Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-07-20, 21:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Har inte fått svar på det, men vi fick 1000kr i kompensation för den misslyckade transfern! De kanske tyckte det räckte...

Lissi
Ja, det vet jag ju. Jag var mer nyfiken på vad de hade sagt om det, för jag gissar att de inte ens visste om att det kan gå till så.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-07-20, 22:40
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Utsikten från Annas är den absolut bästa jag haft i Grekland om jag minns rätt.
Nu är väl även rummen lite uppfixade. (Näst bäst utsikt vi haft är utsikten från Panorama i Pythagorion.)

Vi åkte charter den gång vi bodde på Annas , men fick på önskan via mail rum nr 8 högst upp. Tyvärr, om man åker från Kalmar, vilket vi ju gärna gör då vi bor där, så finns inte Annas i utbudet, då Mike hyr ut till Ving söndag-söndag och från Kalmar blir det Ving onsdag-onsdag. När vi bokade fanns bara Marinas och Ilidi Rock ledigt. Ska kika efter nästa gång lite tidigare så kanske det finns något annat, ELLER så chansar vi på billig restresa Kalmar-Rhodos 14 dagar och skiter i boendet på Rhodos mer än ett par nätter i början och i slutet. Då kan vi ju välja fritt på Tilos. Bara flygstol från Kalmar är svindyrt!

Lissi - som vill till Tilos och Annas igen.
Inte många resor från Kalmar till Rhodos vad jag kan se. Vilket bolag snackar vi då om?

Masse
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-07-20, 22:51
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag visste att den äldre delen hette Michalis (det står också över ingången),
Men boendet är ju inte hela semestern! Städningen var bra, men som sagt badrum och möblemang sunkigt!

Lissi
Finnes de t o "Michalis" , der oppe da?
Siden "Michalis" på booking,com scorer høye 9.7 av 10 mulige og neppe har "sunkiga" bad og møbler ?

I k k e veldig viktig for meg, men...

Vi bodde på Anna's i 2005.
Hadde informert Mike om at jeg kjente Anna's fra Kalimera, og bestilte der pga den flotte utsikten!
- likevel fikk vi ikke rom på Anna's, men på et sted tilhørende en slektning av Mike et stykke lenger bort i veien (før "Anna's)
Etter en dag fikk vi rommet med den s t o r e balkongen, Mike ville nok "rette opp"
HERLIG utsikt, men det var e t t minus med den balkongen syntes jeg!
- de som bodde rett over, med l i t e n balkong, hadde full oversikt over oss,
enten vi lå på solseng, eller satt ved bordet.

Da vi var på Tilos nå i mai tok vi selvsagt en tur opp på høyden for å nyte den herlige utsikten, men vi vil ikke bo der oppe.

Vi var veldig godt fornøyd med å bo på APOLLO, nært til alt
og med gate/havutsikt fra balkongen vår og (vi så opp til Anna's og
- men spesielt var utsikten fra takterrassen flott
Der var det fine møbler og en grill man kunne benytte, om man ville.

Vårt studio var ikke så stort, men nyrenovert, med g o d e senger, det var veldig pent
Kjempetrivelig vertskap, som gjerne ville gjøre litt ekstra
Der kommer vi til å bo igjen, om / når vi reiser tilbake til Tilos

Et eksempel på "det lille ekstra", man blir ikke i d å r l i g e r e humør når man kommer inn på rommet :

Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-07-20, 22:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Inte många resor från Kalmar till Rhodos vad jag kan se. Vilket bolag snackar vi då om?

Masse
5 avgångar var det till Rhodos från Kalmar från mitten av maj fram till midsommar. Ving och Fritidsresor. Man kunde också välja Symi och Tilos.

De ska köra lika nästa år vad jag förstått.
Även Växjö har haft avgångar. Apollo.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-07-20, 23:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Kari, det är samma Michalis som på Booking, MEN de flesta bilderna visar mycket finare möbler än de som var där vi bodde..Jag tror att bild 11 (?) i det bildgalleri jag såg var från det rum vi hade. och där ser du att det inte finns några stolar eller annat bord än spegelbordet och nattygsborden vid sidan av sängen. Att vara 2 personer och bara ha EN liten ynka pall att lägga ifrån sig kläder på är LITE. På Annas fanns bord och 4 stolar inne också! De tjusiga gröna möblerna fanns inte på vårt rum. Men städningen var bra och utsikten fin ut mot havet.
Köksutrustningen var MINIMAL och skärbrädan och besticken var rent äckligt gamla och slitna. Varför i hela friden inte förnya varje säsong? STÄDNINGEN var bra, men både spegellampan och handfatet var löst och lampan blinkade hela tiden. SLITET skulle jag säga om rummet som ser mycket tjusigare ut på bilden. MEN åker vi nästa år från Kalmar så får det ju bli Marinas igen kanske då Annas inte finns de turerna och DÅ ska jag ringa innan och tala med Marina och försäkra mig om rum i allra främsta huset om vi ska boka.

Nog om detta....Tilos är underbart i alla fall och Marina var trevlig.

Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-07-20, 23:29
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nog om detta....Tilos är underbart i alla fall och Marina var trevlig.
Lissi


- men jeg forstår g o d t at dere ikke var fornøyde med rommet!
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-02-16, 07:50
Maddit Maddit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 59
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

uärk
Har aldrig träffat en enda kackerlacka i grekland....bara på Cran Canaria.
har ni träffat på dom otäckingarna många gånger? Dom är verkligen inte trevliga.....
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-02-16, 11:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Maddit Visa inlägg
uärk
Har aldrig träffat en enda kackerlacka i grekland....bara på Cran Canaria.
har ni träffat på dom otäckingarna många gånger? Dom är verkligen inte trevliga.....
Jag har träffat på dem på många olika ställen i Grekland. Och ja, de är äckliga, men det är bara att trampa ihjäl dem/slå ihjäl med en sandal eller nåt.

De har inget med renlighet att göra, de kan dyka upp på det renaste ställe. Ett tillfälle då de ofta kommer ilande är när vädret plötsligt slagit om till ordentlig värme. Det lockar fram dem.

Men de är inte farliga och de betyder inte att hotellet där man bor är dåligt städat
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-02-16, 14:14
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Hej Alla


Från mitt resebrev 2006:

Efter en och en halv timme var vi framme på Tilos, upp till Annas Studios, ingen ägare hemma, men väl en hjälpsam svensk dam. Ägaren Mike driver även bageriet i byn, så ner till bagar´n, han hade inget rum ledigt. Men väl hans kusin Marina (hon som har Super Marketen Yannis bortom bageriet) rum lediga, deras studios ligger intill Annas studios uppe på sluttningen bakom hamnen.
Marina kom och hämtade oss med bilen och körde oss upp till sitt "hotell", Vilken utsikt, snygga och prydligt inredda rum, med fläkt, TV, köksdel och terrass, en "nätt en" på över 50 kvadratmeter i vinkel och i två plan, vy över byn och hamnen, helt otroligt (45 €)! Vilken start på ö-luffen, härligt..

Vi hade vidunderlig utsikt från terrassen!


//PA
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-02-16, 14:18
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 127
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Vi bodde på Marinas i slutet av september i fjol. Vi mailade och bad om rum med havsutsikt i främre huset. Det fick vi också. Vi har aldrig varit där förr, så att det hänger på kontakter tror jag inte på. Vi hade inga grannar på den veckan vi var där. Var väldigt skönt då balkongerna ligger väldigt nära varann utan avgränsning emellan. Den vackraste och bästa utsikten någonsin i Grekland för oss. Städningen var tipptopp! Trots det hade vi kackerlackor. Men fick en spray av städis å sen var det snuskiga problemet löst!😊
Måste tillägga, vi åkte charter med Ving.
Jenny

Hej Alla


Kackerlackor beror oftast på att den/de som bott tidigare i rummet/lägenheten lämnat mat framme. Kackerlackorna känner lukten på långt håll och kommer inflygande!


//PA
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-02-16, 14:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Kommer man med charter har man större risk att få Michalisboende alltså bakre huset tror jag. Jag hade önskat främre huset både till Ving och till Marina direkt via Marinas hemsida, men vi fick bakre. ( Jag fick aldrig svar från Marina.) Utsikten över soluppgång och hav var fint, men ner över själva byn var allt skymt av huset framför med de fula solpanelerna och vattentankarna. Rummet var som jag skrivit väldigt slitet och dåligt utrustat....Nästa gång med charter blir det Annas och kommer vi för egen hand blir det Irinoula. Oavsett boende är Tilos underbart!!!!

Lissi
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-02-16, 16:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Kommer man med charter har man större risk att få Michalisboende alltså bakre huset tror jag. Jag hade önskat främre huset både till Ving och till Marina direkt via Marinas hemsida, men vi fick bakre. ( Jag fick aldrig svar från Marina.)

Lissi
Tror inte risken är större att man hamnar i bakre huset om man åker charter, det är ju fler en jag som hamnat i främre huset som åkt charter!

Om Marina inte svarar på mail, kan man ju alltid ringa!
(jag fick svar per mail).

Men jag tror säkert jag skulle trivas lika bra på något annat hotell, då jag mest bara sover och äter frukost på hotellet!..
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-02-22, 12:03
Maddit Maddit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 59
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Ni som varit på Annas studios, vet ni hur mycket det kostar med aircondition? Verkar inte finnas saftey box?
kram på er Kalimera vänner
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-02-22, 13:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Maddit Visa inlägg
Ni som varit på Annas studios, vet ni hur mycket det kostar med aircondition? Verkar inte finnas saftey box?
kram på er Kalimera vänner
För det mesta brukar AC ingå i rumspriset, så var det iaf på Marina studios på Tilos.
Kan inte minnas att jag någon gång i Grekland betalat extra utöver rumspriset för AC..
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-02-22, 13:22
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Reser ni charter? I så fall kan jag rekommendera Hotel Eleni beach med Apollo ...har bott där tre gånger och har trivts fantastiskt bra där. Alldeles nära stranden och den mysiga strandpromenaden. Air condition ingick, fria solstolar, god frukost och supertrevlig och serviceminded personal och ägare. Har aldrig känt behov av safety box under mina resor till Grekland



/ Maggy
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-02-22, 13:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Nu är det några år sen jag bodde på Annas och jag kommer faktiskt inte ihåg om vi använde AC då det fanns en jättestor golvfläkt vi använde.....Vi betalar aldrig extra för AC. Förr ingick det alltid , men nu har nästan alla hotell extra avgift, vilket man kan förstå pga den dyra elen och att många slösade väldigt med AC på fast man inte var på rummet. Jag kan kolla med Mike och återkomma...

Lissi

...har skickat frågan till Mike...

Senast redigerad av Lissi den 2015-02-22 klockan 13:50.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2015-02-22, 14:02
Maddit Maddit är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 59
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Vi åker charter! Skulle kunna tänka mig att åka med Apollo då man kan resa från Jönköping, vilket är nära där vi bor. men Apollo tar 1000kr för transfern till Tilos vilket VING inte gör! Sen tycker jag att hotellen Apolla har är mycket dyrare.
ViNGs Annas och Ildl rock beach o Marina verkar bra. Men lockas nog mest av Annas studios då det är få lägenheter och ha fått mycket bra betyg av många.
Stort TACK Lissi för att du kollar upp åt mig! Tänkte jag skulle på ngt vis mail eller Facebook skicka förfrågan om boende på andra eller tredje våning. Stor balkong eller inte ? ne ska nog inte vara så mycket på hotellet. men visst är det gott med en stor balkong. Men det är utsikten som är viktig för mig o min sambo.
Stoooor kram till er
Svara med citat
  #38  
Gammal 2015-02-22, 14:13
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Hej!
AC ingår inte varken på Annas elle Marinas när man bokat charter. Har betalt 5 eller 6 euro per dygn, vilket jag tycker är rimligt att de tar. Vi har bott på båda ställena.
ElisabethK
Svara med citat
  #39  
Gammal 2015-02-22, 14:13
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Förr ingick det alltid , men nu har nästan alla hotell extra avgift,
Kan inte alls hålla med, nu har ju inte jag bott på ALLA hotell i Grekland, men har inte de senaste åren behövt betala för AC, varken på Tinos, Tilos, Amorgos, Naxos eller Samos.

Nu är det sällan jag behövt använda AC om det finns tak-eller golvfläkt så har jag använt den ist.
Men jag har alltid frågat om AC ingår, naturligtvis har de alltid svarat..
Svara med citat
  #40  
Gammal 2015-02-22, 14:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Vi bodde i rum nr 8 vars balkong har ett murat valv för solskydd. Rummen våningen under har ju stora altaner med solsängar och möjlighet att flytta bord och stolar dit man vill . Dock är det ju "insyn" ovanifrån om man nu störs av det....Jag skulle inte göra det. Men utsikten från Annas är magisk och att sitta på morgonen och se solen gå upp och njuta av stillheten är det bästa man kan göra en semestermorgon. Det som är bäst med att bo så högt upp är just utsikten över havet och framför allt hamnlivet! Från Annas har man inga andra hus som stör utsikten heller och nästa gång till Tilos ska vi absolut bo på Annas igen. Annas är lugnt och mysigt och Mike är mycket trevlig även om han inte syns så mycket vid hotellet..han har ju bageriet också! Att först se soluppgången tidigt tidigt och sen ta en promenad ner till stranden för morgondopp och sen gå förbi bageriet och hamnen på väg tillbaks är en härlig rutin!

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT