Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-03-20, 16:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Det du behöver kika på är att utresan är på morgonen (så att du hinner med kvällsbåten) och att hemresan inte är alltför tidig.

Jag har just fått klart för mig att mina flygtider när jag ska till Tilos ändrats, så planet hem på söndagen går kl 11.00. Helt värdelöst, för då kan jag inte ta morgonbåten från Tilos utan måste (med tidigare års tidtabeller) åka från Tilos på fredagen.

Men med tanke på båtsituationen just nu kan mer än vanligt hända, har jag tur dyker det upp en lördagstur. Annars får jag göra det bästa av Rhodos, det är ju också Grekland :-)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-03-20, 18:13
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Ving eller apollos flyg?från Göteborg?
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-03-20, 18:23
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Airtours med SAS från Gbg. Hade tänkt tipsa dig om att de ofta är lite billigare på flygstolarna, men när jag såg flygtiden på hemresan så var det inget toppentips längre.

Ska man bara stanna en vecka är det värdelöst med två nätter på Rhodos på slutet, men jag ska stanna fyra så jag överlever.

Men som sagt, eftersom ny båt KAN vara på gång vet man inte vad som händer. Det KAN dyka upp en lördagstur, även om det inte funnits innan. (Får nog försöka pinga Annki här, hon har använt alla tänkbara båtförbindelser till Tilos. Kommer jag ihåg rätt om att det inte funnits någon tur från Tilos på lördagar, Annki?)
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-03-20, 18:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Förresten maja, kika på Fritidsresor också, åtminstone förut har de haft perfekta flygtider. Hemflyget har gått 12.35, jag har tagit morgonbåten från Tilos, ätit en god frukost på Rhodos och sedan i lugn och ro tagit lokalbussen till flygplatsen.

Men då gäller att en ev ny båt inte tar längre tid på sig med Sea star, alt att den startar tidigare för att komma till Rhodos ungefär samtidigt som SS brukat göra.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-03-20, 18:38
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Fritte värdelöst ut kväll hem natt, avresa fredagar. Reguljärt tar väl hela dagen vad jag kan se. Smidigast att ta charterstol enligt mig. Vänta med att boka in i det sista så brukar priserna gå ner.Gott om flygstolar till Rhodos enl min tidigare erfarenhet iaf 😊
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-03-20, 19:33
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Ja, kväll och fredag var ju inte mycket att komma med Synd, de hade så bra tider innan.

Om det varit gott om flygstolar i september innan behöver du nog inte oroa dig, men det kräver ju också att du inte är jättenoga med vilket boende du får. September är högsäsong på Tilos och man kan nog inte välja och vraka om man bokar sent.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-03-20, 19:50
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Det KAN dyka upp en lördagstur, även om det inte funnits innan. (Får nog försöka pinga Annki här, hon har använt alla tänkbara båtförbindelser till Tilos. Kommer jag ihåg rätt om att det inte funnits någon tur från Tilos på lördagar, Annki?)
Ja, du kommer ihåg rätt Inkfish, det brukar inte gå någon båt på lördagar.
Och Maja68, Apollo och Ving har alltid sett till att få ut sina resenärer till Tilos på söndag kväll, så även om ni bara har flygstol kan ni ta kontakt med dem på flygplatsen då ni anländer och fråga vilken båt de kommer att använda sig av, och varifrån den avgår.
Ett alternativ kan ju också vara att ta Blue Star Diagoras på måndag 16.00, men jag förstår om ni vill komma över samma dag, om ni bara stannar en vecka.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-03-20, 20:08
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Tack Annki, det är tryggt att ha dig!

Förhoppningsvis har guiderna lyckats lära sig det där med båtarna i september. När jag frågade dem samma fråga i maj fick jag svaret att det skulle gå två båtar, en från Mandraki och en från Kamiros Skala

Om inget går i stöpet kommer jag att vara på Tilos när Maja ska dit, isåfall kan jag hålla koll på båtinformationen.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-03-21, 13:47
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Vad snällt inkfish! Någon som vet hur Studios Savenna är? Hittar ingen webbsida el kontaktinfo men ngn har tidigare skrivit att de har ett mkt bra läge...
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-03-23, 10:45
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Vet inte hur det är att bo på Savenna, men läget vid strandpromenaden kan inte bli bättre. Från grinden till stranden är det kanske fem steg, till närmaste taverna tio ...

Det finns säkert några här som bott på Savenna och kan berätta mer.
Lycka till!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-03-23, 22:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
Vad snällt inkfish! Någon som vet hur Studios Savenna är? Hittar ingen webbsida el kontaktinfo men ngn har tidigare skrivit att de har ett mkt bra läge...
För något år sedan hittade jag kontaktuppgifter till dem, jag tror det var på en dansk blogg. Där fanns ett telefonnummer. Men nu hittar jag den inte igen. De har även haft en video på youtube som visade att det är jättefint och fräscht, men jag hittar inte heller den nu.

Bor man åt framsidan är det fantastiskt, de har även minst en studio/lägenhet åt baksidan och då är utsikten inte rolig men det är ju jättenära till stranden även därifrån.

Har du facebook? Isåfall skulle du kunna fråga i Tilosgruppen där om någon har kontaktuppgifter.

Andra ställen längs strandpromenaden är Pavlos rooms, Kleopatras rooms, Nautilos och Oasis.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-03-23, 23:30
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Maja, Savvenas studios är enkla, men vill man bo nära stranden är läget perfekt och värdparet är jättegulliga. De har en Facebooksida, sök på: Studios Savvena.
E-mail:gsavvenas@yahoo.gr
Tel:+30 22460 44105
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-03-23, 23:37
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Citat:
Ursprungligen postat av Annki Visa inlägg
Maja, Savvenas studios är enkla, men vill man bo nära stranden är läget perfekt och värdparet är jättegulliga. De har en Facebooksida, sök på: Studios Savvena.
E-mail:gsavvenas@yahoo.gr
Tel:+30 22460 44105
Jamen det är ju klart! Två v och ett n. Jag sökte på ett v och två n. Nu hittade jag både youtubefilmen och den danska bloggen. Tack Annki!

Hoppas du har bättre tur med mailadressen än vad jag hade för ett par år sedan, maja, jag mailade och det ska vara deras söner på Rhodos som svarar på den. Men jag fick aldrig något svar.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-03-23, 23:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Här är youtubefilmen, gjord 2008 innan framsidan blev så grönskande och vacker som den är idag.

https://www.youtube.com/watch?gl=GB&...&v=AS-6tpl0okc
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-03-24, 10:05
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Videoklippet funkar ej o inget svar på mejladressen som fanns i en äldre tråd, de kanske har slutat hyra ut...
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-03-24, 10:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
Videoklippet funkar ej o inget svar på mejladressen som fanns i en äldre tråd, de kanske har slutat hyra ut...
Klippet funkar på dator.

Nja, både de och deras lilla pensionat levde och frodades förra året i alla fall. Och mailadressen fick jag alltså inget svar på för ett par år sedan heller. Jag tror att man måste ringa.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2015-03-24, 11:16
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Ja nu såg jag klippet... Ja förmodligen ringa men då väljer vi nog nåt annat.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2015-03-24, 11:22
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Jag skulle gissa att Savvena är lite dyrt, åtminstone med min standard. Danskarna med bloggen betalade 45 i september och det var redan 2011. Men stället är väldigt fint så det behöver inte innebära att det inte är prisvärt.

Men kika på andra, Tilos är fullt av superbra alternativ.
Svara med citat
  #39  
Gammal 2015-03-24, 11:29
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Redan fullt där vi ville bo...Anemoessa...väntar på svar från Irinoula nu, vill bo nära stranden men ej på charterhotell😊
Svara med citat
  #40  
Gammal 2015-03-24, 11:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Båttidtabell Rhodos-Tilos sept

Anemoessa är jättefint, det förvånar mig inte om det är fullt där

Hoppas du får bra svar från Irinoula.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT