Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-28, 16:51
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Det blir en resa till Lanta nästa år.

Nu var det beställt resa till Lanta nästa år. Vi skall bo lite vid sidan om och hotellet är Ananda Lanta Resort. Det blir nog att åka runt bland en del andra öar också.
Seaside
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-28, 16:52
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

25 Januari åker vi......
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-28, 21:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Låter härligt här är en till som också ska dit nästa år. Känns som en favorit som alltid kan gå i repris. Om Lanta är lika fint när jag går i pension som det är nu kommer jag att tillbringa minst två vintermånader där och en månad på andra ställen. Kanske i Burma som förhoppningsvis är en demokrati då.

Eva som visserligen fortfarande är -60.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-30, 12:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Hotellet såg fräscht och fint ut på bilderna.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-04-30, 18:47
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Visst ser det fint ut. Pratade med några i år som bodde på hotellet och de var nöjda. Skönt att det faktist ligger lite avsides. Och det är inte så långt att knalla ner till German bakery som har en mycket god frukost mmmm. Inte heller så långt till Long beach och Second home för att äta en bit. Man börjar redan att längta ... Men först till Rodos och Karpathos.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-05-01, 10:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Om ni inte provat franska bageriet kan jag rekommendera det också. Vid huvudvägen i slutet av Long Beach.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-05-01, 17:15
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Skall absolut kolla upp det. Skulle gjort det i år men det blev aldrig av då men nästa år blir det.
Har du något annat som du kan rekommendera?
Seaside
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-10-19, 16:03
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av seaside Visa inlägg
Skall absolut kolla upp det. Skulle gjort det i år men det blev aldrig av då men nästa år blir det.
Har du något annat som du kan rekommendera?
Seaside
Vi får kanske ses över en kopp kaffe eller drink där nere.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-10-20, 20:46
seaside seaside är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Varberg
Inlägg: 445
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Visst, det skulle vara kul. Vi skulle kunna samordna ett möte där nere. Tid och plats när vi närmar oss avresan?
Vi åker från Kastrup.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-10-20, 21:29
Elisalinns avatar
Elisalinn Elisalinn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Stockholm och Lefkas
Inlägg: 79
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Om man tar en liten snabbkoll i tidningarna idag, så är Thailand inte det optimala resmålet, korruption, prostitution, dåliga hotellrum med noll koll.
Förstår inte hur intelligenta människor väljer att ens tänka tanken...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-10-21, 09:09
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av Elisalinn Visa inlägg
Om man tar en liten snabbkoll i tidningarna idag, så är Thailand inte det optimala resmålet, korruption, prostitution, dåliga hotellrum med noll koll.
Förstår inte hur intelligenta människor väljer att ens tänka tanken...
Tänkte inte svar dig men kan inte låta bli. Lanta har ingen prostitution och huruvida vi som åker dit är intelligenta eller inte kan du ju fundera lite över. Standarden på hotellen är väldigt bra och jag som har besökt flera ställen i Thailand har aldrig bott i ett dåligt rum det är som på många andra ställen beroende på vad man väljer. Kanske är du en väldigt rättskaffens människa som alltid analyserar dina val från ett flertal moraliska aspekter då åker du antagligen inte till Grekland? För där är prostition tillåten och korruption ja vad tror du om det? Du får nog läsa på lite bättre.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-10-21, 09:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av seaside Visa inlägg
Visst, det skulle vara kul. Vi skulle kunna samordna ett möte där nere. Tid och plats när vi närmar oss avresan?
Vi åker från Kastrup.
Vi får byta kontaktuppgifter när resan närmar sig. Jag åker från Arlanda och är min andra vecka på Lanta när ni kommer ner. Jag reser ensam den här gången men nästa resa 2014 kommer barn och barnbarn att åka med. Barnbarnen bläddrar ofta i albumet från sin första Thailandsresa och ser fram emot sin andra. Koh Lanta är ju ett riktigt paradis även för de små.

Eva
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-11-03, 18:31
Elisalinns avatar
Elisalinn Elisalinn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Stockholm och Lefkas
Inlägg: 79
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

[quote=Eva L;289463]Tänkte inte svar dig men kan inte låta bli. Lanta har ingen prostitution och huruvida vi som åker dit är intelligenta eller inte kan du ju fundera lite över. Standarden på hotellen är väldigt bra och jag som har besökt flera ställen i Thailand har aldrig bott i ett dåligt rum det är som på många andra ställen beroende på vad man väljer. Kanske är du en väldigt rättskaffens människa som alltid analyserar dina val från ett flertal moraliska aspekter då åker du antagligen inte till Grekland? För där är prostition tillåten och korruption ja vad tror du om det? Du får nog läsa på lite bättre.

Är tämligen påläst vad gäller korruption och prostitution. Men kul att du hugger, häpp.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-11-03, 19:08
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard Sv: Det blir en resa till Lanta nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av Elisalinn Visa inlägg
Om man tar en liten snabbkoll i tidningarna idag, så är Thailand inte det optimala resmålet, korruption, prostitution, dåliga hotellrum med noll koll.
Förstår inte hur intelligenta människor väljer att ens tänka tanken...

Vilket är enligt dig, det optimala resmålet? Är det i ett land som helt saknar problem av alla slag, perfekt ur moralisk synpunkt? Inte ens Grekland är ett resmål utan ovanstående negativa sidor. Är du dessutom övertygad att Grekland har hamnat i sin ekonomiska knipa enbart av utomstående orsaker eller tror du att det kanske finns orsaker inom landet också? Kanske ett litet uns av korruption, möjligen?

Vad är ett "dåligt hotellrum med noll koll" ???

Jag har aldrig varit i Thailand och kommer högst troligt aldrig att åka dit. Jag känner mig inte särskilt intelligent men jag väljer bort Thailand av orsaker som inte handlar om ovanstående.

Låt folk åka vart de vill, oavsett intelligensnivå.


/ Hasse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT