt från Pessada som ligger ca. 1 mil från Argostoli med båt 1 tim och 40 min är man på Zakynthos en heldag och behöver då ett fordon att ta sig runt ön. Taxi blir dyrt då är det bättre att hyra en bil. Färjan har hamn rätt långt norr ut på Zakynthos så det blir en bit att åka. Det går en färja rätt sent på eftermiddagen som man kan ta vid en dagsutflykt.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-05-05, 21:15
Jamas! All the best Jamas! All the best är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Tack alla ni som svarat! Jag ska kolla upp båtresorna.
RAN: Vilken överraskning du fick på semestern! Så häftigt!!!!!!!!!!!!!!!
C@nny: Vi åker ner 26/6 läääääääääääängtar.......................
Ha det bra i vårsolen!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-05-05, 22:21
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Citat:
Ursprungligen postat av Jamas! All the best Visa inlägg
Tack alla ni som svarat! Jag ska kolla upp båtresorna.
RAN: Vilken överraskning du fick på semestern! Så häftigt!!!!!!!!!!!!!!!
C@nny: Vi åker ner 26/6 läääääääääääängtar.......................
Ha det bra i vårsolen!
Då kanske vi ses på ön!

//C@nny
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-05-06, 01:59
dulemis dulemis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Båt mellan Kefalonia, Zakyntos och Lefkas?

Som det redan skrivits, så går det båtar mellan alla öar förutom Korfu.
Själv var jag på Kefalonia 1 v. i september i fjol och åkte då över en dag till Zakyntos med hyrbil. Båten går vid 9 på morgonen har jag för mig från Pesada till Agios Nikolaus-hamnen på Zakyntos, tar som mest 1,5h.
Vi betalade t/r 120€ för bil och 4 biljetter och var inne i Zakynthos stad en sväng och därefter på bad och sköldpadde-sightseeing nere på södra Zakyntos (Laganas)
På väg tillbaka körde vi till utkiksplatsen över kända Shipwreck Bay och sedan ner till hamnen igen. En dagsutflykt som räckte för att i stort runda lilla Zakyntos, och båten går tillbaks 18.30 har jag för mig.

Åker ner 2 v i månadsskiftet juni/juli i år, denna gång blir det några dar på Lefkas, genomfart Kefalonia och två dagar på Zakyntos igen
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT