Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-03-26, 12:35
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Vilket hotell skulle ni välja? Är Eleni så mkt bättre, så det är värt 1500 kr mer. Ingår iofs frukost & ligger vid vattnet men tycker det är dyrt med Apollo.. ca 7000 kr för en vecka på Eleni medan Ving tar ca 5500 kr på Annas och Marinas. Är Eleni mkt böttre och värt pengarna? Vad för slags frukost?
mvh maja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-03-26, 14:59
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Annas eller Marinas - helt tveklöst skulle jag välja dem före Eleni!

Eleni är ett traditionellt hotell med bra läge vid stranden.

Men Annas och Marina är studios där du sköter dig själv, lagar egen frukost. De ligger i änden av stranden uppe på bergsidan och har fantastisk utsikt över Livadiabukten.

Jag har bott på Annas tre gånger och det är en av de utsikter jag älskar allra mest i Grekland.

Marinas har jag inte bott på men det ligger bredvis Annas och standarden är efter vad jag hört likvärdig.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-03-26, 15:23
Mettes avatar
Mette Mette är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: København
Inlägg: 638
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Jeg siger som Inkfish Anna eller Marina. Udsigten er helt fantastisk, og jeg tror også rummet er større.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-03-26, 20:45
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
Vad för slags frukost?
Grekiska frukostar brukar ju inte vara något att jublande skriva hem om... Så enda fördelen skulle väl i så fall vara att du sitter precis utanför hotellet på ett mysigt ställe hos ett par trevliga bröder som driver stället. Om de nu har det kvar? Det var några år sedan jag var där.

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Annas eller Marinas - helt tveklöst skulle jag välja dem före Eleni!
Personligen hade jag BETALAT (!) 1.500 för att få bo på Annas eller Marinas i stället för Eleni!!!! Den utsikten är värd att betala extra för.

(Litet utvik. Jag tror inte Grekerna förstår hur mycket vi uppskattar just utsikter över hav och vikar. Hur viktigt och ibland avgörande det kan vara för vårt boende där. Hade de förstått det hade rummen kostat mer... De är så vana vid den utsikt de ser varje dag och inser inte riktigt att vi värderar det så mycket högre!)

Citat:
De ligger i änden av stranden uppe på bergsidan och har fantastisk utsikt över Livadiabukten.
Andra sidan stranden...? Andra sidan BYN menar du! Eller hur? Denna gigantiska by där det tar ca 4 min att hasa sig från ena utkanten till den andra... Och då hinner man ändå med en snabb Ouzo på Omonia eller Torget... Fast det tar några minuter ytterligare backen upp till Annas och Marinas. Likaså vägen bort till Elenis.

Citat:
Ursprungligen postat av Mette Visa inlägg
...og jeg tror også rummet er større.
Rummen hos Anna är riktigt stora och välutrustade. Och jag gissar att Marina är i samma klass. Men det är Studios! Eleni är bara vanliga hotellrum så de är alldeles säkert mycket mindre.

Sedan har jag hört att Marina faktiskt har rum mot "baksidan", dvs berget. Jag är inte 100 på det men det lär vara så. Och då har man ingen utsikt från rummet...

Så för att vara på den säkra sidan hade jag beställt på Annas. Och då får du Mike (Majk ) som värd. Och han är en pärla. Marina är också jättetrevlig.

Du har väl läst de senaste trådarna om Tilos här nedanför? Där hittar du ännu mer info.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-03-27, 13:23
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg

Andra sidan stranden...? Andra sidan BYN menar du! Eller hur?.

Det skrev jag inte. Jag skrev I änden av stranden (alltså till skillnad från Eleni som ligger stranden. )

Citat:
Sedan har jag hört att Marina faktiskt har rum mot "baksidan", dvs berget. Jag är inte 100 på det men det lär vara så. Och då har man ingen utsikt från rummet...
Ving skriver att alla balkonger vetter mot havet. Alltså har de inte rummen på baksidan.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-03-27, 14:11
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

När vi senast var på Tilos bodde vi på Annas, men passade på att göra ett studiebesök på Eleni, det vi kallade Tyskhotellet.
Rent, fint och väldigt mycket hotellkänsla. Rummen hade balkong med havsutsikt men var ej så stora.

Marmorplattor på golven i rum och korridorer.
Vi skulle nog icke välja detta hotell.

Arne
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-03-27, 15:10
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Varför inte bo på Stefanakis som ligger i centrum och man kan beställa rum med havsutsikt.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-03-27, 20:22
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Ja nu vet jag inte vad jag ska välja, åker ju förmodligen ensam vill ha det hyfsat ok då o inte långt från stranden. En del säger Eleni andra Annas, vet varken ut el in nu , Stefanakis har Ving som sitt billigaste alternativ, även Stefanakis village med hyrbil som ingår...verkar ligga högt upp och dyrt dock. Näe inte blir jag klokare ännu..tacksam för fler åsikter.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-03-27, 20:56
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

ANNA! Du kommer inte att ångra dig
//maji
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-03-27, 22:51
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Stefanakis villas ligger VÄLDIGT isolerat. Dock med vacker utsikt - men det är ingen slump att hyrbil ingår, du får egentligen inte vettigt gångavstånd till något alls.

Stefanakis i byn ligger jättefint till, i händelsernas centrum när båtar kommer och går.

Eleni är ett bra alternativ för den som föredrar traditionellt hotellboende i stället för självhushåll i studio.

Men återigen: Annas och Marinas har underbar utsikt, ligger inte avsides - de har liksom allt

Men vad du än väljer så får du det troligen jättebra. Tilos är en underbar liten ö
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-03-28, 12:47
ChL ChL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 22
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

För att göra det ännu mer besvärligt säger jag: Kolla på Sea View, fräscha lägenheter, härlig utsikt och en fantastisk terrass att sitta på när man äter sin frukost. Dessutom en trevlig värdinna som talar bra engelska.

Några minuters gångväg ner till torget och man får en väldigt bra kondition av att knata upp och ner några gånger varje dag.

Längtar tillbaka, men det får bli någon annan sommar.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-03-28, 13:36
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Tack för alla förslag. Vi får se hur det slutar. Vill gärna bo på ett trevligt mindre ställe, (inget charterhotell) där man kan snacka med personalen, där personalen/ägarna bryr sig om gästen, spec om man åker själv. Bara det är rent och fräscht och mysigt med trevlig hjälpsam personal så är jag nöjd
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-03-28, 13:47
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Man trenger mange o r d for å si det samme som et bilde
- vi bodde hos Mike på Anna's room i 2005





Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-03-28, 13:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
. Vill gärna bo på ett trevligt mindre ställe, (inget charterhotell) där man kan snacka med personalen, där personalen/ägarna bryr sig om gästen, spec om man åker själv.
Alla dina tre ställen finns ju på charterprogrammet. Men inget av dem är stora anläggningar, jag gissar att det är på sådana du tänker.

Fast på Tilos finns inga sådana alls, det är bara litet och mysigt
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-03-28, 14:06
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

klart jag vet de finns på charterprogrammet, jag väljer ju charter för jag bara kan vara borta en vecka, men precis som du säger vill jag inte bo på nåt större opersonligt ställe, hellre pensionat.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2010-03-28, 18:33
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Hej!
Vi bodde hos Eleni förra sommaren och trivdes mycket bra! Vi valde mellan Eleni eller Annas och jag är glad att vi valde Eleni! Annas är säkert jättefint och trevligt, gick förbi och det såg fint ut, Men det ligger ju så långt upp i byn! Brant backe och långt att gå till stranden.
Hos Eleni bor man ju i prnicip på stranden, ingen trafik emellan, bara den fina lilla strandpromenaden. Solstolar ingår! Elenis ägare hämtar bagaget vid båten när man kommer och han kör även både dig och väskor till färjan när man ska åka hem. Mycket trevliga ägare, rena fina rum med havsutsikt från alla med undantag för ett fåtal.
Rummen är vanliga hotellrum, det finns några med litet pentry.
Frukost ingår och vattenflaskor finns på rummet när man anländer.
Enda nackdelen är väl just att det är ett hotell, rummen är ju ganska små.

Men som sagt vi trivdes jättebra! Dessutom stannar solen mycket längre på kvällen hos Eleni än hos Annas.

Tilos är en myckt lugn och vacker liten ö med otroligt trevlig ortsbefolkning!

//Stina
Svara med citat
  #17  
Gammal 2010-03-28, 18:42
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
ANNA! Du kommer inte att ångra dig
//maji
Hur mkt är rimligt att betala för 1 resp 2 personer på annas studios 30 maj-6 juni?
Svara med citat
  #18  
Gammal 2010-03-28, 20:16
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
Hur mkt är rimligt att betala för 1 resp 2 personer på annas studios 30 maj-6 juni?
Nu har jag inte varit där på ett antal år men gissningsvis tar Majk 30 - 35 € om du bor där ensam den tiden. 35 - 40 om ni bor två i rummet. Men jag har inga aktuella uppgifter egentligen.

För övrigt håller jag med Maji .

Intressant att se polariseriningen mellan anhängarna till Annas och Marinas mot Elenis... Däremot hade jag undvikit Blue Sky och Stefanakis bägge ställen. Speciellt hans Villas... De ligger vackert men mitt ute i obyggden. Risk för Lappsjuka... Därav att bil ingår.

Men oavsett var du väljer att bo kommer du att ha en härlig tid på Tilos.

Ett litet tips till. Om du går bukten ut förbi Elenis och fortsätter utmed vägen så kommer du till en trevlig Taverna på högersidan med en fin utsikt åt "andra" hållet. Väl värd ett besök. Tar kanske 20 min att gå från Livadia. (Då är du kanske halvvägs till Stefanakis Villas... )
Svara med citat
  #19  
Gammal 2010-03-28, 20:24
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Mejlade Annas fick ett pris på 35 euro. Nu gäller det att hitta en flygstol från Got som gör hela resan billigare än om jag skulle ta hela paketet med Ving...
Svara med citat
  #20  
Gammal 2010-03-28, 23:20
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Hej!
Vi bodde hos Eleni förra sommaren och trivdes mycket bra! Vi valde mellan Eleni eller Annas och jag är glad att vi valde Eleni! Annas är säkert jättefint och trevligt, gick förbi och det såg fint ut, Men det ligger ju så långt upp i byn! Brant backe och långt att gå till stranden.
Hos Eleni bor man ju i prnicip på stranden, ingen trafik emellan, bara den fina lilla strandpromenaden. Solstolar ingår! Elenis ägare hämtar bagaget vid båten när man kommer och han kör även både dig och väskor till färjan när man ska åka hem. Mycket trevliga ägare, rena fina rum med havsutsikt från alla med undantag för ett fåtal.
Rummen är vanliga hotellrum, det finns några med litet pentry.
Frukost ingår och vattenflaskor finns på rummet när man anländer.
Enda nackdelen är väl just att det är ett hotell, rummen är ju ganska små.

Men som sagt vi trivdes jättebra! Dessutom stannar solen mycket längre på kvällen hos Eleni än hos Annas.

Tilos är en myckt lugn och vacker liten ö med otroligt trevlig ortsbefolkning!

//Stina
Vi skal bo på Eleni i august. Vi har venner som har bodd der tre ganger og , de opplever ikke at rommene er små til hotellrom å være. Jeg ser du skriver at noen rom har lite pentry, hvor ligger disse rom?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT