Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-27, 18:36
AK AK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 2
Standard Var hittar ni alla dessa "billiga flygbiljetter" inrikes i grekland?

Hej!

Efter att en tid ha sökt på olika flygbolag för inrikesresor i Grekland kan jag bara konstatera att jag absolut inte hittar några direkt billiga avgångar. Allt är väl i och för sig relativt, folk kan ju mena olika saker med ordet "billigt", men jag vill minnas att jag läst om folk som inte ens tycker att det skiljer speciellt mycket från färjepriserna.

Så med vilka bolag hittar ni dessa "billiga" resor? Jag har främst sökt inom Dodekaneserna samt mellan Dodekaneserna och Kreta hos Olympic Airways och Aegean Airlines.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-27, 21:12
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Var hittar ni alla dessa "billiga flygbiljetter" inrikes i grekland?

Citat:
Så med vilka bolag hittar ni dessa "billiga" resor? Jag har främst sökt inom Dodekaneserna samt mellan Dodekaneserna och Kreta hos Olympic Airways och Aegean Airlines.
[/quote]

Hej !
Jag har flyg( Aegean Airlines ) från Samos till Aten i slutet av Juni , betalade 68 euro för två pers ! Bokat i April . Visserligen avg. från Samos kl 7.40, men ändå !
Man kanske ska vara ute i god tid ?
/ Tom
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-27, 21:16
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Var hittar ni alla dessa "billiga flygbiljetter" inrikes i grekland?

Om man är ute i god tid kostar Aegean line från 34 € , Olympiaki från 56€., Sky Express 99€. Hydroplanen är lite dyrare och har färre platser.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-27, 22:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Var hittar ni alla dessa "billiga flygbiljetter" inrikes i grekland?

Snabbåtarna och flyget lär ha ungefär samma priser, åtminstone från vissa öar. Det exempel som nyligen nämndes i en annan tråd är Milos där någon hade betalat 450 kr för båt förra sommaren och flyg kostar 41€ i september om man bokar nu.

Jag har sett flygpriser från 25€ med Olympic, men det är korta turer som antagligen är väldigt billliga med båt också. Ett exempel som ofta brukar jämföras är Karpathos-Rhodos där det bara skiljer några tior mellan båten och flyget.

Ju tidigare man bokar ju större är chansen att få en billig biljett.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-05-28, 09:23
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Var hittar ni alla dessa "billiga flygbiljetter" inrikes i grekland?

Jag köpte flygresa Aten-Samos för någon vecka sedan med Olympic, 650 kronor. Hemresan blev med Aegean airlines. Den kostade 10 E. Med skatter blev det 25 E.

Lena
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-05-28, 19:41
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Var hittar ni alla dessa "billiga flygbiljetter" inrikes i grekland?

Kanskje 'feil' tips på et svenskt forum, men jeg har altså hatt god hjelp mht. greske innenriks flyg billetter hos Widerø. Norskt selskap, wideroe.no - tror jeg. Fant ut dette ved en tilfeldighet. Man kan hitta rimelige billetter og få chatte-hjelp under bestillingen. Og få opp ulike alternativer; økonomi eller business.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT